Moderator: Redaktörer
paa skrev:...vilket betyder att om hans högtalare visar sig vara lite sämre, så kan det ge fler utvecklingstimmar.
Snacka om sandlåda på låg nivå.
Alexi skrev:Jag fick en idé! En lyssning mellan de olika ortoakustiska "stilarna". Högtalarna som lyssnas på i ett och samma rum: Carlsson OA-51, OA-52 & OA-116, Larsen L6 och Erik J´s 3-vägs projekt, Bremen HD12 (äggen)....
petersteindl skrev:...Dock tycker jag att IÖ i klartext säger som det är, nämligen att Ino inte är konstruerade enligt Stig Carlssons ortoakustiska principer och det var ju denna tråds överskrift. I det här fallet upplever jag det till synes IÖs negativa svar snarast som ett positivt svar ur Ingvars synvinkel d v s att inte blanda ihop eller konfrontera sina högtalare med ortoakustiska eftersom Alexis själva idé var att jämföra olika ortoakustiska högtalare, därav min första mrgreen![]()
Sanny_X säger likadant fast med andra ordÄpplen o päron är goda men knappast menigsfullt att jämföra med varandra.
dimitri skrev:Stanna upp en stund. Trådskaparens ursprungliga förslag löd:Alexi skrev:Jag fick en idé! En lyssning mellan de olika ortoakustiska "stilarna". Högtalarna som lyssnas på i ett och samma rum: Carlsson OA-51, OA-52 & OA-116, Larsen L6 och Erik J´s 3-vägs projekt, Bremen HD12 (äggen)....
Naqref™ skrev:Mjae. Alexi skrev först pi60s oxå men editerade sedan inlägget. Jag kan förstå varför man kan i ett faktiskt.se-sammanhang vilja ha med den men samtidigt är den ju så som flera påpekar inte OrthoAkustisk. Jag har inte föreslagit den men kan å andra sidan införlika mig inför IÖs definitiva veto.
petersteindl skrev:Efter dessa demos har jag direkt och utan omsvep fått beställningar på 20 fotscontainers
petersteindl skrev:Det får plats 240 par ägghögtalare i en 20-fotscontainer![]()
dimitri skrev:Naqref™ skrev:Mjae. Alexi skrev först pi60s oxå men editerade sedan inlägget. Jag kan förstå varför man kan i ett faktiskt.se-sammanhang vilja ha med den men samtidigt är den ju så som flera påpekar inte OrthoAkustisk. Jag har inte föreslagit den men kan å andra sidan införlika mig inför IÖs definitiva veto.
Hej Mjaemannen,
Det har jag missat. Å andra sidan har väl en skribent rätt att moderera sina egna inlägg så att dessa bättre överenstämmer med hans egentliga avsikt med inlägget.
IngOehman skrev:Men snälla - blanda inte in Ino-högtalare i sammanhanget.
Det har inte där att göra. Stryk dem. Please.
Alexi skrev:Som jag hade tänkt det så skulle ino fungera som refernsram att testa det andra mot. Mina funderingar var att man skulle kunna använda masonitskivor och lösa dämpplattor så man kunde anpassa förhållandena i rummet snabbt för att passa de olika högtalarna.
Vi kan kalla det hela för Svenska konstruktörer istället om det passar bättre och spela på Guru istället?
Alexi skrev:Jag kommer inte gå mot konstruktörens vilja. Så inga Ino tyvärr.
Nattlorden skrev:petersteindl skrev:Det får plats 240 par ägghögtalare i en 20-fotscontainer![]()
Tror jag säkert. fikade efter ett mer humoristiskt svar dock...
Tycker väl trådnamnet var talande nog vad som skulle testas. Men visst, försök få dit några Martin logan med, och varför inte ett par horn. Så får vi se vad dom konstruktörerna kommer säga.
Kaffekoppen skrev:Peter S,
Förutsätter iallafall att OA14 kommer vara spelklar och tas med. Jag "slaktade" ju OP43 för att få höra dem spela!
avr7000 skrev:Jag har OA51 orörda orginal, OA51.3 och OA51.LE
Alla i valnötsfaner för att minska placeboeffekten![]()
Dessa skulle jag ju kunna ta med OM jag får tillfälla att åka upp till denna tillställning.
Mvh
Stefan
Ja, inte fan minskar det intressetpetersteindl skrev:Kaffekoppen skrev:Peter S,
Förutsätter iallafall att OA14 kommer vara spelklar och tas med. Jag "slaktade" ju OP43 för att få höra dem spela!
Svar: Nej, det gjorde du inte
![]()
Jag har inga OA14 och har aldrig haft någraJag har OA12
och dom hamnar snart i Skåne för uppdatering och renovering
Prisvärda högtalare förresten
![]()
Du "slaktade" OP43 för att få höra OA12 spela
Väl mött![]()
Peter S
Slartibartfast skrev:Jag har OD11. Kan kanske få ihop dem i originalutförandet och med lite arbete i .3-utförandet. Problemet är att jag inte tror jag vill få ihop dem till .3-utförandet om det är ett .4-utförande på väg...
[slrt]
Kaffekoppen skrev:Ja, inte fan minskar det intressetpetersteindl skrev:Kaffekoppen skrev:Peter S,
Svar: Nej, det gjorde du inte
![]()
Jag har inga OA14 och har aldrig haft någraJag har OA12
och dom hamnar snart i Skåne för uppdatering och renovering
Prisvärda högtalare förresten
![]()
Du "slaktade" OP43 för att få höra OA12 spela
Väl mött![]()
Peter SMen helst hade jag slaktat dem för att höra OD11
Nu får det nog bli övertalning av JTarnstrom som har OD11
petersteindl skrev:avr7000 skrev:Jag har OA51 orörda orginal, OA51.3 och OA51.LE
Alla i valnötsfaner för att minska placeboeffekten![]()
Dessa skulle jag ju kunna ta med OM jag får tillfälla att åka upp till denna tillställning.
Mvh
Stefan
JättebraDet orörda är väl med Mr_Ekans hjälp? Har du någon rörförstärkare med lite krut i?
PS
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster