Moderator: Redaktörer
Bamsefar skrev:Kaffekoppen: Att ens egna tid inte är värd något, som du nu gör gällande, låter i mina ögon helfel - men smaken är som baken, delad....
Bamsefar skrev:EDIT: Iofs Kaffekoppen så slår det mig att du blivit riktigt ANTI-Ino Audio på sista tiden, det är synd men helt okej för mig. Det innebär bara att jag slipper ha dig framför mig
matson skrev:Rent allmänt tycker jag dock att man är helt fel ute om man försöker spara pengar samtidigt som man funderar på infra-system. De är dyra och det är overkill. Vill man ha bra prestanda och lägre kostnad finns de vanliga profundusmodulerna.
Vh
danne-k skrev:att försöka sätta pris på tid är ganska korkat i mina öron, det går inte, antingen har man tiden eller inte, tid är inte en fråga om pengar utan kvalitet...
danne-k skrev:Förstår inte riktigt den anti inställningen många har till att försöka tjäna in lite kosing på att bygga något själv? man kan ju måttanpassa och trixa o mitra som man vill, sen ska jag inte uttala mig om hur det är att lejja bort till snickare, det kostar nog en hel del skulle jag gissa, och då rasar ju hela teorin samman.
danne-k skrev:tja, om man nu vill ha infra, så är diy en ganska ekonomisk väg att gå, för den som klarar av det. Resultatet blir inte sämre, och som skrevs en bit upp, en sluten konstruktion är inte svår, enligt mig kan vem som helst med en 2:a i träslöjd snickra ihop en godkänd konstruktion, om man har verktyg. Förstår inte riktigt den anti inställningen många har till att försöka tjäna in lite kosing på att bygga något själv? man kan ju måttanpassa och trixa o mitra som man vill, sen ska jag inte uttala mig om hur det är att lejja bort till snickare, det kostar nog en hel del skulle jag gissa, och då rasar ju hela teorin samman.
Bamsefar skrev:Någonpåstod att det bara kostar 2000 sek för 6 infra-y lådor: Jag betalar gladeligen 2000 sek totalt för 6 stycken Infry-Y i MDF-råformat. Dvs färdigsnickrade, och inte målade eller fanerade. 2000/6 = 333.33 och jag bjuder på 16.67 så det blir 350 sek.
Bevisa att ni har rätt, här har ni chansen ! Och vill ni bara bygga en låda a 350 sek så går det lika bra det !
Bamsefar skrev:Någonpåstod att det bara kostar 2000 sek för 6 infra-y lådor: Jag betalar gladeligen 2000 sek totalt för 6 stycken Infry-Y i MDF-råformat. Dvs färdigsnickrade, och inte målade eller fanerade. 2000/6 = 333.33 och jag bjuder på 16.67 så det blir 350 sek.
Bevisa att ni har rätt, här har ni chansen ! Och vill ni bara bygga en låda a 350 sek så går det lika bra det !
Kaffekoppen skrev:Bamsefar skrev:Någonpåstod att det bara kostar 2000 sek för 6 infra-y lådor: Jag betalar gladeligen 2000 sek totalt för 6 stycken Infry-Y i MDF-råformat. Dvs färdigsnickrade, och inte målade eller fanerade. 2000/6 = 333.33 och jag bjuder på 16.67 så det blir 350 sek.
Det låter billigt. Var står det?
matson skrev:Kaffekoppen skrev:Bamsefar skrev:Någonpåstod att det bara kostar 2000 sek för 6 infra-y lådor: Jag betalar gladeligen 2000 sek totalt för 6 stycken Infry-Y i MDF-råformat. Dvs färdigsnickrade, och inte målade eller fanerade. 2000/6 = 333.33 och jag bjuder på 16.67 så det blir 350 sek.
Det låter billigt. Var står det?
"Screen" skrev det i ett tidigt inlägg som någon slags överslagsberäkning, baserad på vad det skulle kosta att bygga lådorna själv. Hur detta sen blev ett försäljningspris är för mig oklart.
Bamsefar skrev:danne-k skrev:och kanske 2000:- för material
IngOehman skrev:En sak som jag tycker nästa betyder mera är om högtalarna är slutkollade eller inte.
Nicke skrev:Angående "slutkollen" funkar det med att du tex testade mina högtalare i min bostad eller måste dom in i "snickerboan" i lahäll?
Mvh Nicke
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster