Moderator: Redaktörer

UrSv skrev:Jag har helt missat att sådana inlägg lagts. Har du nåt exempel?
Från http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=16615&list=full.[/quote]Kaffekoppen skrev:Sjukt dyrt. Största lågvattenmärket av annars utmärkta Hifiklubben någonsin. Har varit uppe här på Faktiskt förut..
[/quote]rqu skrev:Jag sökte i gamla inlägg på skoj, hittade denna tråd med kommentar från kaffekoppen:Från http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=16615&list=full.Kaffekoppen skrev:Sjukt dyrt. Största lågvattenmärket av annars utmärkta Hifiklubben någonsin. Har varit uppe här på Faktiskt förut..
rqu skrev:Jag menar att han faktiskt gav Hifiklubben beröm (annars utmärkta Hifiklubben), inte kritik (förutom att dom sålde den överprissatta kabeln)...BengtO skrev:I sitt sammanhang ett helt korrekt skrivet inlägg, vad menar du?
Alexi skrev:Jag har en liten nagel i ögat på Hifi Klubben, men jag är helt säker på att jag aldrig uppvisat det här, eftersom det är helt nytt och ett personligt skäl.
Jag sökte nämligen extra jobb där (dom söker helgextra personal). Men trotts min gedigna erfarenhet både av hifi och butiksarbete, blev jag inte ens kallad till intervju
Alexi skrev:Jag har en liten nagel i ögat på Hifi Klubben, men jag är helt säker på att jag aldrig uppvisat det här, eftersom det är helt nytt och ett personligt skäl.
Jag sökte nämligen extra jobb där (dom söker helgextra personal). Men trotts min gedigna erfarenhet både av hifi och butiksarbete, blev jag inte ens kallad till intervju
Harryup skrev:Alexi skrev:Jag har en liten nagel i ögat på Hifi Klubben, men jag är helt säker på att jag aldrig uppvisat det här, eftersom det är helt nytt och ett personligt skäl.
Är du säker på att din gedigna erfarenhet inte ligger dig i fatet? Skulle du rekommendera EKK eller konvertera? Misstänker starkt att man ur kommersiella hänsyn inte är så sugen på att anställa en LTS-medlem som man inte vet hur han kommer ställa sig till hela det aktuella sortimentet.
mvh/Harry
Vee-Eight skrev:Harryup skrev:Alexi skrev:Jag har en liten nagel i ögat på Hifi Klubben, men jag är helt säker på att jag aldrig uppvisat det här, eftersom det är helt nytt och ett personligt skäl.
Är du säker på att din gedigna erfarenhet inte ligger dig i fatet? Skulle du rekommendera EKK eller konvertera? Misstänker starkt att man ur kommersiella hänsyn inte är så sugen på att anställa en LTS-medlem som man inte vet hur han kommer ställa sig till hela det aktuella sortimentet.
mvh/Harry
Kräver inte det en väldigt onyanserad bild av en LTS-medlem? Då är det ju inte en intressekonflikt, utan snarare en märklig föreställning som ligger till hinder för mycket.
Naqref™ skrev:Har inga problem med Hifi-klubben. I princip allting av den hifi jag har köpt ny har köpts där (förutom en Linn Basik). Brukade gå till butiken de hade ute vid Ikea i Malmö och de var jättetrevliga där och rekommenderade ibland saker som andra sålde om de ärligt tyckte att det var bättre. Sedan var det ju en bonus att bli igenkänd även om det ibland var långa tider i mellan man var där och trots att jag inte köpte så mycket.
subjektivisten skrev:Det är ju helt klart omöjligt att säga något generellt om hifiklubben och hur man blir bemött där. Det är ju helt olika beroende på vilken säljare man möter.
subjektivisten skrev:Jag har mött några olika säljare när jag varit på hifiklubben i karlstad och det har varit rätt stor skillnad hur dom lägger fram saker.
subjektivisten skrev:Det är ju helt klart omöjligt att säga något generellt om hifiklubben och hur man blir bemött där. Det är ju helt olika beroende på vilken säljare man möter.
Alexi skrev:Vee-Eight skrev:Harryup skrev:Alexi skrev:Jag har en liten nagel i ögat på Hifi Klubben, men jag är helt säker på att jag aldrig uppvisat det här, eftersom det är helt nytt och ett personligt skäl.
mvh/Harry
Kräver inte det en väldigt onyanserad bild av en LTS-medlem? Då är det ju inte en intressekonflikt, utan snarare en märklig föreställning som ligger till hinder för mycket.
Många brukar anklaga "LTSare"för att bara prata om Nad, Denon och B&W etc. och det är en stor del av Hifi Klubbens sortiment.
Jag jobbar idag med att försöka kränga EKK som högtalarkabel (Järnaffär) så jag vet att det bara är ett fåtal LTS entusisaster som kan tänka sig använda en så grov, styv och ful kabel, det är omöjligt att få någon annan att köpa ens en EKK 2x1,5. Så det händer ofta redan idag att jag rekommenderar kunder att gå till någon hifi-butik och kika, om de vill ha snyggare kabel.
Min erfarenhet har också lärt mig att säljande inte går ut på att försöka pracka på kunen något den inte vill ha. Därmed inte sagt att man inte kan skapa ett habegär hos kunden
Lika ofta som jag hjälpt en kund till en billigare lösning en dom tänkt sig, har kunden också lämnat affären med mycket mer varor än de från början tänkt sig. I båda fallen handlar det om att kunden fick det dom egentligen ville ha (även om de inte viste om det innan) och därmed blir nöjda kunder som kommer tillbaks. Hm nu blev jag helt OT.
Kaffekoppen skrev:Det var ett mycket konstigt påpekande av trådskaparen som jag inte alls vill kännas vid.
Harryup skrev:Alexi skrev:Vee-Eight skrev:Harryup skrev:Alexi skrev:Jag har en liten nagel i ögat på Hifi Klubben, men jag är helt säker på att jag aldrig uppvisat det här, eftersom det är helt nytt och ett personligt skäl.
mvh/Harry
Många brukar anklaga "LTSare"för att bara prata om Nad, Denon och B&W etc. och det är en stor del av Hifi Klubbens sortiment.
Jag jobbar idag med att försöka kränga EKK som högtalarkabel (Järnaffär) så jag vet att det bara är ett fåtal LTS entusisaster som kan tänka sig använda en så grov, styv och ful kabel, det är omöjligt att få någon annan att köpa ens en EKK 2x1,5. Så det händer ofta redan idag att jag rekommenderar kunder att gå till någon hifi-butik och kika, om de vill ha snyggare kabel.
Min erfarenhet har också lärt mig att säljande inte går ut på att försöka pracka på kunen något den inte vill ha. Därmed inte sagt att man inte kan skapa ett habegär hos kunden
Lika ofta som jag hjälpt en kund till en billigare lösning en dom tänkt sig, har kunden också lämnat affären med mycket mer varor än de från början tänkt sig. I båda fallen handlar det om att kunden fick det dom egentligen ville ha (även om de inte viste om det innan) och därmed blir nöjda kunder som kommer tillbaks. Hm nu blev jag helt OT.
Alexi,
mitt inlägg var verkligen inte menat som någon kritik mot dig personligen men jag ser att det kan läsas så.
Utan jag bara tänkte mig in i hur HiFi-Klubben kan ha resonerat. Aktörer i branschen som känner till LTS vet att det finns alldeles normala människor i föreningen men att det också finns en tendens med för gamla och snäva rekommenderade listor och lite för en handlare otrevliga tendenser där handlare "skall avslöjas", är allmänt okunniga och bara luras. Jag kan mycket väl tänka mig att dom inte vill chansa utan hellre missar en bra medarbetare.
mvh/Harry