Dr Bombay var väll inte överskattad?Stenberg skrev:Dr Bombay skapade ju något eget ( pajas med fejkbrytning, en smal genre) inte uppskattas han för det idag.
Moderator: Redaktörer
Jag fårstår inte vad du försöker säga, känns helt ologiskt. Vill du att Dr Bombay skulle bli mer uppskattad? Och alla erkänt stora artister är per automatik överskattade för att många tycker om dom? Känns lite svensk jantelag över detta. Ingen får sticka ut och vara mer uppskattad än någon annan.Stenberg skrev:Nä, Dr Bombay var inte överskattad eftersom han ens inte var uppskattad men med logiken om man skapar något eget kan man aldrig vara överskattad så blir han imun mot överskattning.
Uppskattning snarare än nydaning borde väl vara viktigare vid överskattning.
Jag tycker själv om många artister som är överskattade av sina fans
t ex Tom Waits , Monica Zetterlund , Frank Zappa...
/Marc
Poppen skrev:
F.ö. anser jag nog att Roling Stones är överskattade.
har de gjort något av värde swedan 1974 ?
mapem skrev:Poppen skrev:
Du har helt rätt, det har dom inte. Ett ganska mediokert band om man ska vara ärlig, som helt lever på Mick Jaggers personlighet.
Britt-Gunnar skrev:infectet muchroom
Magnuz skrev:Jakob Hellman.
Stenberg skrev:Överskattad måste väl egentligen alla artister med fanatiska fans vara
t ex Greatful Dead eller Ulf Lundell. När fans tillskriver sina idoler (Queen kanske) en jättestor betydelse för världens väl så är väl det överskattning.
Dr Bombay skapade ju något eget ( pajas med fejkbrytning, en smal genre) inte uppskattas han för det idag.
Zeeall skrev:Stenberg skrev:Överskattad måste väl egentligen alla artister med fanatiska fans vara
t ex Greatful Dead eller Ulf Lundell. När fans tillskriver sina idoler (Queen kanske) en jättestor betydelse för världens väl så är väl det överskattning.
Dr Bombay skapade ju något eget ( pajas med fejkbrytning, en smal genre) inte uppskattas han för det idag.
Betyder det att hårdrocken är överskattad?![]()
mapem skrev:Poppen skrev:
Du har helt rätt, det har dom inte. Ett ganska mediokert band om man ska vara ärlig, som helt lever på Mick Jaggers personlighet.
Max_Headroom skrev:Magnuz skrev:Jakob Hellman.
Han har skrivt den bästa sång som någonsin gjorts och kommer att göras på Svenska. Det räcker. Det går inte att bli överskattad då.
Alexi skrev:De flesta här verkar missa skillnaden mellan personlig smak och överskattning.
Alexi skrev:Om vi tar mitt förslag U2 så har de släppt 11skivor på 30år. Men inte en enda av deras låtar har väll blivit någon klassisk hit som år efter år spelas?
Magnuz skrev:Skojar du? Sunday Bloody Sunday, Pride (in the name of love), Where The Streets Have No Name, With or Without You, I Still Haven't Found... Desire, Mysterious Ways, Even Better than the Real Thing, The Fly, One...
Alla dessa låtar (och många fler, jag tog bara ett brett axplock och har säkert missat en hel del) spelas fortfarande med jämna mellanrum i radio och TV, förekommer i reklam, filmer och TV-serier, släpps som coverversioner (av både kända och okända artister), finns i miljoner karaokepärmar och sånghäften och framförs live av både U2 själva och otaliga coverband.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster