Moderator: Redaktörer
Har man alltid lika kul i Umeå?tvett skrev:Jag föreslår att du köper en ny eller begagnad integrerad förstärkare, med eller utan ingångsväljare, helst en som kostar runt 10kkr och går att köpa i/importera till Sverige.
Fimmer skrev:Nej jag vill inte ha en flerkanal reciver som tveksamt har en bättre dac än apogeen.
Det är i så fall bättre att satsa i ett senare stadium på en separat dac.
Det måste väl finnas alternativ till Rotel?
Ursäkta mig men Denon har aldrig tillhört mina favoriter och det är föga troligt att nöjer mig med deras ljukvalitet om de ijnte skärpt till sig ordentligt på sistone.
Vad kan jag få ett Krell KSA 100 slutsteg för idag? Visserligen 15 år på nacken och kräver kanske en renovering men det slutsteget kan låta bra i rätt omgivning. Bladelius kostar från 20tkr, är de värda pengarna?
Andra alternativ?
Hur står sig Icemodulerna mot konventionella förstärkare?
niklas skrev:Äggens? Nä, det hade varit trevligt med diverse allehanda mätningar på dom!
Kaffekoppen skrev:Nä det får du inte[respons till Shift ommätningar]
Fimmer skrev:Inter M slutsteget skall jag försöka komma att lyssna på här i Göteborg någonstans.
foxman skrev:Köp ett InterM R500Plus, lätt att avyttra om du inte blir nöjd.
Ruskigt prisvärt!!!
http://www.svalander.se/shoppen/interm.htm
Fimmer skrev:Nej jag vill inte ha en flerkanal reciver som tveksamt har en bättre dac än apogeen.
Ursäkta mig men Denon har aldrig tillhört mina favoriter och det är föga troligt att jag nöjer mig med deras ljukvalitet om de ijnte skärpt till sig ordentligt på sistone.
Vad kan jag få ett Krell KSA 100 slutsteg för idag? Visserligen 15-20 år på nacken och kräver kanske en renovering men det slutsteget kan låta riktigt bra i rätt omgivning. Bladelius kostar från 20tkr, är de värda pengarna?
Andra alternativ?
paa skrev:Fimmer skrev:Nej jag vill inte ha en flerkanal reciver som tveksamt har en bättre dac än apogeen.
Ursäkta mig men Denon har aldrig tillhört mina favoriter och det är föga troligt att jag nöjer mig med deras ljukvalitet om de ijnte skärpt till sig ordentligt på sistone.
Vad kan jag få ett Krell KSA 100 slutsteg för idag? Visserligen 15-20 år på nacken och kräver kanske en renovering men det slutsteget kan låta riktigt bra i rätt omgivning. Bladelius kostar från 20tkr, är de värda pengarna?
Andra alternativ?
Varför tror du klassD skulle vara bättre än annat som du dömt ut ohört?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster