Greensleeves skrev:För att skoja lite grann - om en smula lättsinne tillåts - vore det onekligen underhållande att få ta del av ett mer djuplodande meningsutbyte mellan dig och grundaren av ett av de hifi-företag som torde vara bland de som är mest kända för påståenden om att just deras hifi-pjäser har ett alldeles eget sound - the only sound - nämligen Linn:s grundare Ivor Tiefenbrun... i en lummig berså en vacker sommardag någonstans... där du ytterst försynt och stillsamt väcker frågan om huruvuda Linn verkligen kan sägas sträva efter hifi, eftersom företaget så envetet undvikit att tillverka apparater med transparent ljudåtergivning under alla år..? Min försiktiga gissning är att din fråga skulle skapa åtminstone en bister rynka i den gode Ivors nuna. Kanske t.o.m. två rynkor och ett fräsande.
Jag kan dock ha fel.
Tja, jag skulle förmodligen lyssna och göra som jag brukar göra: försöka se om det finns nåt hopp om att det jag skulle vilja säga går fram innan jag säger det. Jag känner nu inte honom, men har en känsla av att jag inte skulle lyckas omvända honom från det han har byggt en hel affärsidé på.
Eller så skulle han lyckas övertyga mig, vem vet...?