Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:Vad jag förstår så är det samma element i Profundus som infra modulerna? Man skulle alltså kunna riva ut elementen ur ProfundusY och bygga om dom till ett par InfraY istället?
hur svårt kan det vara att bygga en fyrkantig låda med ett par stag?
IngOehman skrev:Stämmer!
Vh, iö
danne-k skrev:I manifestet finns ju elementen till salu, köp elementen separat och smäll ihop en låda med x antal liter, stagad och med lagom mycket dämpmaterial. Så har du byggt infra för nästan halva priset, 4700*6=28000:- och kanske 2000:- för material, ett ganska enkelt sätt att tjäna 10000:- på pm man nu vill göra på det viset, lådan i sig är ju inget mirakel och iom det saknas passiva komponenter är det låda,element,dämpmaterial det handlar om, och liter då givetvis, sen om den är trekanting 8kantig eller 4kantig torde spela mycket liten roll. men sen är det precis som ni säger, kanske inte IÖ ill att man bygger på detta sättet, det kan ju lättt bli lite skumma kopior på marknaden som inte håller måttet.
Kaffekoppen skrev:6 Infrabasmoduler för 10 papp är ju inte direkt svårt att få någon att göra för halva priset..
Kaffekoppen skrev:6 Infrabasmoduler för 10 papp är ju inte direkt svårt att få någon att göra för halva priset..
subjektivisten skrev:Detta påminner mig om en polare när vi var små. Han berätta ibland hur mycket han vann på tipset och hur glad och säker han var på det. Jag ställde ofta motfrågan; hur mycket har du spelat och förlorat då?
Känns här som vissa tror sig vara experter och totalt glömmer, eller förtränger, väsentlig information, som att det kostar både massa tid och pengar att göra egen lådor och det kanske inte ens blir lika bra (eftersom självbyggare har en tendens att överskatta sina egna arbeten mot det faktiska resultatet. Något jag både sett och hört genom många år).
Jag vet vart jag skall vända mig. Jag vet att det går. Om du, eller någon annan tror mig är faktiskt rätt betydelselöst för mig, men jag råder alla att sondera terrängen som inte är bekväma av sig.
Men nu var ju frågan om att göra det själv dessutom, och då vet jag definitivt att det är ekonomiskt lönsamt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster