ryst skrev:Killen som stod bakom Linn CD12 drog ju till Classé, har för mig några till hängde på.
Är det så? Classé var det länge sedan man hörde talas om. Finns de kvar?
Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Vad det gäller SB-3 och dess förträfflighet så är det iallafall första gången jag hört någon deklarera att den skulle vara bättre än prismässigt motsvarande CD-spelare.
Magnuz skrev:ryst skrev:Killen som stod bakom Linn CD12 drog ju till Classé, har för mig några till hängde på.
Moment-23 skrev:Detta är naturligtvis helt subjektivt, men det kanske är en utmärkt kandidat till test i LTS regi? Det skulle vara intressant med dels F/E test av tex sb och sneaky ds men också direkta blinda jämförelser mellan dessa och ett antal bra cd spelare.
Magnuz skrev:ryst skrev:Killen som stod bakom Linn CD12 drog ju till Classé, har för mig några till hängde på.
matson skrev:Magnuz skrev:ryst skrev:Killen som stod bakom Linn CD12 drog ju till Classé, har för mig några till hängde på.
Visst finns de kvar och verkar dessutom välmående. Säljs via Hifiklubben och lider tyvärr av något ofördelaktig prissättning i Sverige.
prolinn skrev:matson skrev:Magnuz skrev:ryst skrev:Killen som stod bakom Linn CD12 drog ju till Classé, har för mig några till hängde på.
Visst finns de kvar och verkar dessutom välmående. Säljs via Hifiklubben och lider tyvärr av något ofördelaktig prissättning i Sverige.
Det är inte så troligt att de som konstruerat Classés CD-spelare skulle vara samma gäng som konstruerat CD12:an. Classés elektronik är inte alls i samma klass. Det är hyffsade, men inte i Linn-klass.
SB3:an och Sneaky DS är båda mcket prisvärda (i synnerhet Sneakyn), men Linns bättre DS-apparater är ändå helt överlägsna. Det är ändå budgetapparater vi pratar om här.
Harryup skrev:Kaffekoppen skrev:Det är rätt intressant hur man kan vara så enastående säker.
Du måste verkligen ha jämfört med tiotusentals apparater!
Tänker du på Max uttalande?
Jag tycker båda är för säkra.
mvh/Harry
prolinn skrev:matson skrev:Magnuz skrev:ryst skrev:Killen som stod bakom Linn CD12 drog ju till Classé, har för mig några till hängde på.
Det är inte så troligt att de som konstruerat Classés CD-spelare skulle vara samma gäng som konstruerat CD12:an. Classés elektronik är inte alls i samma klass. Det är hyffsade, men inte i Linn-klass.
SB3:an och Sneaky DS är båda mcket prisvärda (i synnerhet Sneakyn), men Linns bättre DS-apparater är ändå helt överlägsna. Det är ändå budgetapparater vi pratar om här.
prolinn skrev:Skillnaden mellan Linn:s apparater och konkurrensen är större än någonsin (till Linns fördel).
man menar att den är överprissatt så beror det med all säkerhet på att man hört den i en anläggning som inte varit kapabel att förmedla dess kvaliteter.
ryst skrev:prolinn skrev:matson skrev:Magnuz skrev:ryst skrev:Killen som stod bakom Linn CD12 drog ju till Classé, har för mig några till hängde på.
Mjo, men nu är det så att det är fallet. Även killen bakom ML390 har dragit till Classé.
KarlXII skrev:prolinn skrev:matson skrev:Magnuz skrev:ryst skrev:Killen som stod bakom Linn CD12 drog ju till Classé, har för mig några till hängde på.
Finns det något därute som är lika bra som Linn?
Birger skrev:Sluta hacka på killen. Det finns ju dom som påstår på fullt allvar att hifinirvana är Ino pi60, Denon 2105, Pioneer 668 ihopsnörat med EKK.
Linn gör i alla fall snyggare grejer och har rätt kuliga försäljare.
Birger skrev:Sluta hacka på killen. Det finns ju dom som påstår på fullt allvar att hifinirvana är Ino pi60, Denon 2105, Pioneer 668 ihopsnörat med EKK.
Linn gör i alla fall snyggare grejer och har rätt kuliga försäljare.
sprudel skrev:Har inte hört på Ino Audio ännu, men Linn är i alla fall bäst, mest prisvärd. Ungefär så. Du är ju helt underbar, vilken härlig supporter till Linndyrkarna du är. Vi lever i en fri värld att tycka vad vi vill, svärfar är inbiten Gaisare också.
Birger skrev:Det är så kul när rabiata Inofantaster kommer farande så fort man raljerar lite över grejerna. Numera har ju ni tagit över "Linnrollen"![]()
Magnuz skrev:... Jag känner till selleri.de...
Ayn0r skrev:Jag tror att en grej är att handlarna har blivit lite mer laidback nu än förut, av olika orsaker. Till viss del tror jag det kan vara hårdnande konkurrens som haft den effekten på ett eller annat sätt, exempelvis fanns det en Linn-handlare i Umeå som kallades "pastorn" pga sina Linn-predikningar - han körde sin egen kompromisslösa stil och till slut bar det sig inte utan det blev konkurs. (med reservation för att jag inte har alla detaljer klara för mig...) ...
Magnuz skrev:Man måste trots allt konstatera att den brutala säljtekniken fungerade.![]()
Magnuz skrev:... Jag antar att det där var något återförsäljarna fick inpräntat i detalj från centralt håll, eftersom det verkar ha varit likadant i väldigt många (alla?) Linnbutiker.
Användare som besöker denna kategori: Neuhausen och 33 gäster