Moderator: Redaktörer
Blue skrev:Häromdagen var det ju dessutom någon lustigkurre som på fullt allvar föreslog ett system med en Pioneer-DVD för 1000 spänn och en Rotel för- och slutstegskombo för 20.000. Har fortfarande inte kunnat smälta detta riktigt...
mats skrev:
Kraniet, varför tyckte du det var konstigt att han hade Harmony oc Thule innan (hade det ca 5 år)??
Jag har testat en hel del DVD- och CD-spelare blint och kom då fram till att det var mycket liten koppling mellan pris och prestanda, ingen koppling alls egentligen.
Hotspur skrev:Jag har testat en hel del DVD- och CD-spelare blint och kom då fram till att det var mycket liten koppling mellan pris och prestanda, ingen koppling alls egentligen.
Inget nytt under solen alltså... Allt är som det brukar i LTS-land, de bästa komponeterna är redan uppfunna och de är dessutom löjligt billiga: lugnt och tryggt!
är det inte bra att det finns apparater som är bra, även i rimliga prisklasser
Inget nytt under solen alltså... Allt är som det brukar i LTS-land, de bästa komponeterna är redan uppfunna och de är dessutom löjligt billiga: lugnt och tryggt!
Med den inställningen förstår jag varför man inte kan tycka att en DVD-spelare för 1000kr låter helt ok... Då har man ju liksom bestämt sig redan vad det är man ska höra.Tycker man att en 1000pix spelare låter helt ok så har man sas diskat sig själv. Då är det revaxör som gäller eller att man kommer hem till mig och lyssnar på bra grejer
Om jag har förstått dig rätt så tycker du att min kompis som tyckte att hans Pioneer Dvd 757 (som han köpte beggat för 4000 kr) är dum i skallen eftersom han hade en Harmony dac och en fin Thule cd. Men han sa att dvdn lät bättre när han spelar cdskivor.
Men att para ihop en dvd-spelare för 1000 spänn och använda den för musiklyssning med ett par B&W 801... Den saken ska det till väääldigt mycket mer än några kontroversiella hifientusiaster på nätet för att lyckas övertyga mig om
"bra" och "ingen färgning kunnat konstateras" verkar
på många håll inte vara samma sak. (konstigt nog!)
Användare som besöker denna kategori: Conny, Hjalmar_Branting och 13 gäster