Carlsson..!!

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Carlsson..!!

Inläggav LEXrasta » 2008-07-20 01:50

Yes baby!!!

Carlsson Rockar hårt!

Bild

/Danne

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-07-20 08:29

Nej, men det där var ett fett foto!

Älskar ögonen :)

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2008-07-20 10:32

And the lips... :wink:

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-07-20 10:53

Nu snackade jag iof om vilket förträffligt kort som tagits.

Medans du direkt snöade in på objektets skönhet eller inte. Som alltid ;)

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2008-07-20 11:05

Kaffekoppen skrev:Nu snackade jag iof om vilket förträffligt kort som tagits.

Medans du direkt snöade in på objektets skönhet eller inte. Som alltid ;)

Bilden är förträfflig, vilket jag menade med hur även de vackra läpparna är fångade på bild. :wink:

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Inläggav LEXrasta » 2008-07-20 12:38

Eftersom min kvinna hade gjort sig fin för att gå ut att äta romantisk middag med mig så bestämmde jag mig för att ta några bilder på henne.

Jag såg Carlsson högtalarna i sökaren och tänkte genast på faktiskt.se så jag komponerade om bilden och tog denna bild.!

Det var förövrigt en mycket trevlig middag som avnjöts på en indisk resturang som heter gutta från Calkutta,som ligger i Oslo.!

/Danne

Användarvisningsbild
TCM

Inläggav TCM » 2008-07-20 18:37

LEXrasta skrev:Eftersom min kvinna hade gjort sig fin för att gå ut att äta romantisk middag med mig så bestämmde jag mig för att ta några bilder på henne.

Jag såg Carlsson högtalarna i sökaren och tänkte genast på faktiskt.se så jag komponerade om bilden och tog denna bild.!

/Danne

:lol: :lol:
When routine bites hard

Användarvisningsbild
rqu

Inläggav rqu » 2008-07-30 17:20

Jag kontrar med ett par Larsen 6!
Bild

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2008-07-30 19:04

:D Vilken fin liten krabat och en lycklig pappa förstår jag :)

Några veckor?

MvH
Peter

Användarvisningsbild
rqu

Inläggav rqu » 2008-07-30 19:48

petersteindl skrev::D Vilken fin liten krabat och en lycklig pappa förstår jag :)

Några veckor?

MvH
Peter
Visst är mina L6 några veckor gamla. Krabaten är 4 månader och en vecka gammal på bilden!

Användarvisningsbild
Greensleeves

Carlsson, Larsen, överjordiska skönheter och faderskap...

Inläggav Greensleeves » 2008-08-02 17:48

Alltså... har jag förstått det rätt..? Någon slags hifi-lag, anger följande:

Alla gentlemän som införskaffar Carlsson-högtalare ligger automatiskt väl till hos överjordiskt vackra skönheter.

Alla gentlemän som införskaffar Larsen-högtalare ligger automatiskt väl till hos överjordiskt vackra skönheter, och blir automatiskt stolta fädrer.

Har jag sammanfattat det rätt..?

8)
Med utomordentligt vänlig hälsning från Thomas; en ytterst allmän amatör i ordets djupaste mening.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Re: Carlsson, Larsen, överjordiska skönheter och faderskap..

Inläggav petersteindl » 2008-08-02 19:05

Greensleeves skrev:Alltså... har jag förstått det rätt..? Någon slags hifi-lag, anger följande:

Alla gentlemän som införskaffar Carlsson-högtalare ligger automatiskt väl till hos överjordiskt vackra skönheter.

Alla gentlemän som införskaffar Larsen-högtalare ligger automatiskt väl till hos överjordiskt vackra skönheter, och blir automatiskt stolta fädrer.

Har jag sammanfattat det rätt..?

8)

Absolut :D :wink:

Användarvisningsbild
Greensleeves

Lyckan över att nått djupare visshet...

Inläggav Greensleeves » 2008-08-02 19:22

Greensleeves skrev:... Har jag sammanfattat det rätt..?

8)

petersteindl skrev:Absolut :D :wink:

Få nöjen i livet torde vara ljuvligare än djupare visshet om saker och ting..! :wink:
Med utomordentligt vänlig hälsning från Thomas; en ytterst allmän amatör i ordets djupaste mening.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Re: Lyckan över att nått djupare visshet...

Inläggav petersteindl » 2008-08-02 19:45

Greensleeves skrev:
Greensleeves skrev:... Har jag sammanfattat det rätt..?

8)

petersteindl skrev:Absolut :D :wink:

Få nöjen i livet torde vara ljuvligare än djupare visshet om saker och ting..! :wink:

Absolut, den djupa vis[s]s[/s]heten om saker och ting är som balsam för själen :D

MvH
Peter

Falkis
Forumpoet

Inläggav Falkis » 2008-08-02 20:16

Jag vill också vara Carlsson! :cry:

Användarvisningsbild
Greensleeves

Vi har alla vår längtan efter skönhet...

Inläggav Greensleeves » 2008-08-02 21:17

Falkis skrev:Jag vill också vara Carlsson! :cry:

Ja, vem vill inte träffa en överjordiskt vacker skönhet..? 8)

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2008-08-02 21:33

Carlsson, Carlsson, världens bästa carlsson, snurr, snurr, snurr snurr :)

PS

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2008-08-02 21:34

Det är lätt att vara Carlssonägare och fader i början när de är små och lätthanterliga... Denna krabat är numera en 3 årig fullblods, mittploppsintryckande högtalarterrorist...

Bild
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
Greensleeves

Yngre samhällsmedborgare och deras sällsamma energi...

Inläggav Greensleeves » 2008-08-02 21:58

avr7000 skrev:Det är lätt att vara Carlssonägare och fader i början när de är små och lätthanterliga... Denna krabat är numera en 3 årig fullblods, mittploppsintryckande högtalarterrorist...

Är det rimligt att misstänka, att för dessa yngre samhällsmedborgare, finns en ständigt närvarande energi och olika uttryck för denna enegi som... lätt kan beskrivas som att... tja... förstörelse och kaos definitivt måste anses ha ett distinkt egenvärde... någonting verkligen fint att eftersträva..? 8O

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2008-08-02 22:01

Han må se beskedlig ut....

Men har redan lyckats accumulera HiFi-skador till ett ekonomiskt värde av kanske 4-5000 kr... (en morgon mötte jag honom i trappen med en avbruten Ortofon OM40 i handen :x )

Utöver detta ställer han till med en massa förtret som kanske inte kostar så mycket pengar...

- alla knapparna på min NAD borta...
- alla mina SD-fötter kan bli trevliga små hjul att rulla in under Pianot...
- undrar var volymratten till mitt tangentbord tog vägen...
- alla 9 volts batterier tar slut när han leker roddare och kopplar ihop alla mina effektpedaler till elgitarrerna
- Vem på Roland designade gallret till deras förstärkare så att man kan stoppa in telejacket genom gallret och då även genom högtalarkonen?
- tack för att du bara tryckte in mittplopparna på 3 av de 64 elementen i mina Linesource...
- Otack! för att aluminiumdiskantdelen i mina Coral bredbandare fick en ny mystisk form nu i veckan...

Här har vi den skyldige:
Bild

Han kommer oftast lindrigt undan då han i precis rätt ögonblick tittar på mig med stora glada ögon och säger... "Pappa, Jag älskar dig..."

Stefan
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
rqu

Inläggav rqu » 2008-08-02 22:32

Jag bävar när lilla bus blir tillräckligt stor för att börja förflytta sig och busa med mina leksaker...
Än så länge har det mest varit matolyckor! :)
Bild

Användarvisningsbild
Greensleeves

En potentiell samhällsomstörtare..?

Inläggav Greensleeves » 2008-08-02 23:31

avr7000 skrev:Han må se beskedlig ut....

Men har redan lyckats accumulera HiFi-skador till ett ekonomiskt värde av kanske 4-5000 kr...

Är det måhända så, att medan en kvinnlig regeringschef betraktar honom som en söt och oförargerlig ängel, betraktar en manlig kabinettssekreterare honom som fullt kapabel att störta centrala samhällsstrukturer på en tid gott och väl under 5 minuter..?

:mrgreen:

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2008-08-03 00:29

:D

De där två virvlarna han har i håret i pannan/hårfästet beror nog på diskontinuiteter i den underliggande skallbensstrukturen....

Horn skall det nog bli....

:D :D

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2008-08-03 00:54

avr7000 skrev::D

De där två virvlarna han har i håret i pannan/hårfästet beror nog på diskontinuiteter i den underliggande skallbensstrukturen....

Horn skall det nog bli....

:D :D

Han kanske brås på sin far 8) :) :lol:

MvH
PS

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2008-08-03 00:56

Virvlarna är ngt som pekar på att han blir frisör. :wink:
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Greensleeves

Om smådjävlar och dylikt...

Inläggav Greensleeves » 2008-08-03 02:18

avr7000 skrev:De där två virvlarna han har i håret i pannan/hårfästet beror nog på diskontinuiteter i den underliggande skallbensstrukturen....

Horn skall det nog bli... :D :D

Vill du som en av de som känner honom bäst här i världen, sublimt antyda att han är en liten smådjävul (:twisted:) ... med mäktiga destruktiva kapacitéer..? :o

I så fall chockerar du mig..! 8O Är det inte meningen att alla föräldrar obönhörligen ska se enbart gott i sina barn..:?: :?: :?:

Ibland hör vi talas om änglar och demoner, men du tycks vara beredd att svära på att här handlar det otvetydigt om en demon, enbart en demon, och ingenting annat än en demon..? 8O

Dags för en exorcist..?

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2008-08-03 02:51

Han är go som en ängel fram till 19:00, blir kl 7 och man dessutom har slarvat med att föda honom så är det bara att ringa exorcisten eller försöka få i säng honom...

:D

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2008-08-03 02:51

jag gillar ungar med liv i. Dom skall klättra å busa å bara var allmänt helknasiga :D Tänk hur det skulle vara att ha en 3 årig liten krabat som klär sig med slips och kavaj och sitter till bords med en kronprinsessas bordsskick och som inte säger något under måltid och som är absolut hövlig och fin i kanten och diplomatisk och resonerande om kommande uppfinningar och aldrig leker och tittar sig själv i spegeln hela tiden och har vattenkamat hår och zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Livligt mött :)
PS

Användarvisningsbild
Greensleeves

Vuxna sällan energiska, fantasifulla och spännande..?

Inläggav Greensleeves » 2008-08-03 04:48

Peter,

Vågar jag, med den allra största respekt, försynt fråga om du tycker att vissa vuxna framstår som mindre energiska, fantasifulla och spännande som de individer de är..?

:D :D :D

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Re: Vuxna sällan energiska, fantasifulla och spännande..?

Inläggav petersteindl » 2008-08-03 10:56

Greensleeves skrev:Peter,

Vågar jag, med den allra största respekt, försynt fråga om du tycker att vissa vuxna framstår som mindre energiska, fantasifulla och spännande som de individer de är..?

:D :D :D

Svar: Definitivt Ja.

Det händer något drastiskt destruktivt då människant växer upp och infogar sig i konventioner och dåliga traditioner. Ja, frågan är snarast om traditioner över huvud taget är av godo åtminstone då det har blivit en repetetiv vana. Barnen gör nya roliga saker. Vuxna gör saker för att det måste göras och för att jaga pengar för att betala räkningar eller för att optimalt förränta sina pengar. Barnen gör saker i inspiration. Vuxna gör saker under tristess. Barnens värld är annorlunda än de vuxnas värld. Sedan kommer ju frågeställningen in; hur fort man kan slussa in barnen i de vuxnas konventioner och föreställningar. Barnslighet är ju inte något manligt. Det är inte tufft att vara barnslig. Men, ämnet är för stort för denna tråd och Faktiskti är nte ämnat för en utvidgning i ämnet eftersom det berör de två områden som präglar människors tankar, nämligen religion och politik. Filosofi är dock tillåtet :) Med vanan kommer lättjan in fast det är egentligen snarast tvärtom; Vanan uppstår på grund av människans lättja men vanan är också en enkel flykt från verkligheten. Ett annat ord är rutiner. Människan skapar sig rutiner. Till slut går allt på rutin och det som en gång gav inspiration är helt plötsligt en källa till tristess. Bara att ägna tid framför datorn kan vara rutin på en flykt och vanesak 8) :lol:

OT, skrivet från en söndagsförmiddag i Björknäs :D

Tjolahopp, nu ska jag rutinmässigt göra en massa roliga saker :)

MvH
Peter

Nästa

Återgå till Carlsson Illuminati