Moderator: Redaktörer
Hotspur skrev:Eftersom vi lever i en demokrati så får förstås Herr Mätdoktor tro och tycka precis vad han vill.
Han är oxå i sin fulla rätt att ifrågasätta andras testmetoder (något jag däremot gärna avhåller mig ifrån).
Däremot begränsar denna demokrati Herr Mätdoktors möjligheter att tvinga andra människor att testa saker på just det sätt han anser vara bäst. Like it or not, LTS & Co!
Däremot begränsar denna demokrati Herr Mätdoktors möjligheter att tvinga andra människor att testa saker på just det sätt han anser vara bäst.
Thomas_A skrev:Rydberg,
det är klart sen länge att Mr. Hotspur inte vill eller kommer att göra nåt av detta, och jag har inget problem med detta i sak alls. Det som är kärnfrågan är om kritik, positiv som negativ, får utdelas på forumet? Kritik mot apparater, testmetoder, resultat, konklusioner? Ska forumet bli ett ja-sägande forum med förbud av negativ kritik?
Rydberg skrev:Thomas_A skrev:Rydberg,
det är klart sen länge att Mr. Hotspur inte vill eller kommer att göra nåt av detta, och jag har inget problem med detta i sak alls. Det som är kärnfrågan är om kritik, positiv som negativ, får utdelas på forumet? Kritik mot apparater, testmetoder, resultat, konklusioner? Ska forumet bli ett ja-sägande forum med förbud av negativ kritik?
Visst, men ta Hotspurs resultat för va det är istället för att läxa upp honom i hur vetenskapliga tester går till. Det finns fler sätt att se på världen...
Bernt skrev:Helt underbart inlägg, Hatoil!!!
Hatoil skrev:Tycker du en kvinna är olika vacker, beroende på om hon är gift eller ogift? Inte släkt eller din mor?
Spelar inga andra saker in i din bedömning, än ögat? För hur du upplever hennes skönhet?
Och ändras inte ditt intryck för evigt, om förutsättningarna sedan visar sig vara några andra (tex att hon är man)?
Hatoil skrev:Så länge man inte spelar sin stereoanläggning blint, utan att veta vad som ingår i kedjan, är det för mig (läs för mig) ingen mening med blindtest. Då den verkliga lyssningssituationen skiljer sig från testsituationen. Om jag får bra resultat på ett högskoleprov, hjälper det mig föga till vardags. Jag är bara kung för en stund. Överskatta inte det enskilda testets betydelse. Underskatta inte ditt dagliga umgänge med anläggningen. Var vill du helst har alla rätt; på ett prov, eller i verkliga livet?
Ska forumet bli ett ja-sägande forum med förbud av negativ kritik?
nl1970 skrev:Svante
Kan du peka på ett test där det yttre har varit mer relevant än ljudet
Hotspur skrev:Okej, ett sista inlägg/en sista motfråga innan bilen skall packas:Ska forumet bli ett ja-sägande forum med förbud av negativ kritik?
Ska forumet bli ett nej-sägande forum med förbud av egna åsikter och egna testmetoder?
Hotspur skrev:Okej, ett sista inlägg/en sista motfråga innan bilen skall packas:Ska forumet bli ett ja-sägande forum med förbud av negativ kritik?
Ska forumet bli ett nej-sägande forum med förbud av egna åsikter och egna testmetoder?
PS: Bra inlägg, Hatoil och Bill50x!
dimitri skrev:Ska forumet bli ett nej-sägande forum med förbud av egna åsikter och egna testmetoder?
Jag förstår inte frågan.
Har någon inte fått framföra sin åsikt? Eller blivit förbjuden att göra det? Eller blivit tvingad till något, exempelvis att testa på ngt sätt?
Inte vad jag vet iaf.
Dimitri
Edit: Thomas A, ditt inlägg säger samma sak i princip, sorry.
Att inte bli modererad kan vara ett större straff än att bli det, som ngn sagt tiidigare. Inte minst berövas man en sista räddningsplanka i hopplösa debatter, nämligen att moderatorerna är ojuste.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster