Nu var det ett tag sen det hände nått här på forumet, men här hemma har det hänt en del.
Här har jag börjat tapetsera ena lådan med samma tapet som väggen.
Klart!
Och här har jag ställt lådan på plats och stoppat i lite isolering.
Skruvar lackade svart. Det blir ganska många skruvar till 32 element. 128 st närmare bestämt!
Så här ser det ut med lådorna på plats.
Nu blir det en ny större bioduk också. Den här gången målar jag en Mdf-skiva. Den tunnaste dom hade på Beijer var 16mm, så det blev en sån. Färgen heter s-1000n och är helmatt.
Här har jag skruvat upp den på väggen.
Elementen monterade.
Så här ser det ut när man kollar in i biorummet.
Ramen till duken består av planhyvlad furu 70x21mm. Jag har fräst ner delen som går över duken 16mm så att ramen ligger an mot både duken och väggen. Det som syns på bilden är alltså baksidan. Och sen har jag klätt den med svart nålfiltsmatta.
Här har jag monterat ramen och ställt in högtalarna och elektroniken. Jag har ingen tv-bänk för tillfället, så jag tog 2 st Ikea-bord så länge... Min kombinerade sub/tv-bänk tycker jag är för hög, så jag vill inte ha den under duken. Men vi får se hur det blir i framtiden. Jag kanske bygger en till tv-bänk utan sub.
Kabeln till bakhögtalarna drog jag bakom golvlisten. Vid upphöjnaden av golvet fick jag fräsa ner baksidan av listen för att få plats med kabeln.
Projektorn monterad.
Dörren monterad.
Tätningslist runt dörrkarmen.
Här är fåtöljerna på plats. Dom köpte jag på Jysk i sommras när dom hade halva priset på dom. 1250kr/st!
Och så här ser det ut när man ser film!