Moderator: Redaktörer
Top curve: frequency response @ 90dB SPL
Bottom curve: THD+N @ 90dB (50Hz - 10kHz)
Top curve: frequency response @ 95dB SPL
Bottom curve: THD+N @ 95dB (50Hz - 10kHz)
Kaffekoppen skrev:Inte så kul när dom bottnar och konen krackelerar som ett sprucket hönsägg..
Kraniet skrev:De mäter rätt så bra i övrigt http://www.soundstagemagazine.com/measu ... hiel_cs24/
Kaffekoppen skrev:Jag vill som en envis åsna påstå att ett element som totalkrackelerar om man råkar bottna det en gång inte är särdeles klyftigt konstruerat - det går ju att undvika genom att man tillser att rörelsen begränsas av annat än att den slår stenhårt i botten..
Så det så.
Kass jämförelse. Min Skoda skrotades för den inte höll sig på vägen.Piotr skrev:Körde en Ferrari en gång.. snabbt som fan å helt plötsligt hamnade jag i diket. Ha, sicken j-la skitbil den där Ferrarin. Nä, dom borde lära sig att bygga bilar dom där Italienarna.. nån slags autostrypning av motorn eller automatiska bromsar när bilfan är på väg ner i diket.
Sen köpte jag en Skoda.. inte en enda dikeskörning. Vilken fin bil, mycket bättre än Ferrarin som ju inte ens kan hålla sig kvar på vägen..
/Peter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 243 gäster