AVR4000 skrev:skillnaden kunde enbart höras vid stor koncentration så om den skulle motivera betalning hade jag sagt att det möjligen är värt 10 kronor.
Du är ju för skön!
Moderator: Redaktörer
AVR4000 skrev:skillnaden kunde enbart höras vid stor koncentration så om den skulle motivera betalning hade jag sagt att det möjligen är värt 10 kronor.
eMPe skrev:Kevin_Mitnick skrev:subjektivisten skrev:Kaffekoppen skrev:MP: Du har tydligen misslyckats med din stora ansträgning vad gäller ditt nickbyte. Du har dessutom misslyckats med att besvara mina frågor. Inget av det var direkt oväntat.
Vad hette MP innan?
Chris Lymme
Är du säker?
Han om någon borde ju veta vems nick han har [s]stulit[/s] tagit
AVR4000 skrev:Jag kör inte med lakritssnören utan förespråkar bra kablar. Däremot inte att en kabel måste kosta över 1000 kronor för att anses "bra". Jag anser att tillräckligt bra kablar fås mellan 0-1000 kronor och lägger hellre pengarna på apparater och högtalare.
Vill jag få någon som helst information om HiFi läser jag hellre lyssningsintryck i någon facktidskrift
Kaffekoppen skrev:MP skrev:Dina frågor är retoriska så jag tror inte att du egentligen förväntar dig några svar. Jag tror snarare att du sitter på din kammare och är väldigt nöjd med dig själv. En kabel är ju en kabel och en kontakt är ju en kontakt, eller hur? Så du slipper ens fundera om det kan göra någon skillnad.
Nej, jag förväntade mig att du skulle kunna lägga ut texten, bemöta och kommentera dina svar. Åtminstonde tills inlägget efter mitt då jag förstod att du bara trollade och egentligen inte alls bryr dig om frågan, eller ens har en åsikt om den baserad på annat än retoriska spörsmål.
Kaffekoppen skrev:Och en kabel är en kabel och en kontakt är en kontakt precis som du nämner. Men kabeln och kontakten skall ju oftast användas till något och implementationen har ju påverkan.
Kaffekoppen skrev:Det finns dock inget i mitt förhållningssätt som hindrar dig att besvara frågorna, annat än om du kan se följdfrågor som du av prestigeskäl inte vill komma att bemöta. Då är det lättare att flamsa bort det hela.
Kaffekoppen skrev:En kabel får väl säljas till vilket pris som helst, men det skulle vara intressant att veta till vilken lägsta kostnad du tror man kan åstakomma erfoderlig funktion. Har du någon åsikt där alls, eller vill du bara bemöta den frågeställningen sarkastiskt och ironiskt?
Kaffekoppen skrev:Och om du verkligen vill vara hedersvärd och byta nick föreslår jag en kopia till Naqref och V8 med ditt önskemål.
CODY skrev:Själv tror jag att den skulle behöva flyttas till ett annat forum alltogether...
Vi andra vet detta därför de kablar vi använder låter exakt, dvs lägger inte till eller drar ifrån något (hörbart) från signalen. Det grundar vi på det faktum att det inte blir någon skillnad mellan någon lakritskabel som uppnått grundkraven för en kabel.
soundbrigade skrev:CODY skrev:Själv tror jag att den skulle behöva flyttas till ett annat forum alltogether...
Där är det redan fullt! Just nu diskuterar man hur bra (för ljudet) en Audio Grade USB-kabel är.![]()
![]()
Jävla skönt att folk i dagspressen vågar skriva sånt här.
Kaffekoppen skrev:Pholam,
Kort sagt: Är det inte först när vi upptäcker att vi är blåsta som vi drabbas av effekten av det? Innan det är vi ju nöjda, förutsatt att investeringen motsvarade vår förväntade prestandaförbättring.
Goldfinger skrev:Varför det? Jag känner ingen som sitter och mår dåligt för att han/hon äger än kabel som är dyrare än den medföljande, det är tvärtom kabelskeptikerna som verkar sitta och hetsa upp sig och må dåligt fastän de enligt de själva är de som fattat galoppen och inte blivit lurade av de dyrare kablarna. Ganska skrattretande faktiskt!
soundbrigade skrev:250kr/timme???????? Vem gör det?????? Inte jag - lååååååååångt därifrån.
MP skrev:soundbrigade skrev:Närmare 95 spänn.
Stackare. Vad pysslar du med då? Säljer lakritssnören?
MP skrev:Det största problemet jag ser med denna diskussion är att ingen av oss har någon erfarenhet av kabeln! Och det har ju inte GP-tomten heller (han skriver vanligtvis recensioner om konserter och spel...).
Jax skrev:MP skrev:Det största problemet jag ser med denna diskussion är att ingen av oss har någon erfarenhet av kabeln! Och det har ju inte GP-tomten heller (han skriver vanligtvis recensioner om konserter och spel...).
Behövs ingen erfarenhet av det slaget du avser.
Min erfarenhet säger mig att det är fullständigt värdelöst att slösa tid på att undersöka huruvida denna svindyra nätkabel är bättre än en vanlig standard (alternativt skärmad om den svindyra är det).
Harryup skrev:Skulle inte en enkel test vara att man kopplar upp 2 st 208 i F/E ställning, sätter fin nätkabel på den som driver konstlasten och vanlig fulkabel på den som driver högtalarna, switchar emellan dom och hör man en skillnad så funkar inte kabeln. Däremot om man inte kan höra någon skillnad mellan F/E så funkar ju kabeln och har ingen påverkan på ljudet.
mvh/Harry
soundbrigade skrev:Fan, nu blev det en kabeltråd.
Tillbaka till topic: Ska en skribent på en svensk dagstidning få ha en åsikt om dyrkablar? Eller är det bara HiFi&Musik och andra blaskor som hyllar ormolja som får skriva om sådant?
Användare som besöker denna kategori: radelius och 51 gäster