Moderator: Redaktörer
rolfzetterberg skrev:Det verkar vara en mindre variant av SEAS Konett,och det syns också på den uppåtriktade diskanten att det är en SEAS.Det har suttit en liten "mössa" ovanpå.
http://home.online.no/~jandors/seas_galleriet.html
Jag skulle nog inte byta ut elementen i den här.Ungefär som att sätta i en Volvomotor i en SAAB.Lite av helgerån är det nog.Och börjar man såga hål,ja då...Men det är ju min personliga åsikt.Andra kan ju tycka annorlunda.
Jocke skrev:Kolla mitt inlägg ovan- ett element som gjort för att tillfredsställa dina önskemål!![]()
/J
Jocke skrev:En coax är en 2-vägs fullrange. Du behöver filter. Det är inte lätt att säga exakt hur det ska utformas då elementen i de föreslagna konstruktionerna är utformade för traditionella högtalare.
Det finns naturligtvis ingen lösning som är direkt applicerbar på dina burkar. Sånna är ju inte så vanliga. Du får vara beredd att jhobba lite och sätta dig in i sakernas tillstånd om du ska göra något annat av de här! Annars kanske det är bättre att renovera?
/J
rolfzetterberg skrev:Covent,det är bra att du är rädd om designen och lådan.Där är vi helt överens!
celef skrev:jag skulle även kolla upp billigare bilkoaxialer, lådformen är inte helt optimal för välljud, och bilkoaxialer brukar ha diskanten monterad på lite annat sätt än det där seas-elementet vilket kan ge fördelar i din konstruktion, ibland är diskanten t o m vridbar så riktningen kan ändras för att få ett klarare ljud, jag tror dls har lämpliga element med färdiga filter, kanske även monacor
Användare som besöker denna kategori: Conny, Imperial-Blomman, MoonMartin, Neuhausen, RogerGustavsson och 235 gäster