Faktiskt Ortoakustiska demohelg.

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2008-06-28 12:00

Snacka om sandlåda på låg nivå. :(
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2008-06-28 12:04

paa skrev:...vilket betyder att om hans högtalare visar sig vara lite sämre, så kan det ge fler utvecklingstimmar.
:)

Eller inget nytt förtroende alls. ;)
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2008-06-28 12:09

Snacka om sandlåda på låg nivå.

Har du lust att utveckla detta lite Subjektivisten?

Jag tycker det verkar som om vissa går som katten kring het gröt här, vad tycker du igentligen???

Mvh Björn//
Mvh Björn//

Visst fan är masur vackert!
http://i28.photobucket.com/albums/c213/ ... /TS330.jpg

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2008-06-28 12:17

Det är väl rätt uppenbart att det är tjafs mellan Naqref och Ingvar, som vi nyss såg i en DIY tråd. Rätt lustigt när man själv brukar få höra att man pysslar med sandlådetrams så visar det sig att även andra kan göra det.

Tycker väl trådnamnet var talande nog vad som skulle testas. Men visst, försök få dit några Martin logan med, och varför inte ett par horn. Så får vi se vad dom konstruktörerna kommer säga.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

dimitri

Re: Faktiskt Ortoakustiska demohelg.

Inläggav dimitri » 2008-06-28 12:28

Stanna upp en stund. Trådskaparens ursprungliga förslag löd:
Alexi skrev:Jag fick en idé! En lyssning mellan de olika ortoakustiska "stilarna". Högtalarna som lyssnas på i ett och samma rum: Carlsson OA-51, OA-52 & OA-116, Larsen L6 och Erik J´s 3-vägs projekt, Bremen HD12 (äggen)....

Förslaget var också i förväg avstämt med Naq. Det är förstås ett mkt bra förslag. Inos pi60 kommer på tal i och med Koppens inlägg direkt efteråt. Det är ett gulligt förslag som dock inte är i samklang med mötets ursprungliga avsikt. Inos produkter är inte skapade efter orthoakustiska principer. Nu kan någon, med rätta, invända att "mötets ursprungliga avsikt" inte är en helig ko och kan modifieras efterhand. Förvisso. Det är (ju) förstås inte förbjudet att jämföra äpplen och smultron om man tycker att det är intressant. Om nu organisatorerna av mötet skulle tycka att en sådan utvärdering vore av värde så står alla möjliga fabrikat till förfogande, inte bara Ino, t.ex BW. Det kan även påpekas att BW's ledning i England antagligen inte skulle protestera om ngn ägare av 801-or skulle låna sina högtalare till evenemanget. Å andra sidan deltar inte BW's ledning i Forumet, så helt säkra kan vi inte vara. De skulle i alla fall inte inleda rättsliga procedurer om någon ställde upp med sina privata BW. Det skulle inte Ino göra heller om någon gjorde sina privata pi60 tillgängliga för mötet.
Ja, jag vet att Inos inställning kommer att väga tungt i en pi60 ägarens ev beslut att låna ut sina högtalare.

Så, jag tror att det ovanstående sammanfattar läget så här långt. Om orthoakustiken är den primära tanken med mötet så är det rimligt att hålla sig till dylika konstruktioner. Det KAN vara intressant att demonstrera orthoakustikens fördelar vis á vis en "vanlig" princip, medhåll. Men i så fall kan ett otal fabrikat användas, t.o.m. mina.

Det är Alexis ursprungliga förslag som lever upp till den orthoakustiska ansatsen. Förslaget överenstämmer också med det i Naq's inlägg.
vh, Dimitri
P.S. Som en hedersmedlem i Konspirationteoretikernas Riksförbund kan jag förstås inte låta bli att spåna lite:
Om mötet kommer att hållas i en hyrd lokal, t.ex. på Radison så gäller det att få intäckter som täcker kostnaderna... osv, osv,

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2008-06-28 12:30

Jag tycker det finns (trots allt) ett samlat och trevligt gäng på detta forum som inte behöver hålla på på detta viset ö.h.t.

Vafan...hur många år har det inte språkats med varandra både här och i.r.l. ? Det skall väll inte behöva vara på detta viset? Vi pratar ju om (igentligen) idel trevliga och bra mäniskor (som jag hoppas att flera med mig ser det) som inte har något att varken vara rädda för eller skämmas över.

Jag skulle finna sammankomsten som varandes den s.k. höjdpunkten och inte att allas alster låter olika, vilket dom alltid kommer att göra beroende på rum och utformning därav.

Alltså, och...???

Mvh Björn//
Mvh Björn//

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2008-06-28 12:35

Jag tycker att det vore trevligt med andra högtalare av annan karaktär som jämförelse, men bara och endast för att påvisa skillnaderna i ljudfältets uppbyggnad.

Och givetvis för ett större och trevligare samkväm. :D

Mvh Björn//
Mvh Björn//

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-06-28 12:53

petersteindl skrev:...Dock tycker jag att IÖ i klartext säger som det är, nämligen att Ino inte är konstruerade enligt Stig Carlssons ortoakustiska principer och det var ju denna tråds överskrift. I det här fallet upplever jag det till synes IÖs negativa svar snarast som ett positivt svar ur Ingvars synvinkel d v s att inte blanda ihop eller konfrontera sina högtalare med ortoakustiska eftersom Alexis själva idé var att jämföra olika ortoakustiska högtalare, därav min första mrgreen :D

Sanny_X säger likadant fast med andra ord :) Äpplen o päron är goda men knappast menigsfullt att jämföra med varandra.

Tack Peter!

Det är som du skriver. Dessutom är jag ju bara konsekvent, och vidhåller samma uppfattning som jag alltid vidhållit. Oavsett om just mina egna högtalare kommer på tapeten, och det gäller dessutom alla apparater, inte bara högtalare:

AB-jämförelser går emot hela quintessensen av konstarten att återge musik eller andra ljud.

Vem fordrar att få jämföra tavlor med varandra, bredvid varandra för att kunna säga något om vad man tycker om en av dem. I det här fallet kanske en ännu bättre parallell är att någon vill att det skall göras i lysrörsljus också... ;)

I det här fallet handlade det ju dessutom om ortoakustik. Att jag blir
halvt indragen i det lägret känns nästan en skymf mot Stig Carlsson, så jag måste ju säga ifrån. Ino-högtalarna har absolut ingenting med Stigs alster och hans tankar att göra (jag visste inte ens knappt något om dem då Ino-högtalarna gjordes). Jag respekterade Stig mycket som kollega och vän, men att försöka dra några växlar på vår vänskap och låtsas som om mina egna högtalare har något med hans att göra vore bara oärligt. (Eftersom de inte har det, även om det finns partiella likheter, men det finns de ju mellan alla högtalare.)

Men åter till AB-lyssningar:
Att jämföre en högtalare med en annan, är nästan så långt man kan komma ifrån det syfte jag konstruerat mina högtalare för.

Jag ser hellre att de används som fyllnadsmassa i en gjutning av en grund! ;) (Det har ju i varje fall någon mening.)

Jag kan inte se något gott (och har aldrig sett något gott) komma ur några av de AB-jämförelser mellan apparater som jag sett ske. Jag har BARA sett en massa felslut, slutsatser som hängt med dem som dragit dem, länge. I vissa fall i hela deras liv.

Det är ju precis sådana "tester" som tyvärr i princip alla HiFi-tidskrifter gör. Hur skall jag kunna trovärdigt tala om problemen med sådana metoder, om jag deltar och uppmuntrar till dem? :?

Jag är inte ute efter att hindra någon att göra något (som Svante vill göra gällande) men jag vill inte vara iblandad själv i sådana saker.

De som läst vad jag har skrivit genom åren här på faktiskt känner ju till att jag alltid varit stor motståndare till AB-jämförelser. Det har dessutom varit en och annan AB-jämförelse som gjorts historiskt, där Ino-högtalare varit med och de kan nog sägas ha "vunnit" varje gång. Icke desto mindre har jag varje gång redogjort för det olyckliga i att göra den sortens jämförelser, och jag har alltid försvarat "förloraren" gjort vad jag har kunnat för att peka på problemen i sådana där jämförelser, och varit noga med att påpeka att man inte kan dra sådana slutsatser som jag undantagslöst sett har dragits.

Ingenting har ändrats. Det är fortfarande på samma vis. Vill man veta hur en grunka återger musik, så har det inget att göra med hur en annan grunka gör det. Behöver man ha dem vis sidan av varandra för att vet vad man skall tycka om den ena, så behöver man ju ha det hemma också, sedan. ;)

Det finns bara en vettig sak att jämföra med - hur det borde ha låtit. Skillnaden mot en annan apparat berättar inte något om hur en apparat beter sig.

Däremot har jag självklart ingenting emot om andra ställer upp och visar och berättar om sina saker, men jag kan ju fortfarande tänka, att det jag skriver här är av värde för dem som går dit och lyssnar. Därför skriver jag det.

-Vad tyckte du om glassen?

-Jag vet inte, jag hade ingen annan glass att jämföra med, så hur
skall jag kunna veta vad jag tyckte om den?

HiFi-apparater har man till att lyssna på musik med, inte att göra en massa jämförelser med andra apparater.

Oavsett allt detta. Jag kommer gärna och lyssnar på alla de där Stig-inspirerade konstruktionerna, och kan jag hjälp till med något så gör jag gärna det också. Jag kommer inte dra några slutsatser från det dock, men det kan ju vara en trevlig tillställnig ändå! ;)

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2008-06-28 13:00

dimitri skrev:Stanna upp en stund. Trådskaparens ursprungliga förslag löd:
Alexi skrev:Jag fick en idé! En lyssning mellan de olika ortoakustiska "stilarna". Högtalarna som lyssnas på i ett och samma rum: Carlsson OA-51, OA-52 & OA-116, Larsen L6 och Erik J´s 3-vägs projekt, Bremen HD12 (äggen)....

Mjae. Alexi skrev först pi60s oxå men editerade sedan inlägget. Jag kan förstå varför man kan i ett faktiskt.se-sammanhang vilja ha med den men samtidigt är den ju så som flera påpekar inte OrthoAkustisk. Jag har inte föreslagit den men kan å andra sidan införlika mig inför IÖs definitiva veto.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

dimitri

Inläggav dimitri » 2008-06-28 13:06

Naqref™ skrev:Mjae. Alexi skrev först pi60s oxå men editerade sedan inlägget. Jag kan förstå varför man kan i ett faktiskt.se-sammanhang vilja ha med den men samtidigt är den ju så som flera påpekar inte OrthoAkustisk. Jag har inte föreslagit den men kan å andra sidan införlika mig inför IÖs definitiva veto.

Hej Mjaemannen,
Det har jag missat. Å andra sidan har väl en skribent rätt att moderera sina egna inlägg så att dessa bättre överenstämmer med hans egentliga avsikt med inlägget.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2008-06-28 13:14

Halloj alla! :)

Det hela är tämligen enkelt för mitt vidkommande.

Bremen har inga högtalare i produktion. Ägghögtalarna har heller aldrig sålts på marknaden. Dom existerar således inte. Alltså finns det inga för demo. :mrgreen:

Modeller har gjorts och modeller finns. Dessa modeller är i första hand gjorda för att den tillverkande industrin skall ha en referens att jobba mot. Lackerare får sin modell. Gjuteri får sin. Fotografen kommer att få sina d v s 3 stycken i olika färger, och han får dessa nu på måndag. Kartongtillverkaren får sin modell och kvar kanske det finns något som jag kan spela på.

Låt säga att tillverkarna kan ge besked om att leverans kan ske i december 2008, då innebär det ett klartecken för mig att bredare kunna visa produkten. Än så länge är det inte möjligt. På måndag bilar jag ner till italien för att tekna avtal med tillverkare. Mr Vodka är med på resan samt ytterligare en person till :) På vägen dit är det två möten i Värnamo, dels med fotograf, dels med SCA som gör förpackningen.

Därefter är det möte i Kristianstad :) Därefter är det möten med Tymphany i Köpenhamn. Därefter är det möte i Milano med tillverkande industri. Därefter är det möte med distributör i Frankfurt. Därefter är det möte i Braunschweig med tillverkare av mätutrustning för kvalitetskontroll i produktion. Därefter är det möte med distributör i Hamburg. Därefter är det möte med tillverkare av delningsfilter på Jylland. Därefter är det möte, fast av helt annat slag, i Hammenhög :D

Sedan bär det av hemåt för konsert med Lou Reed's Berlin på Globen Annexet. Det är onsdagen den 9e juli klockan 19:30. Jag har tre biljetter över. Är någon av er intresserad så skicka PM. Jag, Ingvar Ö och KK skall gå och min gode vän Lars Thörn med fru. Det var Lars som stod för NKs gamla hifi försäljning på 80-talet :) Jag tror att det blir en bra konsert-opera.

Därefter är det stort bröllopskalas i Skärgården under tre dagar. Min partner gifter sig :D

Sedan kan jag pusta ut lite grann om herrskapet inte har nåt emot det.

Därefter är det en del detaljer som skall finslipas inför tillverkning av verktyg för gjutning.

Därefter skall hela marknadsföringsplanen utarbetas och skrivas ner med hela Bremens ljudkoncept. Därefter skall det tas fram broschyrer och även animering över Bremen Sound Concept och på manualen. Därefter skall texten layoutas och översättas till ungefär 25 språk.

Under tiden måste jag även hitta folket som hjälper mig med allt detta :) Mellan varven så får jag även ägna viss tid åt att organisera det hela 8)

Så, när går det att plocka in några demo för faktiskt med produktionsklara ägghögtalare? Svar: Vet ej :mrgreen:

Jag kan upplysa om en liten sak till. Det får gärna spelas med andra högtalare på dessa faktiskt träffar och det är oavsett om det är en Ino modell eller andra högtalare och oavsett prisklass och storlek och oavsett elektronik och även om de andra systemen skulle bestå av flertalet subwoofers och en uppsjö av surroundhögtalare med multikanalsystem.
Det kan alltså vara andra högtalare vilka det än vara må som kan spelas på denna faktiskt träff, bara jag slipper bära dom :lol: Jag tror dock inte att det var det som Alexi tänkte sig. Jag har ju varit i Trollhättan med dom. Då fanns det några andra högtalare som det spelades på.

Jag har även spelat äggen då JM-Lab Utopia fanns på plats och vid annat tillfälle då spelades på stora Wilson system 8O
Efter dessa demos har jag direkt och utan omsvep fått beställningar på 20 fotscontainers av de olika distributörerna :) Jag är van vid jämförelser :wink: och jag vet vad äggen går för och snart vet jag även äggens utpris. Priset är idag satt till 15 000 kr/par. Priset kommer att variera beroende på ytfinish och lack är tanken. Än har jag ingen annan prisindikation. Ute i Europa blir priset snarast 2000 EUR/par.

Mer kan jag inte säga för tillfället 8)

Väl mött :)
PS

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2008-06-28 13:22

Jo, en sak till, hade jag OA 6 typ 1 så skulle jag även släpa med dom :)

Däremot så skulle jag vara glad om inte alla högtalare stod samtidigt i rummet, så någon A/B blir det inte tal om, men däremot en massa musiklyssnade och dryftande av idéer.

PS

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2008-06-28 13:36

petersteindl skrev:Efter dessa demos har jag direkt och utan omsvep fått beställningar på 20 fotscontainers

Oj... är de så transportkänsliga att det går åt en container per ägg? 8) :mrgreen:
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2008-06-28 13:41

Det får plats 240 par ägghögtalare i en 20-fotscontainer :)

PS

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2008-06-28 13:47

petersteindl skrev:Det får plats 240 par ägghögtalare i en 20-fotscontainer :)

Tror jag säkert. fikade efter ett mer humoristiskt svar dock... :?
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2008-06-28 13:49

dimitri skrev:
Naqref™ skrev:Mjae. Alexi skrev först pi60s oxå men editerade sedan inlägget. Jag kan förstå varför man kan i ett faktiskt.se-sammanhang vilja ha med den men samtidigt är den ju så som flera påpekar inte OrthoAkustisk. Jag har inte föreslagit den men kan å andra sidan införlika mig inför IÖs definitiva veto.

Hej Mjaemannen,
Det har jag missat. Å andra sidan har väl en skribent rätt att moderera sina egna inlägg så att dessa bättre överenstämmer med hans egentliga avsikt med inlägget.

Tjena Dimitri...

Eftersom du då är ordförande i konspiratoriska klubben :wink:
tänkte jag bara ge dig hela sekvensen av händelser att spåna över :)

I Alexis första inlägg var Pi60 från början inkluderade...

Lite senare...

IngOehman skrev:Men snälla - blanda inte in Ino-högtalare i sammanhanget.
Det har inte där att göra. Stryk dem. Please.

Lite senare....

Alexi skrev:Som jag hade tänkt det så skulle ino fungera som refernsram att testa det andra mot. Mina funderingar var att man skulle kunna använda masonitskivor och lösa dämpplattor så man kunde anpassa förhållandena i rummet snabbt för att passa de olika högtalarna.

Vi kan kalla det hela för Svenska konstruktörer istället om det passar bättre och spela på Guru istället?

Lite senare....

Alexi skrev:Jag kommer inte gå mot konstruktörens vilja. Så inga Ino tyvärr.

Mvh

Stefan
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2008-06-28 13:53

Nattlorden skrev:
petersteindl skrev:Det får plats 240 par ägghögtalare i en 20-fotscontainer :)

Tror jag säkert. fikade efter ett mer humoristiskt svar dock... :?

:idea: Aha, det får plats et par ägg och en hönsfarm i en 20-fotscontainer. Man kan kanske pressa in en tupp oxå :mrgreen:

PS

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2008-06-28 13:55

Tycker väl trådnamnet var talande nog vad som skulle testas. Men visst, försök få dit några Martin logan med, och varför inte ett par horn. Så får vi se vad dom konstruktörerna kommer säga.

vilket trams och ny toppnotering sandlådetjafset, tråden hade en rubrik och sedan ett förklarande förstainlägg där ju även ino nämndes, alltså var ino tilltänkta från början, och det är ju jättetråkigt att inte kunna göra jämförande lyssningar mot dessa burkar
Bikinitider

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-06-28 14:03

Peter S,

Förutsätter iallafall att OA14 kommer vara spelklar och tas med. Jag "slaktade" ju OP43 för att få höra dem spela! ;)

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2008-06-28 14:58

Kaffekoppen skrev:Peter S,

Förutsätter iallafall att OA14 kommer vara spelklar och tas med. Jag "slaktade" ju OP43 för att få höra dem spela! ;)

8O Svar: Nej, det gjorde du inte :mrgreen:

Jag har inga OA14 och har aldrig haft några 8) Jag har OA12 :) och dom hamnar snart i Skåne för uppdatering och renovering :D Prisvärda högtalare förresten 8)

Du "slaktade" OP43 för att få höra OA12 spela

Peter S

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2008-06-28 15:12

Jag har OA51 orörda orginal, OA51.3 och OA51.LE
Alla i valnötsfaner för att minska placeboeffekten :wink:

Dessa skulle jag ju kunna ta med OM jag får tillfälla att åka upp till denna tillställning.

Mvh

Stefan
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2008-06-28 15:29

avr7000 skrev:Jag har OA51 orörda orginal, OA51.3 och OA51.LE

Dessa skulle jag ju kunna ta med OM jag får tillfälla att åka upp till denna tillställning.

Mvh

Stefan

Jättebra :) Det orörda är väl med Mr_Ekans hjälp? Har du någon rörförstärkare med lite krut i?

PS

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-06-28 15:31

petersteindl skrev:

Jag har inga OA14 och har aldrig haft några 8) Jag har OA12 :) och dom hamnar snart i Skåne för uppdatering och renovering :D Prisvärda högtalare förresten 8)

Peter S
Ja, inte fan minskar det intresset :) Men helst hade jag slaktat dem för att höra OD11 ;)

Nu får det nog bli övertalning av JTarnstrom som har OD11 :)

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2008-06-28 15:48

Jag har OD11. Kan kanske få ihop dem i originalutförandet och med lite arbete i .3-utförandet. Problemet är att jag inte tror jag vill få ihop dem till .3-utförandet om det är ett .4-utförande på väg...

[slrt]
admin

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2008-06-28 15:53

Slartibartfast skrev:Jag har OD11. Kan kanske få ihop dem i originalutförandet och med lite arbete i .3-utförandet. Problemet är att jag inte tror jag vill få ihop dem till .3-utförandet om det är ett .4-utförande på väg...

[slrt]

Va spännande :D Original är ok :) OD11 har för mig en särskild charm trots att jag på den tiden det begav sig inte gav dem någon seriös lyssning.

MvH
PS

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-06-28 15:55

Skitkul!

Det här kan bli hur kul som helst :)

Användarvisningsbild
JTarnstrom

Inläggav JTarnstrom » 2008-06-28 15:57

Kaffekoppen skrev:
petersteindl skrev:

Peter S
Ja, inte fan minskar det intresset :) Men helst hade jag slaktat dem för att höra OD11 ;)

Nu får det nog bli övertalning av JTarnstrom som har OD11 :)

Jag ställer mer än gärna mina OD11.3 till förfogande om intresse finns.

Tärnström
Sonos för hela slanten.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2008-06-28 15:58

Kaffekoppen skrev:Skitkul!

Det här kan bli hur kul som helst :)

Instämmer
PS

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2008-06-28 15:58

petersteindl skrev:
avr7000 skrev:Jag har OA51 orörda orginal, OA51.3 och OA51.LE

Mvh

Stefan

Jättebra :) Det orörda är väl med Mr_Ekans hjälp? Har du någon rörförstärkare med lite krut i?

PS

Nja.... jag har bara Sentec M30 monoblock (30W)...

Och ja... det orörda paret hämtades idag och den affären har jag Ekan att tacka för.

Användarvisningsbild
karneolen
Skrot-Nisse

Inläggav karneolen » 2008-06-28 16:50

Tjabba, jag har ett par orginal OD-11 med hyffsat fräscha basar från
c:a -89/90. Det enda som är gjort är att koppla ett par enkla
terminaler.

// karneolen
(har även tre par orginal OA-14 med omkantade basar)
... Gott kaffe é kallare än varmt, och då helst i stora kvantiteter ...
(- : | Uppväxt med OD-11:or | : -)

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi