Moderator: Redaktörer
rikkitikkitavi skrev:vet inte om det nämnts, eller om jag har frågat men du beställer med alla hålen genompläterade?
Layout ser bra ut.
:)rikkitikkitavi skrev:HURRA , JAG SKALL FLYTTA HEM IGEN!!!
ollebolle skrev:Nybörjarfråga: Jag ser att det sitter med en OPA2134 och några andra op:ampar...
Vad är deras uppgift?
Enklare gaincloner med ett chip per kanal verkar inte behöva några OP. Byggsatserna på chipamp.com har iallafal inte det...
dinox skrev:När kan man förvänta sig att korten dyjer ner i brevlådan?
silvervarg skrev:IÖ, det är nog fler än jag som inte riktigt lyckas följa vad du tycker.
Så här tolkar jag ditt tidigare inlägg:
1. Du förespråkade då att stå kvar vid inverterad koppling, men nu verkar icke-inverterad koppling vara vald. Förespråkar du fortfarande att man skall gå tillbaks till inverterad koppling? I så fall tror jag att det är läge för ett separat inlägg om just detta så att vi kan argumentera fördelar och nackdelar.
Nuvarande kort inkluderar en OP-amp på ingången. Kan man inte använda nuvarande kort på båda sidor i en bryggkoppling (förutsatt att man kopplar insignalen till minus-ingången på ena OP-amp-ingångsbufferten?
2. Du skriver om regulatorer alt zener-reglering på kortet. Som jag förstått det så kan man på senaste versionen ha antingen lm317/337 regulatorer eller zener-reglering. Så vitt jag kan se är det alltså åtgärdat.
Har jag missat något eller kanske missförstått dina inlägg?
Piotr skrev:Angående utgångsfilter.
Zobel (R och C till jord) bör som jag förstår sitta så nära utgången på chippet som möjligt för att undvika onödig induktans i ledningen mellan chip och zobel. Men vadan ett eventuellt R-L filter på utgången? Såvitt jag förstår är detta inte kritiskt på så vis utan kan häktas på någonstans mellan lödöarna och högtalarterminalerna.
Sedan är det väl så, att om ett R-L filter häktas på direkt på chippets utgång så kan man skippa Zobel, eller?
Synpunkter?
/Peter
Användare som besöker denna kategori: blekfet, johaneriksson, Neuhausen och 8 gäster