LM3886 x 6, andra försöket...

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Bullit

Inläggav Bullit » 2008-06-26 18:29

Låter som en bra idé. Jag kan fixxa ihop en bom senare ikväll...

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2008-06-26 18:40

Bullit skrev:Låter som en bra idé. Jag kan fixxa ihop en bom senare ikväll...

Helst 3 BOMmar, men gör en du, så kan jag kanske splitta den
Om du inte förstår vad författaren skriver kan det vara så att du behöver bli bättre på att läsa.
Självbevarelsedriften säger mig att jag bör uttrycka mig försiktigare på ett sånt här forum.

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2008-06-26 18:43

Ja beställa och ta emot varor tar ju ingen tid men sedan ska det ju skickas vidare också.. kan hjälpa till med det men har nog inte tid att ta hela den biten själv.

Nån ska ju samla ihop deg också.

/Peter

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2008-06-26 18:45

Piotr skrev:Ja beställa och ta emot varor tar ju ingen tid men sedan ska det ju skickas vidare också.. kan hjälpa till med det men har nog inte tid att ta hela den biten själv.

/Peter

Då tycker jag vi samarbetar:

Du får BOMmar, ett förslag eller fler, sen kollar du med Farnell och/eller RS, och jag kollar med ELFA, så jämför vi.

Sen degar jag ihop, och du kanske beställer, och tar emot, sen hjälps vi åt med distribution?

I ett sånt här KIT: vi tar väl den isolerade varianten.
Om du inte förstår vad författaren skriver kan det vara så att du behöver bli bättre på att läsa.
Självbevarelsedriften säger mig att jag bör uttrycka mig försiktigare på ett sånt här forum.

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2008-06-26 18:49

Oki!

/Peter

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2008-06-26 18:54

För min del spelar det ingen roll.. jag har dessutom några chip liggande och är osäker i dag på hur många (om några alls) LM3886 det blir för egen del.

Vad tycker övriga?

/Peter

Användarvisningsbild
hassez

Inläggav hassez » 2008-06-26 19:10

Jag vill ha minst 12 st LM3886 kanske fler (12-44)om det blir ett bra pris.
Är också interesserad av övriga komponenter förutom huvudtrafo, likriktare och kondingar till nätdelen.
Gammal man gör så gott han kan, dansar fan så illa.
oa51.3, ob51, POPboxen, miniDSP

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2008-06-26 20:00

hassez skrev:Jag vill ha minst 12 st LM3886 kanske fler (12-44)om det blir ett bra pris.
Är också interesserad av övriga komponenter förutom huvudtrafo, likriktare och kondingar till nätdelen.

Vi kommer att samla in alla uppgifter när vi har BOMen och de första säljarreaktionerna.

Typ om en vecka eller så.

Användarvisningsbild
The-Master

Inläggav The-Master » 2008-06-26 20:14

n3mmr skrev:Vi kommer att samla in alla uppgifter när vi har BOMen och de första säljarreaktionerna.

Härligt initiativ av er...

Jag tror att många uppskattar det...

iaf. JAG...
:lol: :D
//RoBeRt

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2008-06-26 21:20

The-Master skrev:
n3mmr skrev:Vi kommer att samla in alla uppgifter när vi har BOMen och de första säljarreaktionerna.

Härligt initiativ av er...

Jag tror att många uppskattar det...

iaf. JAG...
:lol: :D

Vi får la se om de kan bli så fort, men försöka duger

Användarvisningsbild
rikkitikkitavi
Good loudness

Inläggav rikkitikkitavi » 2008-06-27 09:21

fanken, jag skall bort 3 veckor nästa vecka, hoppas man inte missar ett samköp ialla fall på billiga Lemmar och Leffar (LM3886 och LF411)

semestertider ni vet...

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-06-27 09:25

n3mmr skrev:
Piotr skrev:Ja beställa och ta emot varor tar ju ingen tid men sedan ska det ju skickas vidare också.. kan hjälpa till med det men har nog inte tid att ta hela den biten själv.

/Peter

Du får BOMmar, ett förslag eller fler, sen kollar du med Farnell och/eller RS, och jag kollar med ELFA, så jämför vi.

Sen degar jag ihop, och du kanske beställer, och tar emot, sen hjälps vi åt med distribution?

Kan ni inte starta en ny tråd om det? där kan ni skriva dels vad tusan man behöver (iallafall jag är helnovis) och vilka produkter det lönar sig att samköpa.

Jag kan hämta allt på plats så för mig spelar eventuell tyng eller vidarefrakt mindre roll. Jag vill att vi hjälps åt att få ner priset/dela på fasta kostnader...

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2008-06-27 09:33

Kaffekoppen skrev:
n3mmr skrev:

/Peter

Kan ni inte starta en ny tråd om det? där kan ni skriva dels vad tusan man behöver (iallafall jag är helnovis) och vilka produkter det lönar sig att samköpa.

Jag kan hämta allt på plats så för mig spelar eventuell tyng eller vidarefrakt mindre roll. Jag vill att vi hjälps åt att få ner priset/dela på fasta kostnader...

Kommer vi sjelfklahrt att göra, när vi har nåt att prata om. T ex NU!!!
Kolla i DIY-forum

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2008-06-27 10:02

I schemat ser detta ut som 3 separata stärkare med varsin 3886.

Kortet ser ut som om man skulle kunna isolera de tre stegen, m h a en skalpell. Går det?
Tänkte mig att befolka de två yttre enbart, och sen köra det som ett stereosteg.
Med Bosso Mupps och ca +- 15-20 V drivning,

Användarvisningsbild
Lazyworm

Inläggav Lazyworm » 2008-06-27 11:51

Hej, jag har 3st 1000VA trafos som genererar +35V efter likriktningen, det är väl overkill för dessa förstärkare om man inte ska brygga eller köra många kanaler ifs. men de finns att tillgå, har även ett gäng 50V kondare om det kan vara intressant :)

Lycka till med projekten :)

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2008-06-27 12:04

n3mmr skrev:Stafflingsberoendet hos elfa är mycket brantare än nån annan, samt att det kan fixas lokalt.

Kan vi göra så, att nån gör lämpligt uppdelade BOMar, ger dom i kopior till mig och Roger,
Så kollar jag med ELFA, Roger med nån annan, åså ser vi om skillnaden är värd frakten från England.

Elfa kan jag hämta på, sen kan jag skicka i postens lättviktsjiffy med separat frankering. Det blir billigast!

En snabb koll på Internet och jag hittar dessa priser inkl. moms på LM3886, antal över 500st:

Elfa 71kr (deras staffling säger fler än 20)
Farnell UK 27kr
Farnell S 34kr
RS S 51kr

Är ju rätt stor variation!

De tyska säljarna verkar hålla på med TDA 7293 och inte med LM3886. Varför är det så?

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2008-06-27 12:28

RogerGustavsson skrev:
n3mmr skrev:Stafflingsberoendet hos elfa är mycket brantare än nån annan, samt att det kan fixas lokalt.

Kan vi göra så, att nån gör lämpligt uppdelade BOMar, ger dom i kopior till mig och Roger,
Så kollar jag med ELFA, Roger med nån annan, åså ser vi om skillnaden är värd frakten från England.

Elfa kan jag hämta på, sen kan jag skicka i postens lättviktsjiffy med separat frankering. Det blir billigast!

En snabb koll på Internet och jag hittar dessa priser inkl. moms på LM3886, antal över 500st:

Elfa 71kr (deras staffling säger fler än 20)
Farnell UK 27kr
Farnell S 34kr
RS S 51kr

Är ju rätt stor variation!

Piotr eller nån annan med kundnummer på ELFA!

Kan du/ni göra offerförfrågan för 73-267-28 via Elfas onlineoffert? Dom vill ha kundnummer! Absolut! No other Way

Elfa verkar lite osmidiga, i alla fall.

Farnell verkar extremt billiga.

Användarvisningsbild
peranders

Inläggav peranders » 2008-06-27 12:36

Vill ni handla på Farnell så har jag konto där. Inga problem med att jag beställer och det levereras till er. Jag har ställt upp på detta ett antal gånger men en lite gratifikation vill jag ha dock.

Farnell tar 27 kr - webbrabatt 3% + 70 kr i frakt + moms
Senast redigerad av peranders 2008-06-27 12:45, redigerad totalt 1 gång.
/Per-Anders
Ny audiolänksamling Lägg till länkar själv om så önskas.
http://sjostromaudio.com/links

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2008-06-27 12:38

Vad för antal ska jag fråga om då?

Jag har konto på Elfa, Farnell och RS-Components.

/Peter

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-06-27 13:04

Lazyworm skrev:Hej, jag har 3st 1000VA trafos som genererar +35V efter likriktningen, det är väl overkill för dessa förstärkare om man inte ska brygga eller köra många kanaler ifs. men de finns att tillgå, har även ett gäng 50V kondare om det kan vara intressant :)

Lycka till med projekten :)
Ja, då var trafofrågan klar för mig :)

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2008-06-27 13:13

Piotr skrev:Vad för antal ska jag fråga om då?

Jag har konto på Elfa, Farnell och RS-Components.

/Peter

100 .... 500 ..?

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2008-06-27 13:14

peranders skrev:Vill ni handla på Farnell så har jag konto där. Inga problem med att jag beställer och det levereras till er. Jag har ställt upp på detta ett antal gånger men en lite gratifikation vill jag ha dock.

Farnell tar 27 kr - webbrabatt 3% + 70 kr i frakt + moms

Vi får se, vi återkommer

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2008-06-27 14:40

Skickat förfrågan till Elfa om 100st resp 500st LM3886TF.

/Peter

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2008-06-27 15:16

Denna grej har gått mig alldeles förbi och det var synd. :cry:

Om det är någon som sitter på för många kort och kan tänka sig att sälja vidare så är jag på med upp till 8st.

Detta gäller om s.k. bryggkoppling med förväntade upp till 300W i 8ohm eller mindre (4 ohm) är möjligt (jag kan inget om detta och fattar lite :oops: ).

Vidare vore det trevligt att få se vad man kan förvänta sig i övrigt av detta steg, t.ex. dist, bandbredd o.s.v.

Även det koppen med flera varit inne på, vilket (mellan tummen och pekfingret) totalpris kan man förvänta sig/kort matat och klart för användning exclusive låda då? Kanske resp. bryggat?

Kul idé...fins det möjligheter till fjärrstart eller trigger?

Jag kanske är helt ute å seglar nu, så var snälla med mig... :oops:

Mvh Björn//
Mvh Björn//

Visst fan är masur vackert!
http://i28.photobucket.com/albums/c213/ ... /TS330.jpg

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2008-06-27 15:49

Här kan ses prestanda på olika kopplingar med LM3886.

http://www.national.com/an/AN/AN-1192.p ... 2BPA200%22

Bandbredden är oklanderlig i alla utföranden men man kan få bättre prestanda avseende distortion i bryggat utförande.

/Peter

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2008-06-27 15:49

I en senare kväll, kanske?? Eller??

Kommer den där bommen snart?

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2008-06-27 15:51

Piotr skrev:Skickat förfrågan till Elfa om 100st resp 500st LM3886TF.

/Peter

Kolla på LF411, också. Samma antal

Användarvisningsbild
rikkitikkitavi
Good loudness

Inläggav rikkitikkitavi » 2008-06-27 18:18

ja, varför använda en OP134 i ett DC-servo?
LF411 är alldeles utmärkt i det fallet.'

TF kapslingen (isolerad) är ett bra alternativ som jag har visat tidigare. Den extra effekt man kan få ut av en icke isolerad kapsel tack vare något lägre termiskt motstånd är endast användbar i låga laster (under 4 ohm) om man har tre st kretsar parallellt.

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2008-06-27 20:38

rikkitikkitavi skrev:ja, varför använda en OP134 i ett DC-servo?
LF411 är alldeles utmärkt i det fallet.'

TF kapslingen (isolerad) är ett bra alternativ som jag har visat tidigare. Den extra effekt man kan få ut av en icke isolerad kapsel tack vare något lägre termiskt motstånd är endast användbar i låga laster (under 4 ohm) om man har tre st kretsar parallellt.

Det görs inte heller. Det är LF411 där.

OPA134 var för att nåra typer pressade stackarn att lägga in en buffert

Man borde varit tydligare och genomtänktare.

Användarvisningsbild
Bullit

Inläggav Bullit » 2008-06-28 10:35

Hej...

Sorry för bommen... har legat utslagen i magsjuka :(

Bommenär påbörjad och jag ska fortsätta med den under dagen.

FöregåendeNästa

Återgå till DIY-forum