Jag ser iaf. ingen nackdel till det

Moderator: Redaktörer
Lazyworm skrev:Detta kan väl med fördel sättas direkt på insidan av högtalarterminalen?
Jag ser iaf. ingen nackdel till det
Piotr skrev:En induktans och ett motstånd paralellt med varandra... och denna länk i serie med signalen till högtalaren.
/Peter
Piotr skrev:Tror Bullit köpt en skinnsoffa till nya lyan för våra pengar.
/Peter
hassez skrev:Det där med skinnsoffa trodde jag alldrig på, det vet ju alla som som läser här på faktiskt att skinnsoffor är klart olämpliga i HIFIsammanhang, för mycket reflexer![]()
Svante skrev:hassez skrev:Det där med skinnsoffa trodde jag alldrig på, det vet ju alla som som läser här på faktiskt att skinnsoffor är klart olämpliga i HIFIsammanhang, för mycket reflexer![]()
...och så knarrar de...
Piotr skrev:Svante skrev:hassez skrev:Det där med skinnsoffa trodde jag alldrig på, det vet ju alla som som läser här på faktiskt att skinnsoffor är klart olämpliga i HIFIsammanhang, för mycket reflexer![]()
...och så knarrar de...
Men ack så praktiska om man sölar med öl, glass, chips och gör diverse andra snuskiga saker i soffan..![]()
primpa skrev:Det snackades tidigare i tråden om att det skulle göras ett gruppköp av chipen. Har det blivit något av det ?
peranders skrev:LM317 och LM337 är faktiskt en bättre lösning, högre prestanda och möjlighet till hög inspänning 78xx är inte speciellt audiofil, som en 244, bra i lacken och lite mil. LM317 en 940 classic med aluminiumfälgar och en bra stereo.rikkitikkitavi skrev:Kan du göra en dubbel pad på "OUT" på spänningsregulatorerna ?
Orsaken är att då kan man montera ett motstånd och en zener istället för en 78/79XX , vilket fungerar lika bra, i stället.
Motståndet monteras mellan IN och OUT.
Zenerdioden monteras mellan Out och GND
Man får montera komponenterna på höjden så att de inte ligger parallellt med kretskortet men det är inga problem.
Vips så har man möjligheten att använda högre matning än 35V
tackar på förhand!
Morello skrev:peranders skrev:LM317 och LM337 är faktiskt en bättre lösning, högre prestanda och möjlighet till hög inspänning 78xx är inte speciellt audiofil, som en 244, bra i lacken och lite mil. LM317 en 940 classic med aluminiumfälgar och en bra stereo.rikkitikkitavi skrev:Kan du göra en dubbel pad på "OUT" på spänningsregulatorerna ?
Orsaken är att då kan man montera ett motstånd och en zener istället för en 78/79XX , vilket fungerar lika bra, i stället.
Motståndet monteras mellan IN och OUT.
Zenerdioden monteras mellan Out och GND
Man får montera komponenterna på höjden så att de inte ligger parallellt med kretskortet men det är inga problem.
Vips så har man möjligheten att använda högre matning än 35V
tackar på förhand!
Förklara gärna vad du menar.
n3mmr skrev:Å hur går det nu då??
Bullit skrev:n3mmr skrev:Å hur går det nu då??
Jo jag har försökt nå www.pcbcart.com i 2 dagar nu för att lägga beställningen men sidan är nere. Har varit med om det förut men då kom den upp efter ett par dagar igen... hojta till om den funkar för er!
n3mmr skrev:Bullit skrev:Morello har en PCB-tillverkare som han brukar ha bra tur med.
Kolla om han kan visa dig rätt.
Dom är billiga också.
Nej den var nere, eller död.
primpa skrev:En liten fundering: hur mycket kylning kommer kortet behöva?
Jag funderar på att fästa varje kort till en solid aluminium bit med dimensionen 95x240x10 mm.
Kommer det räcka eller måste det till en fläns?