subjektivisten skrev:Ja, så tänker jag själv (därför alla trådar om i64s). Rydberg hade väl pi60 innan han skaffa pi60s väl?
Nä det stämmer inte, jag hade ett par svarta pi60s innan jag fick mina pi60s i körsbär. Båda hade b88x-baselementet.
Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:Ja, så tänker jag själv (därför alla trådar om i64s). Rydberg hade väl pi60 innan han skaffa pi60s väl?
Rydberg skrev:Nä det stämmer inte, jag hade ett par svarta pi60s innan jag fick mina pi60s i körsbär. Båda hade b88x-baselementet.
paa skrev:subjektivisten skrev:Ja, så tänker jag själv (därför alla trådar om i64s). Rydberg hade väl pi60 innan han skaffa pi60s väl? Stefan gick väl också från pi60 till pi60s.
Hade dom senaste versionen av pi60 innan dom bytte?
Britt-Gunnar skrev:men hade inte du och en kompis svårt attt skilja pi60 och b&w803 vid en direkt jämförelse?
IngOehman skrev:Men om de är super-duper-mycket bättre då?
Vad jag försöker säga är bara att jag råder dig att lyssna på så många högtalare som möjligt innan du bestämmer dig för något. Lyssna på den du tror på mest, sist. Då kan du ju ta beslutet med ordentligt med lyssningserfarenhet i bagaget.
(Eller märka att du blir positivt överraskad och kan köpa något innan du hört den du trodde mest på mest - eller att du måste söka vidare efter att du hört den du trodde på mest. Men oavsett hur det går med det, så är det en strategi som gör att du slipper du bli missnöjd med det du till sist väljer, eftersom den leder till att du köper något du blir nöjd med.)
Men oavsett hur det går, så lägg upp en stretegi att lyssna på många alternativ INNAN du bestämmer dig, så slipper du bli missnöjd med att du finner att du behöver göra det.
Den som vill komma och lyssna på Ino-högtalare behöver ju dessvärre i regel vänta en tid innan det finns plats att komma och lyssna, men den tiden kan man ju använda till att lyssna på så mycket annat som möjlgt, så att man vet vad det finns för alternativ.
Vh, iö
Almen skrev:Britt-Gunnar skrev:men hade inte du och en kompis svårt attt skilja pi60 och b&w803 vid en direkt jämförelse?
Njae... Jag har lyssnat på pi60 kontra 804 en gång, och då var det i och för sig slående hur lika de lät i många avseenden, men att de inte skulle gå att skilja... Har jag sagt det?
subjektivisten skrev:Kaffekoppen skrev:Varför skall man köpa pi60s om man har råd?
Därför 95% kommer sitta att fundera "hur hade det varit med pi60s". Visst kostar det extra pengar men det kan man säga mellan piP och pi60 med, men slår man ut det på 10-15 år så blir det 166-111 kr extra i månaden.
Almen skrev:Stefan hade gamla pi60.
Jag velade enormt mycket innan jag bestämde mig, men när jag hörde om uppdateringen 2006 och insåg hur bra redan pi60 låter så var det inte så svårt. Känns som att mellanskillnaden i sådana fall kan läggas på rumfix.
paa skrev:Almen skrev:Känns som att mellanskillnaden i sådana fall kan läggas på rumfix.
Ja, det är ju lätt som en plätt att fålla lite draperier...
kris10an skrev:Tänkte att andras erfarenheter också kunde vara intressanta, det är ju inte helt lätt att provlyssna alla möjliga högtalare i en bra miljö (hemma), så om någon redan tagit sig besväret så...[...]
E skrev:kris10an skrev:Tänkte att andras erfarenheter också kunde vara intressanta, det är ju inte helt lätt att provlyssna alla möjliga högtalare i en bra miljö (hemma), så om någon redan tagit sig besväret så...[...]
Är ditt hem den bästa miljön att provlyssna högtalare i? Eller är det bättre
att besöka de tillverkare som verkar intressanta?
Mvh E*
Almen skrev:paa skrev:subjektivisten skrev:Ja, så tänker jag själv (därför alla trådar om i64s). Rydberg hade väl pi60 innan han skaffa pi60s väl? Stefan gick väl också från pi60 till pi60s.
Hade dom senaste versionen av pi60 innan dom bytte?
Stefan hade gamla pi60.
Jag velade enormt mycket innan jag bestämde mig, men när jag hörde om uppdateringen 2006 och insåg hur bra redan pi60 låter så var det inte så svårt. Känns som att mellanskillnaden i sådana fall kan läggas på rumfix.
kris10an skrev:Tja, eftersom jag ska använda den hemma och inte hos tillverkarendet blir ju svårt att åka till B&W och övriga tillverkare för att provlyssna i vilket fall som helst. Men visst jag förstår din poäng, det blir svårt att höra en högtalares fulla potential om den inte spelar i en optimal miljö.
profbd skrev:gå och köp ett par pi60 och sluta gnata
har en sketen bussförare råd med ett par i28:or
måste en spårvägare ha råd med ett par pi60
fridefors skrev:profbd skrev:gå och köp ett par pi60 och sluta gnata
Måste den? Vet inte hur många barn du försörjer men jag har iaf inte ens råd med de beggade för 22 000 kr som finns ute nu:(
fridefors skrev:profbd skrev:gå och köp ett par pi60 och sluta gnata
Måste den? Vet inte hur många barn du försörjer men jag har iaf inte ens råd med de beggade för 22 000 kr som finns ute nu:(
Kanske inte så lätt att tjäna pengar på att smuggla sprit till Norge som spårvägare...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster