En tidning som insett att det finns gott om ormolja i HiFi-världen.
Edit, om denna ligger i fel fora, var snälla och flytta den.
Moderator: Redaktörer
MP skrev:När blev GP en tung auktoritet i HiFi-världen?
Vee-Eight skrev:MP skrev:När blev GP en tung auktoritet i HiFi-världen?
Måste man vara en tung auktoritet för att skriva en nykter analys? Jag ser det som ett friskhetstecken att det utanför denna krets av allehanda fåntrattar vi ingår i, finns människor som kan betrakta fenomen.
Han konstaterar att en elsladd kostar tolvtusen spänn och skriver att det är galet vilket det ju är. Behövs djupare analys?MP skrev:Vee-Eight skrev:MP skrev:När blev GP en tung auktoritet i HiFi-världen?
Måste man vara en tung auktoritet för att skriva en nykter analys? Jag ser det som ett friskhetstecken att det utanför denna krets av allehanda fåntrattar vi ingår i, finns människor som kan betrakta fenomen.
Var ser du en "nykter analys"?
nilsviktor skrev:Han konstaterar att en elsladd kostar tolvtusen spänn och skriver att det är galet vilket det ju är. Behövs djupare analys?MP skrev:Vee-Eight skrev:MP skrev:När blev GP en tung auktoritet i HiFi-världen?
MP skrev:Vee-Eight skrev:MP skrev:När blev GP en tung auktoritet i HiFi-världen?
Vee-Eight skrev:MP skrev:Vee-Eight skrev:MP skrev:När blev GP en tung auktoritet i HiFi-världen?
Den är nykter per automatik då den är skriven av ngn som tillsynes inte är färgad av hobbyns oskrivna regler om vad man skall tycka. Utomstående betraktelser har oftast just den effekten att fenomen beskrivs så som i sagan om Kejsarens Nya Kläder.
Belker skrev:Bra, men när kommer samma kommentarer kring kosmetika, golfklubbor, klockor eller annan valfri metavärdesladdad produkt?
Ormolja antyder att köparen luras grundligt och cyniskt, men ingen skulle påstå att en Rolex-köpare luras att tro att alla andra klockor går fel. Använder man egentligen ordet ormolja för att försvara köparen och antyda att säljaren är fulingen i sammanhanget? När det kanske enbart är köparen som borde skaffa sig lite "reality check".
Det här (dyr nätkabel) är ju en ren status/lyxprodukt - eller vad borde man kalla den här typen av produkt egentligen?
Belker skrev:Bra, men när kommer samma kommentarer kring kosmetika, golfklubbor, klockor eller annan valfri metavärdesladdad produkt?
MP skrev:Vee-Eight skrev:MP skrev:Vee-Eight skrev:MP skrev:När blev GP en tung auktoritet i HiFi-världen?
Den är nykter per automatik då den är skriven av ngn som tillsynes inte är färgad av hobbyns oskrivna regler om vad man skall tycka. Utomstående betraktelser har oftast just den effekten att fenomen beskrivs så som i sagan om Kejsarens Nya Kläder.
Han konstaterar att kabeln är kostsam och drar slutsatsen att den därför måste vara lurendrejeri. Har han överhuvudtaget lyssnat på kabeln?
Vee-Eight skrev:MP skrev:Vee-Eight skrev:MP skrev:Vee-Eight skrev:MP skrev:När blev GP en tung auktoritet i HiFi-världen?
Han konstaterar att kabeln är kostsam och drar slutsatsen att den därför måste vara lurendrejeri. Har han överhuvudtaget lyssnat på kabeln?
Måste han det för att konstatera att det är lurendrejeri? Att betala så mycket för en elsladd räcker gott och väl för att tom jag skulle avfärda ett sådant påhitt som lurendrejeri, eller en marknadsföring med storhetsvansinne.
verdad skrev:Om nu denna kabel innehåller mycket silver så ligger ju förstås en del av kostnaden där (alltså silvret existerar). Att säljaren sedan framhåller kabelns överlägsna egenskaper pga av silvret så är det nog att luras grundligt.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 19 gäster