OlA-68 skrev:jag sålde ett par fullrenoverade 2212 för 25 papp men då var det med 24 st ct 62 och nya bas och mellanregister
Hej Ola
Vad var det för nya bas och mellanreg? Hur lät dom? Ändrade du filtrena?
MvH

Peter
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
OlA-68 skrev:jag sålde ett par fullrenoverade 2212 för 25 papp men då var det med 24 st ct 62 och nya bas och mellanregister
Freudianskt?Naqref™ skrev:Ska se om det kommer mer ino om det senare.![]()
paa skrev:Freudianskt?Naqref™ skrev:Ska se om det kommer mer ino om det senare.![]()
petersteindl skrev:OlA-68 skrev:jag sålde ett par fullrenoverade 2212 för 25 papp men då var det med 24 st ct 62 och nya bas och mellanregister
Hej Ola
Vad var det för nya bas och mellanreg? Hur lät dom? Ändrade du filtrena?
MvH![]()
Peter
screen skrev:När du är färdig och har tröttnat på dessa för att gå vidare till annat projekt, kan du väl höra av dig till mig så skall jag hjälpa dig med bortforslingen av de där gamla öken...![]()
Du måste berätta mera naq hur dom står sig mot allt annat...ser förbannat fina ut...jag blir så sugen på att köpa dom av dig senare.
Går det att få in en stärkare någonstans i varje?
Skulle kunna tänka mig dessa ihop med detta i min nya matsal:![]()
Mvh Björn//
Naqref™ skrev:
Kanske kanske är de en anings tunga i det nedre regionerna men basen är ändå fast och djup.
screen skrev:Det ante mej...![]()
Ja,ja...det får väl bli B&O all the way då:
Sorry for OT...
schmutziger skrev:Hur går det?!
Jag är klar med OB51 nu och har över en vecka med semester kvar!
Jag vill bygga detta med!
Så det blir inte mycket som kommer att vara som originalet?
CT62 diskanter med 4 diskanter i bågen, dvs den yttersta vänd.
Eller är det nya diskanter med?
Steindl 5½" Mellanreg, är det DIY:a en hållare som gäller?
INO-bas, eller?
Jättekul att du/ni gör en genomkörare av alla OA modeller jag äger!![]()
Så frågan är, när ska du gå på OD-11?
Om tanken är att de skall bestyckas med något annat element än de du fick för för jag ville höra modellen spela, så vill jag gärna ha tillbaka de basarna så jag kan bestycka mina OP34 igenpetersteindl skrev:Sen skall jag nämna att Naq också har mina OA 12or för modifikation och det är paret som jag har fått av Bill 50xÄn en gång, tack Bill 50x
Kaffekoppen skrev:Om tanken är att de skall bestyckas med något annat element än de du fick för för jag ville höra modellen spela, så vill jag gärna ha tillbaka de basarna så jag kan bestycka mina OP34 igenpetersteindl skrev:Sen skall jag nämna att Naq också har mina OA 12or för modifikation och det är paret som jag har fått av Bill 50xÄn en gång, tack Bill 50x
Kan förövrigt ge mitt medhåll till att de mätningar (som tillverkaren tagit fram) på 8" basen ser sjukt bra ut långt över tänkt frekvensområde!
petersteindl skrev:
Det är med CT62 som detta par med OA-116 är moddade.
Sent omsider har jag ytterligare en variant som så småningom kommer att provas.
OD 11 ja ja, suck, jag har inga OD 11or men jag skulle gärna lägga vantarna på ett par.
Förresten, hur låter dina OB-51or?
schmutziger skrev:Inser att med kaffekoppens 6 lådor så kommer han nog att kunna spela för större delen av hans kvarter....
Men det är klart 2.4m takhöjd, och en modul är .6m hög hmm 6*1300:- får fundera lite på det....
Långt ifrån!schmutziger skrev:Klarar ditt sidosystem ens av +128dB distfritt?
petersteindl skrev:Vi finner det inte relevant att publicera några anvisningar innan modifikationen är helt spikad och fryst så att säga.
Denna OA-116modifikation har i alla fall jag tänkt mig som en hyllning till Stig Carlsson och hans ljud...
Greensleeves skrev:petersteindl skrev:Vi finner det inte relevant att publicera några anvisningar innan modifikationen är helt spikad och fryst så att säga.
Denna OA-116modifikation har i alla fall jag tänkt mig som en hyllning till Stig Carlsson och hans ljud...
Vågar jag försiktigt undra om det kanske finns några svaga, försiktiga, eventuella, högst tentativa tankar på att detta måhända, möjligen, småningom, kan leda fram till en kommersiell produkt saluförd av Stiftelsen Stig Carlsson..?
Kaffekoppen skrev:Svårt att tro.
Räcker det inte att den blir tillgänglig?
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster