\\Sky
Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Nu undrar jag om Bill inte får ta sig en funderare om han inte försvarar en yrkeskår mer än kabeln i sig
Jax skrev:Bill50x skrev:Oavsett vad man tycker om denna kabel. Den är inte konstruerad av en marknadsförare. Så släng inte skit på denna yrkesgrupp för att kabeln finns.
Nej du. Som ingenjör blir jag förnärmad av detta uttalande.
Denna kabel är ett ytterligt exempel på vad som brukar kallas "management design". Det är slipsbärarna som hittar på vad som ska säljas och talar om för ingenjören vad som ska göras.
Försök inte skydda marknadsförare, de är inte alltid så rumsrena som du påskiner.
Inte omöjligt, vi vet inte vilket protokoll de använder sig av. Men just att kablaget är avsett för dubbelriktat kommunikation motsäger rätt kraftfullt behovet av att kabeln är riktad åt ett specifikt håll.Bill50x skrev:Morello skrev:I sammanhanget bör tilläggas att ethernet medger full duplex.
Så du menar att signalen går i BÅDA riktningarna? Ujuj, det här börjar bli svårt....
/ B
Jax skrev:Bill50x skrev:Oavsett vad man tycker om denna kabel. Den är inte konstruerad av en marknadsförare. Så släng inte skit på denna yrkesgrupp för att kabeln finns.
Nej du. Som ingenjör blir jag förnärmad av detta uttalande.
Denna kabel är ett ytterligt exempel på vad som brukar kallas "management design". Det är slipsbärarna som hittar på vad som ska säljas och talar om för ingenjören vad som ska göras.
Försök inte skydda marknadsförare, de är inte alltid så rumsrena som du påskiner.
Kaffekoppen skrev:Inte omöjligt, vi vet inte vilket protokoll de använder sig av. Men just att kablaget är avsett för dubbelriktat kommunikation motsäger rätt kraftfullt behovet av att kabeln är riktad åt ett specifikt håll.Bill50x skrev:Morello skrev:I sammanhanget bör tilläggas att ethernet medger full duplex.
Så du menar att signalen går i BÅDA riktningarna? Ujuj, det här börjar bli svårt....
/ B
Fast det är klart, kopparen kanske är dragen i en viss riktning
Morello skrev:Både jag och nej...Kaffekoppen skrev:...kopparen kanske är dragen i en viss riktning
Morello skrev:Avsaknad av slips är dock inget som kännetecknar just ingenjören, även om jingenjörskåren i allmänhet är ganska slaffsigt klädd.
MrUncool skrev:meanmachine skrev: Men är den inte Testad måste man väl hålla öppet att det är en bra kabel? Eller?
Visst kan man testa men det vore väl för jävligt om en nätverkskabel som kostar 5 papp inte funkar som den skall.
Bill50x skrev:MrUncool skrev:meanmachine skrev: Men är den inte Testad måste man väl hålla öppet att det är en bra kabel? Eller?
Visst kan man testa men det vore väl för jävligt om en nätverkskabel som kostar 5 papp inte funkar som den skall.
Nu var väl inte frågan om kabeln fungerar eller ej utan om den kan ge ljudmässiga fördelar. Alltså låta bättre än en vanlig nätverkskabel för några kronor.
Hur man ska kolla det utan att testa har jag ingen aning om.
/ B
Falkis skrev:Bill50x skrev:MrUncool skrev:meanmachine skrev: Men är den inte Testad måste man väl hålla öppet att det är en bra kabel? Eller?
Nu var väl inte frågan om kabeln fungerar eller ej utan om den kan ge ljudmässiga fördelar. Alltså låta bättre än en vanlig nätverkskabel för några kronor.
/ B
Jag tror inte en nätkabel, vi talar väl om den som för elektriciteten från vägguttaget tiill förstärkarens nätdel. kan påverka ljudet.
Har man ingen alls så är det ju tyst.
Bill50x skrev:Nu var väl inte frågan om kabeln fungerar eller ej utan om den kan ge ljudmässiga fördelar. Alltså låta bättre än en vanlig nätverkskabel för några kronor.
/ B
Morello skrev:I sammanhanget bör tilläggas att ethernet medger full duplex.
UrSv skrev:Falkis skrev:Bill50x skrev:MrUncool skrev:meanmachine skrev: Men är den inte Testad måste man väl hålla öppet att det är en bra kabel? Eller?
/ B
Jag tror inte en nätkabel, vi talar väl om den som för elektriciteten från vägguttaget tiill förstärkarens nätdel. kan påverka ljudet.
Har man ingen alls så är det ju tyst.
Nej, en nätkabel är inte detsamma som nätverkskabel. Här talas alltså om nätverkskablar och specifikt om Denon 5000-kronorskabel.
Rydberg skrev:Test är inte det enda sättet att verifiera saker på MM.
meanmachine skrev:Rydberg skrev:Test är inte det enda sättet att verifiera saker på MM.
Detta tycker jag du bör mer ingående förklara.
norman skrev:meanmachine skrev:Rydberg skrev:Test är inte det enda sättet att verifiera saker på MM.
Detta tycker jag du bör mer ingående förklara.
Man kan ju ta det gamla lustiga exemplet med att hoppa ut från fjärde våningen, man måste ju testa innan man kan säga att det kommer göra ont.
Det är självklart för de flesta att man inte behöver testa just detta för att veta. Lika självklart kan det vara för en person som kan en del inom ämnet man diskuterar att säga om en pryl funkar eller inte utan att behöva testa (för den som inte kan något inom ämnet kan det ju kanske verka konstigt dock)
norman skrev:Det är självklart för de flesta att man inte behöver testa just detta för att veta.
Användare som besöker denna kategori: Imperial-Blomman och 48 gäster