Har någon försökt? (Har sett element på blocket "lagade" med silvertejp, not nice...!)

Vore det möjligt, och om inte, varför?
Spåna helt fritt och fantasifullt kring detta och försök låta bli en massa "de gaur ente"-kommentarer

Moderator: Redaktörer
phloam skrev:Om man tänker sig att det inte går att få tag på kanter till ett unikt/svårersättligt element (det var tanken på fyrkantiga platta element som väckte frågan) - hur skulle ni gå tillväga för att antingen reparera eller rentav göra nya "himmaluade" skumkanter?
Har någon försökt? (Har sett element på blocket "lagade" med silvertejp, not nice...!)
Vore det möjligt, och om inte, varför?
Spåna helt fritt och fantasifullt kring detta och försök låta bli en massa "de gaur ente"-kommentarer
-Martin- skrev:Viken dialekt är "de gaur ente"? Gotländska?
Förövrigt, jag tror att det går. Gäller bara att hitta en gummiupphängning (OBS gummi) som passar. Kolla med Hifikit. Man kanske får "sära lite med niven" också. Sedan är det bara att mäta om elementen för nya TS-parametrar.
phloam skrev:Förresten, berätta gärna hur ni skulle göra om ni vore tvungna att göra en helt ny egen skum/gummikant...! Skulle tunn skumplast gå att forma? (värme?)
Tänk udda element som avlånga Kef, frykantiga... inget som passar, vad göra?
phloam skrev:Fortsatta bra tips, tackar! Man får vara försiktigt; jag lurade mig själv på att kanterna på JWP'arna var gummi när de i själva verket var skum - väldigt finporigt och med slät yta så att det såg ut som gummi, men föll sönder och då syntes/kändes det.
Blir ett helsike att ta bort gammalt gummismet från chassikanten - lämpligt lösningsmedel..? Eller bara borsta?
Fjonkalicious skrev:Hur går det?
Antar att det INTE är ett par sådana här du meckar med :-O
http://www.thevintageknob.org/PIONEER/SF1/SF1.html
Användare som besöker denna kategori: DL och 246 gäster