Moderator: Redaktörer
pergel skrev:Nja.... stora fönster är det väl (på rummets kortsida), men inget extremt.Fönsternischerna är kanske 20 cm eller nåt... Andra kortsidan och väggen bakom lyssningspositinen är enkelgips (troligen oisolerad innervägg) ut mot köket respektive sovrummet.
Den långa frågan kan egentligen göras mycket kortare.
Vilka egenskaper ger
1) en basfälla (t. ex äter, samlar, eller koncentrerar bas i rummet?)
2) diffusor? Hjälper sådana av rimlig storlek mot långa basvågor?
3) Sänka innertaket? Ecophon?
Är detta något som kan funka?
philip skrev:ja men det skrev han ju att han skulle göra,
ännu ett översittarinlägg från dig KK, kan du inte lägga av någon gång?
perstromgren skrev:philip skrev:ja men det skrev han ju att han skulle göra,
Såg du inte blinkningen med ögat, alltså?
philip skrev:perstromgren skrev:philip skrev:ja men det skrev han ju att han skulle göra,
Såg du inte blinkningen med ögat, alltså?
nej![]()
då hade jag inte skrivit så.
Finns det en smily där så ber jag om ursäkt.
Kaffekoppen skrev:Så se mitt tips som att inte lyssna på andra tips än de som har verklig substans. Och det står jag för. Smile eller inte - i det här fallet inte.
Kaffekoppen skrev:Mitt inlägg var inte menat som något översitteri, utan i all välmening
Att få mitt tips om att fråga tillverkaren till nått jävla översitteri är fan höjden av fantasi. Att få tips till åtgärder för ett så komplicerat rum är verkligen inte lätt och man riskerar att göra åtgärder som dels kostar pengar, dels kan försämra.
Att däremot ge tips och ideer utan ordentlig besiktning på plats, med ordentlig kunskap om dimensioner, väggmaterial och styvhet är i bästa fall välmenande men likt förbaskat kontraproduktivt och i värsta fall ett spel med andras pengar.
Så se mitt tips som att inte lyssna på andra tips än de som har verklig substans. Och det står jag för. Smile eller inte - i det här fallet inte.
Och Philip....
Kaffekoppen skrev:Du må tycka vad du vill, men i det här fallet var det du som var rejält otrevlig, på gränsen till kränkande - eller du passerade den.
Om du tycker mitt råd var dåligt, så avstå från det, eller argumentera för varför du tycker det var fel istället för att bete dig som ett svin.
Om du ursäktar.
Kaffekoppen skrev:Du må tycka vad du vill, men i det här fallet var det du som var rejält otrevlig, på gränsen till kränkande - eller du passerade den.
Om du tycker mitt råd var dåligt, så avstå från det, eller argumentera för varför du tycker det var fel istället för att bete dig som ett svin.
Om du ursäktar.
philip skrev:Kaffekoppen skrev:Du må tycka vad du vill, men i det här fallet var det du som var rejält otrevlig, på gränsen till kränkande - eller du passerade den.
Om du ursäktar.
ööh, det var ju mitt argument, du beter dig som ett svin, som sitter på sin pidestal och slänger ut valda manifestcitat som om du vore någon guru. Det hade jag kunnat skriva redan i mitt första inlägg men istället var jag relativt artig. Hur kan jag kränka dig när det är du som är bullyn? sluta lipa för fan.
Bill50x skrev:philip skrev:Kaffekoppen skrev:Du må tycka vad du vill, men i det här fallet var det du som var rejält otrevlig, på gränsen till kränkande - eller du passerade den.
Om du ursäktar.
ööh, det var ju mitt argument, du beter dig som ett svin, som sitter på sin pidestal och slänger ut valda manifestcitat som om du vore någon guru. Det hade jag kunnat skriva redan i mitt första inlägg men istället var jag relativt artig. Hur kan jag kränka dig när det är du som är bullyn? sluta lipa för fan.
Märkligt inlägg. Vad är det som är så svinaktigt med att hänisa till tillverkaren - nu när denne faktiskt råkar vara tillgänglig och problemen lixom faller lite utanför ramarna?
Man sitter väl inte "på en piedestal" bara för att man råkar ha lite kunskap och därför kan ge adekvata råd?
Philip, tagga ner och kom igen när dina kunskaper och åsikter är till hjälp för oss andra.
/ B
philip skrev:Bill50x skrev:Philip, tagga ner och kom igen när dina kunskaper och åsikter är till hjälp för oss andra.
/ B
det var ju jag och några till som försökte hjälpa till innan KK kom punkterade tråden med sina guru onliners. (helt utan att bygga upp argumentet). Sorry pergel att din tråd blev såhär, men till slut får man sätta ner foten mot översittare.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster