sportbilsentusiasten skrev:petersteindl skrev:
Jag hoppas att principen framgår.
PS
Jo men då kan man ge sig sjutton på att det istället blir diskussion om hur man värderar de olika komponenterna![]()
Ja, det får man ju hoppas!
Tanke och diskussion är alltid bättre än att slaviskt följa dogmer.
Man får hoppas att alla försöker bilda sig en uppfattning om dessa saker, baserade på vad som är relevant för dem själv, så att de kan åtgärda den sämsta länken och skaffa en bättre musikåtergivning - åt sig själv, enligt de egna drömmarna och ambitionerna och den egna upplevelsen!
sportbilsentusiasten skrev:(allt för att få de resultat man vill ha..)
Det är väl utmärkt, så länge man inte VILL bedra sig själv.
Jag vet inte vilket "resultat" du känner att du vill ha, men jag förmodar att du liksom alla andra förnuftiga människor vill skaffa dig en så god återgivning som möjligt? Vad är då poängen med att blanda korten falskt för sig sjäv med avsikt att få ett pseudobevis för en hierarki som bara sätter käppar i hjulen för den egna ambitionen? Vad har DU för glädje av att syssla med självbedrägeri?
Den enda som har något intresse av något sådant är väl någon som ser ett egenvärde i att försvara en dogm för att slippa prestigeförlusten av att ha gjort det tidigare? T ex dogmens upphovsman.
sportbilsentusiasten skrev:Glöm heller inte bort att varje system är olika så hur ska man kunna tillämpa det rent praktiskt?
Den praktiska tillämpningen av den nyförvärvade kunskapen (ny om man förstått först nu) är att spola ned de där tumreglerna om "source first" i toaletten.
Det är ju där fekalier hör hemma.
Sen är man ju tvungen att koppla in den egna hjärnan, istället för att använda de där utantilläxorna i tumregelform.
Det brukar blir vädligt bra.
Vh, iö