Moderator: Redaktörer
Bullit skrev:Låter som en bra idé. Jag kan fixxa ihop en bom senare ikväll...
Piotr skrev:Ja beställa och ta emot varor tar ju ingen tid men sedan ska det ju skickas vidare också.. kan hjälpa till med det men har nog inte tid att ta hela den biten själv.
Nån ska ju samla ihop deg också.
/Peter
hassez skrev:Jag vill ha minst 12 st LM3886 kanske fler (12-44)om det blir ett bra pris.
Är också interesserad av övriga komponenter förutom huvudtrafo, likriktare och kondingar till nätdelen.
n3mmr skrev:Vi kommer att samla in alla uppgifter när vi har BOMen och de första säljarreaktionerna.
Typ om en vecka eller så.
The-Master skrev:n3mmr skrev:Vi kommer att samla in alla uppgifter när vi har BOMen och de första säljarreaktionerna.
Typ om en vecka eller så.
Härligt initiativ av er...
Jag tror att många uppskattar det...
iaf. JAG...![]()
Kan ni inte starta en ny tråd om det? där kan ni skriva dels vad tusan man behöver (iallafall jag är helnovis) och vilka produkter det lönar sig att samköpa.n3mmr skrev:Piotr skrev:Ja beställa och ta emot varor tar ju ingen tid men sedan ska det ju skickas vidare också.. kan hjälpa till med det men har nog inte tid att ta hela den biten själv.
/Peter
Då tycker jag vi samarbetar:
Du får BOMmar, ett förslag eller fler, sen kollar du med Farnell och/eller RS, och jag kollar med ELFA, så jämför vi.
Sen degar jag ihop, och du kanske beställer, och tar emot, sen hjälps vi åt med distribution?
I ett sånt här KIT: vi tar väl den isolerade varianten.
Kaffekoppen skrev:Kan ni inte starta en ny tråd om det? där kan ni skriva dels vad tusan man behöver (iallafall jag är helnovis) och vilka produkter det lönar sig att samköpa.n3mmr skrev:Piotr skrev:Ja beställa och ta emot varor tar ju ingen tid men sedan ska det ju skickas vidare också.. kan hjälpa till med det men har nog inte tid att ta hela den biten själv.
/Peter
Då tycker jag vi samarbetar:
Du får BOMmar, ett förslag eller fler, sen kollar du med Farnell och/eller RS, och jag kollar med ELFA, så jämför vi.
Sen degar jag ihop, och du kanske beställer, och tar emot, sen hjälps vi åt med distribution?
I ett sånt här KIT: vi tar väl den isolerade varianten.
Jag kan hämta allt på plats så för mig spelar eventuell tyng eller vidarefrakt mindre roll. Jag vill att vi hjälps åt att få ner priset/dela på fasta kostnader...
n3mmr skrev:Stafflingsberoendet hos elfa är mycket brantare än nån annan, samt att det kan fixas lokalt.
Kan vi göra så, att nån gör lämpligt uppdelade BOMar, ger dom i kopior till mig och Roger,
Så kollar jag med ELFA, Roger med nån annan, åså ser vi om skillnaden är värd frakten från England.
Elfa kan jag hämta på, sen kan jag skicka i postens lättviktsjiffy med separat frankering. Det blir billigast!
RogerGustavsson skrev:n3mmr skrev:Stafflingsberoendet hos elfa är mycket brantare än nån annan, samt att det kan fixas lokalt.
Kan vi göra så, att nån gör lämpligt uppdelade BOMar, ger dom i kopior till mig och Roger,
Så kollar jag med ELFA, Roger med nån annan, åså ser vi om skillnaden är värd frakten från England.
Elfa kan jag hämta på, sen kan jag skicka i postens lättviktsjiffy med separat frankering. Det blir billigast!
En snabb koll på Internet och jag hittar dessa priser inkl. moms på LM3886, antal över 500st:
Elfa 71kr (deras staffling säger fler än 20)
Farnell UK 27kr
Farnell S 34kr
RS S 51kr
Är ju rätt stor variation!
Ja, då var trafofrågan klar för migLazyworm skrev:Hej, jag har 3st 1000VA trafos som genererar +35V efter likriktningen, det är väl overkill för dessa förstärkare om man inte ska brygga eller köra många kanaler ifs. men de finns att tillgå, har även ett gäng 50V kondare om det kan vara intressant
Lycka till med projekten
Piotr skrev:Vad för antal ska jag fråga om då?
Jag har konto på Elfa, Farnell och RS-Components.
/Peter
peranders skrev:Vill ni handla på Farnell så har jag konto där. Inga problem med att jag beställer och det levereras till er. Jag har ställt upp på detta ett antal gånger men en lite gratifikation vill jag ha dock.
Farnell tar 27 kr - webbrabatt 3% + 70 kr i frakt + moms
Piotr skrev:Skickat förfrågan till Elfa om 100st resp 500st LM3886TF.
/Peter
rikkitikkitavi skrev:ja, varför använda en OP134 i ett DC-servo?
LF411 är alldeles utmärkt i det fallet.'
TF kapslingen (isolerad) är ett bra alternativ som jag har visat tidigare. Den extra effekt man kan få ut av en icke isolerad kapsel tack vare något lägre termiskt motstånd är endast användbar i låga laster (under 4 ohm) om man har tre st kretsar parallellt.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 8 gäster