petersteindl skrev:8O![]()
Vilken otroligt häftig bilbana
Sån vill jag ha
Håller med, jag blir nostalgisk och minns lördagstävlingarna på NK Hamngatan.
Darrande knäveck och svettiga händer å ofta avåkning.

Moderator: Redaktörer
Ragnwald skrev:petersteindl skrev:8O![]()
Sån vill jag ha
Håller med, jag blir nostalgisk och minns lördagstävlingarna på NK Hamngatan.
Darrande knäveck och svettiga händer å ofta avåkning.
shifts skrev:Jag undrar bara hur i h-vete man hinner vara taktisk på 1.5 sek/varv. Helt
helt galet. Otroligt snygg bana, vill ha!
Kaffekoppen skrev:Jag med!petersteindl skrev:8O![]()
Sån vill jag ha
Bill - var det en sådan jag hämtade hem till dig? Isåfall vill jag köra lite
Bill50x skrev:JanBanan skrev:En liten undran bara; varför diskuterar vi leksaker, i form av en bilbana, i en tråd om Linn? Finns det nåt samband?
Självklart. Hela hifi-bussinessen är ju bara leksaker för vuxna pojkar
/ B
matså skrev:Bill50x skrev:JanBanan skrev:En liten undran bara; varför diskuterar vi leksaker, i form av en bilbana, i en tråd om Linn? Finns det nåt samband?
/ B
Jepp men nu min broder skall denna topic delas och bilbanan skall flyttas till diskussion utan hifi tråden. KLapp, klapp, skynda på
matså skrev:Bill50x skrev:JanBanan skrev:En liten undran bara; varför diskuterar vi leksaker, i form av en bilbana, i en tråd om Linn? Finns det nåt samband?
/ B
Jepp men nu min broder skall denna topic delas och bilbanan skall flyttas till diskussion utan hifi tråden. KLapp, klapp, skynda på
Bill50x skrev:Men nu är det ju så att vissa här på forumet anser att man ska bevisa sina antaganden eller upplevelser. Så om du vill få dessa inlägg flyttade måste du bevisa att de inte har med Linn att göra.
IngOehman skrev:Bill50x skrev:Men nu är det ju så att vissa här på forumet anser att man ska bevisa sina antaganden eller upplevelser. Så om du vill få dessa inlägg flyttade måste du bevisa att de inte har med Linn att göra.
Ingen behöver bevisa något, för någon annan, någonsin. Jag har
heller inte sett att någon har påstått att man "ska bevisa sina
antaganden eller upplevelser".
MP skrev:petersteindl skrev:8O![]()
Sån vill jag ha
Ja den var inte dum, en riktig billbana
sportbilsentusiasten skrev:Men hallå!!!
155fot på 1.5sLite snabbt i huvudet ca 120knyck i medel
Utan doceringar....
Hur tusan håller de bilarna på banan?
Har du en film?
Bill50x skrev:matså skrev:Bill50x skrev:JanBanan skrev:En liten undran bara; varför diskuterar vi leksaker, i form av en bilbana, i en tråd om Linn? Finns det nåt samband?
/ B
Men nu är det ju så att vissa här på forumet anser att man ska bevisa sina antaganden eller upplevelser. Så om du vill få dessa inlägg flyttade måste du bevisa att de inte har med Linn att göra.
/ B
petersteindl skrev:Jag tror jag börjar bli gammalDet känns lite för fort för min smak
Lite lagom
fort verkar roligare
Känns kul att kunna se bilarna liksom.
/PS
matså skrev:Nja men de tillhör inte denna topic, för det har jag bestämt, dessutom syns dem om bilbanan och annat skrafs som inte hör ihop med världens bästa hifitillverkare, om det flyttas till ett annan topic.
Bevisa att det inte handlar om Linn? Nej det går inte eftersom du och din vän som du håller med alltid IÖ kan få vad som helst att handla om ursprungstopicen, även toalettstolar från Falkenberg.
JanBanan skrev:En liten undran bara; varför diskuterar vi leksaker, i form av en bilbana, i en tråd om Linn? Finns det nåt samband?
Richard skrev:JanBanan skrev:En liten undran bara; varför diskuterar vi leksaker, i form av en bilbana, i en tråd om Linn? Finns det nåt samband?
Tja- ett sätt att ändra fokus, då man inte har några argument längre, är ju att prata om annat, bilbanor t.ex.
Men kanske ämnet om linn är uttjatat nu?
Morello har beskrivit det väldigt träffande i en annan tråd:
Halvdjunk till premiumpris.
Det kanske räcker med att konstatera detta.
Då kan vi låsa tråden, eller hur ?
prolinn skrev:Nåja, det kanske finns en liten samling här som hör annat än vad majoriteten av övriga som testat Linn:s nuvarande sortiment och kommit fram till att de faktiskt tillverkar produkter i absolut värdsklass:
exempel: Klimax DS och LP12SE
EISA Awards 2008-2009, European Audio Source
flera tester av Linn-apparater
Man kan tycka att de är dyra, men är det inte en aning enfaldigt att tro att man kan få spjutspetsprestanda till budgetpriser. Därmed inte sagt att allt dyrt är bra, lång därifrån dess värre. Att Linn inte är lika kontroversiellt längre tror jag beror på att de helt enkelt blivit så bra på alla sätt vilket gör att det är få (några här) som ser sig nödgade att skämma ut sig, ungefär på samma sätt som vissa representanter för Linn tydligen gjort någon gång för länge sedan.
När de förr optimerade sina konstruktioner för maximal förmåga att förmedla musikinformation så kunde det ibland leda till kompromisser på andra områden som vissa inte hade lust att acceptera. Inget fel med det! Var och en får väl ha sina egna personliga mål med sin anläggning. Det vore rätt förmätet att lägga sig i det. Nu när kompromisserna inte längre är lika uppenbara, annat än när det att fokus fortfarande gäller på musikåtergivningsaspekter så finns det helt enkelt inte lika mycket att kritisera. Notera att nästan alla negativa åsikter som ventilerats i tråden rör 15-30 år gamla apparater eller mer eller mindre underhållande uppträdande som några försäljare uppvisat genom tiderna.
Jag tror helt enkelt att Linn lämnat hifi-gnällisarna till förmån för de som faktiskt använder sin hifi-anläggning till att lyssna på musik. Det tycker jag är bra. Frågan är när hifi-gnällisarna skall insé att det är musik det handlar om i grund och botten?
prolinn skrev:Man kan tycka att de är dyra, men är det inte en aning enfaldigt att tro att man kan få spjutspetsprestanda till budgetpriser.
prolinn skrev:Jag tror helt enkelt att Linn lämnat hifi-gnällisarna till förmån för de som faktiskt använder sin hifi-anläggning till att lyssna på musik. Det tycker jag är bra. Frågan är när hifi-gnällisarna skall insé att det är musik det handlar om i grund och botten?
subjektivisten skrev:Om det finns folk som vill få så opåverkat ljud så billigt som möjligt, så är det väl dom som verkligen vill höra musiken, inte dom som medvetet/omedvetet påverkar ljudet?
Bill50x skrev:Så här ser en bil ut med karossen avtagen...
Bill50x skrev:JanBanan skrev:Hahaha! Stor humor!
Intelligent inlägg, ser jag. På banan-nivå...![]()
Du har inte funderat på att skriva något vettigt och substantiellt som för diskussionen framåt?
/ B
sportbilsentusiasten skrev:Bill50x skrev:Så här ser en bil ut med karossen avtagen...
Det där är ju ingen bil![]()
Inga framhjul o en enda stor vinge...
Hela grejjen med rejsing (riktiga bilar) o åka på gata är ju att hitta balansen så man åker lite brett med kontroll.
JanBanan skrev:Bill50x skrev:JanBanan skrev:Hahaha! Stor humor!
Intelligent inlägg, ser jag. På banan-nivå...![]()
Du har inte funderat på att skriva något vettigt och substantiellt som för diskussionen framåt?
/ B
Om man hänvisar till tester och utmärkelser kan man ju få i princip vilket märke som helst att framstå som världens bästa. Vad fanns det för substans i prolinns inlägg?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 37 gäster