Vad har hänt med Linn?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2008-10-17 15:40

Morello skrev:
Harryup skrev:
i skrev:
ThePreTor1aN skrev:...
Självklart har jag lite svårt och förstå
...

Det har jag inte svårt att förstå.

Har denna kommentar något med Linn att göra?
Har moderatorns budskap inte förståtts?
Kan vi i fortsättningen diskutera Linn på ett rimligt sätt?

mvh/Harry

Kan vi inte disskutera huruvida detta skall ske förutsättningslöst eller ej? :)

Den var ju lite kul :-)

mvh/Harry

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2008-10-17 16:18

Jag tror just Linn är ett ämne som är svårt att disskutera förutsättninglöst faktiskt. :mrgreen:
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

MP

Inläggav MP » 2008-10-17 16:29

Å andra sidan är lite svårt att följa trådens tema Vad har hänt med Linn? utan att spekulera relativt våldsamt. :) man kanske rentav måste närma sig det förutsättningslösa sånär som på ett uns av Linn beröring.
Fritestare av 13:e graden
Testfrihet, Jämnvikt, Brödfruktstund

Användarvisningsbild
JanBanan
Inaktiverad

Inläggav JanBanan » 2008-10-17 16:51

MP skrev:Å andra sidan är lite svårt att följa trådens tema Vad har hänt med Linn? utan att spekulera relativt våldsamt. :) man kanske rentav måste närma sig det förutsättningslösa sånär som på ett uns av Linn beröring.

Det är lite lustigt att epitetet Överstepräst används i en tråd om Linn. Det borde väl i så fall syfta på Ivor Teufelbraun?

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2008-10-17 17:08

JanBanan skrev:
MP skrev:Å andra sidan är lite svårt att följa trådens tema Vad har hänt med Linn? utan att spekulera relativt våldsamt. :) man kanske rentav måste närma sig det förutsättningslösa sånär som på ett uns av Linn beröring.

Det är lite lustigt att epitetet Överstepräst används i en tråd om Linn. Det borde väl i så fall syfta på Ivor Teufelbraun?

Vilket håll skall jag vända mig för att tillbe honom?
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2008-10-17 17:10

Mot Linn-tomtarnas högborg.
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2008-10-17 17:23

Morello skrev:Mot Linn-tomtarnas högborg.

Tack Morello

aooooo, aooooo,stampa takte., aoooo, aooo, stampa takten
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

MP

Inläggav MP » 2008-10-17 17:31

Ja?

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2008-10-17 17:35

MP skrev:Ja?

Vadå ja? Är det till dig jag tillber???

MP

Inläggav MP » 2008-10-17 17:39

matså skrev:
MP skrev:Ja?

Vadå ja? Är det till dig jag tillber???

Det vill jag tro

MP

Inläggav MP » 2008-10-17 17:50

JanBanan skrev:

Används det verkligen i tråden?
Nej det verkar snarare som det ratas, varför jag för tillfället klär mig i detta bortkastade och ratade, tjusiga epitet :)

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2008-10-17 17:56

MP skrev:
JanBanan skrev:

Används det verkligen i tråden?
Nej det verkar snarare som det ratas, varför jag för tillfället klär mig i detta bortkastade och ratade, tjusiga epitet :)

Bird of Pray! :)

Hmm en överstepräst som inte vill vara det i en tråd full av prästlärlingar och dogmatiker...? Eller? Flåt jag ska inte störa ville bara spamma lite :) *sätter på mer popcorn*

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2008-10-17 18:11

Morello skrev:Jag tror just Linn är ett ämne som är svårt att disskutera förutsättninglöst faktiskt. :mrgreen:

Håller inte alls med. Jag har inga problem att diskutera Linn förutsättningslöst :mrgreen: Jag ger dom helt enkelt inga förutsättningar 8)
/PS

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2008-10-17 18:17

petersteindl skrev:
Morello skrev:Jag tror just Linn är ett ämne som är svårt att disskutera förutsättninglöst faktiskt. :mrgreen:

Håller inte alls med. Jag har inga problem att diskutera Linn förutsättningslöst :mrgreen: Jag ger dom helt enkelt inga förutsättningar 8)
/PS

Peter den hårde har talat, och han talar som en gud

MP

Inläggav MP » 2008-10-17 18:20

Ja man blir lite uppäggad :)

Användarvisningsbild
prolinn

Inläggav prolinn » 2008-10-17 18:52

dimitri skrev:
ThePreTor1aN skrev:Jag ska inte uttala mig om det specifika fallet, men det här betyder väl mer eller mindre att billiga Denon receivers kan mycket väl mäta sig ljudmässigt med annan topp-förstärkeri också?. Tex. Meridian, Lexicon, Marantz och allt?

Just i det här fallet betyder det att två personer i en blindlyssning föredrog återgivningen från en ganska billig denonmaskin före en 90kkr linnmaskin. Inget annat.

ThePreTor1aN skrev:Självklart har jag lite svårt och förstå detta eftersom enligt min erfarenhet får Denons billiga receivers storpisk av billiga Marantz receivers också, eller i samma prisklass.

Då kanske Marantz hade också föredragits vid blindlyssning före Linn-combon? Marantz har väl lika goda förutsättningar att producera goda apparater som Denon, eller hur? Dessutom så undrar jag om dessa två märken inte ingår i samma koncern.

Hej å hå, vilken mogen debattnivå det är på det här forumet.

För att återgå till ämnet en aning och kommentera den omskrivna testet så är det väl inte så konstigt om den enklare Denonen föll herrar Linn-antagonister i smaken. Dels för att i synnerhet en av testarna tycks ha en i det närmaste nevrotisk relation till Linn som märke(!?), men en kanske än mer trolig förklaring kan faktiskt vara att Denonen förutom att eventuellt tilltala testarna rent subjektivt även troligen bättre maskerade den bristfälliga signalkällan på ett behagfullt sätt. En halvskitig strand kan ju te sig inte fullt så skitig om man tittar genom en lagom tonad ruta. Fullt genomsläpp med denon :lol:

Användarvisningsbild
JanBanan
Inaktiverad

Inläggav JanBanan » 2008-10-17 19:09

prolinn skrev:Hej å hå, vilken mogen debattnivå det är på det här forumet.

För att återgå till ämnet en aning och kommentera den omskrivna testet så är det väl inte så konstigt om den enklare Denonen föll herrar Linn-antagonister i smaken. Dels för att i synnerhet en av testarna tycks ha en i det närmaste nevrotisk relation till Linn som märke(!?), men en kanske än mer trolig förklaring kan faktiskt vara att Denonen förutom att eventuellt tilltala testarna rent subjektivt även troligen bättre maskerade den bristfälliga signalkällan på ett behagfullt sätt. En halvskitig strand kan ju te sig inte fullt så skitig om man tittar genom en lagom tonad ruta. Fullt genomsläpp med denon :lol:

Det verkar väl snarare som att det är du som har en neurotisk relation till Linn? Halleluja!

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2008-10-17 20:41

MrUncool skrev:Näe du... Det var en tydlig och onödig provocering*. Du lyckades bra också. Innan ditt inlägg var det lugnt, efter inte så lugnt. Grattis!

Tack :-)

Detta är kommentarer som skrevs i denna tråd före mitt "provocerande" inlägg:

Det är ju du som beter dig som en 5 åring

En Linnbög som ältar substanslöst dravel och resten av deltagarna försöker vara artiga.

så jag väljer att bortse från dina taffliga insinuationer om märkesbögeri/fobi

När du kläcker ur dig förklemande tilltal

Det värsta är att du snackar om saker du inte har någon som helst aning om

Och vad föredrear du själv i en lika puckad jämfrelse

Att du skiter fullständigt i vad som skrivs är inget nytt.

Jag betackar mig från dina taffliga amatörpsykologiska försök till förklaringar

Jag vet inte om du skämtar, men din idiotiska "analys" skulle vilken 12-åring som helst göra bättre. Var fick du dessa korkade slutsatser från?

Ett typiskt inlägg från någon som inte har en susning om läget

Du har inte funderat på att skriva något vettigt och substantiellt som för diskussionen framåt? (min kommentar :oops: )

Nog om detta, nu tänker jag bara prata Linn - om jag har något att säga...

/ B

Falkis
Forumpoet

Inläggav Falkis » 2008-10-17 20:51

Har ni bajs i hjärnan?

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2008-10-17 20:51

dimitri skrev:
ThePreTor1aN skrev:Jag ska inte uttala mig om det specifika fallet, men det här betyder väl mer eller mindre att billiga Denon receivers kan mycket väl mäta sig ljudmässigt med annan topp-förstärkeri också?. Tex. Meridian, Lexicon, Marantz och allt?

Just i det här fallet betyder det att två personer i en blindlyssning föredrog återgivningen från en ganska billig denonmaskin före en 90kkr linnmaskin. Inget annat.

Håller med. Man kan tycka vad man vill om Denon, Linn eller andra märken, men i denna lyssning handlade det just om att två personer föredrog Denon receivern framför en Linn-kombo. Inget fel i det, det står alla fritt att tycka vad dom vill. Och vem vet, dom har kanske rätt också? Det vet vi inte förrän vi lyssnat under samma förhållanden.

Själv tänker jag dock än så länge lyssna på min nuvarande anläggning, det låter tillräckligt bra och jag har mycket annat att göra. I det här fallet har jag gjort exakt motsats resa mot Richard. Jag har under alla år undvikit Linns elektronik, i mitt tycke på goda grunder. Detsamma deras högtalare. Nu tänker jag ge Linns elektronik chansen, men det betyder inte att jag är "programmerad" och hojtar "hallelelujah vad det svänger" :-)

/ B

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2008-10-17 20:52

Falkis skrev:Har ni bajs i hjärnan?

Nu surrar du i fel tråd Falkis :D

/ B

Användarvisningsbild
Mats

Inläggav Mats » 2008-10-17 20:55

Bill50x skrev:
MrUncool skrev:Näe du... Det var en tydlig och onödig provocering*. Du lyckades bra också. Innan ditt inlägg var det lugnt, efter inte så lugnt. Grattis!

En Linnbög som ältar substanslöst dravel och resten av deltagarna försöker vara artiga.

Jag vet inte om du skämtar, men din idiotiska "analys" skulle vilken 12-åring som helst göra bättre. Var fick du dessa korkade slutsatser från?

Du har inte funderat på att skriva något vettigt och substantiellt som för diskussionen framåt? (min kommentar :oops: )

/ B

Helt otroligt låg nivå på denna debatt. Det är verkligen ingen tvekan om vem/vilka som i första hand har dragit ner diskussionen. Vad är "överstepräst" jämfört med ovanstående?!?

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2008-10-17 21:32

Bill, hur mycket av din dyrbara tid investerade du när du rotade fram alla dom där otrevligheterna? :D
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2008-10-17 21:43

Bill50x skrev:Nog om detta, nu tänker jag bara prata Linn - om jag har något att säga...

/ B

Ja, och då blir allt bättre när andra svarat på dina tarvliga inlägg? Det är ju inte första gången så det är ju lätt att inse vissa är rätt trötta på dina hånande inlägg och lätt tänder till när du håller på sådär.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

dimitri

Inläggav dimitri » 2008-10-17 21:44

Mats skrev:
Bill50x skrev:

/ B

Helt otroligt låg nivå på denna debatt. Det är verkligen ingen tvekan om vem/vilka som i första hand har dragit ner diskussionen. Vad är "överstepräst" jämfört med ovanstående?!?

Ja, just det, vad är överstepräst jämfört med ovanstående? Dessutom: alla svarar för sina yttranden. Att någon är ohyfsad berättigar inte mig till att vara dito.

Men låt oss titta på citaten lite närmare:
1: subj (svar på Bigers inlägg)
2: JanBanan (efter Prolinns inlägg)
3: Hevi (svar på KarlXII's inlägg)
4: IÖ (svar till Floyd)
5: subj (svar till Floyd)
6: Conan (svar på paa's inlägg)
7: Subj (svar till V åtta)
8: Jan Banan (Svar till Majjen04)
9: dito
10: Prolinn (svar på CODY's inlägg)
11: Som sagt, Bill

Tycker du Mats fortfarande att det inte råder ngn tvekan om vem som har dragit ner diskussionen? jag skulle inte våga yttra mig i frågan. Om det nu spelade någon roll, vill säga, som sagt.
Senast redigerad av dimitri 2008-10-17 21:46, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
MrUncool

Inläggav MrUncool » 2008-10-17 21:45

Bill50x skrev:Detta är kommentarer som skrevs i denna tråd före mitt "provocerande" inlägg:

Aha... då är det ju helt förståeligt att du 50-300 (?) inlägg senare kände dig tvungen att justera ned tråden till normalnivå. Sambandet mellan ditt inlägg och de du listar är ju solklart. :roll:

Kan du inte söka över hela forumet eller varför inte hela internet? Tänk så mycket skit du skulle kunna hitta som ett slags "alibi".

MP

Inläggav MP » 2008-10-17 22:20

Nä nu får det fan vara nog sluta kasta skit på Bill!
Bete er som män och inte som en flock hyperkänsliga östrogen dromedarer med tolv pucklar.
Senast redigerad av MP 2008-10-17 22:34, redigerad totalt 1 gång.

MP

Inläggav MP » 2008-10-17 22:23

Finns det något positivt att skriva om någon Linn produkt idag, eller någon fin gammal konstruktion?

Ivor var väl särdeles förträfflig på att urskilja kohjärnor oskadda medelst maskineri innan Linn grundades?

Användarvisningsbild
JanBanan
Inaktiverad

Inläggav JanBanan » 2008-10-17 22:40

MP skrev:Finns det något positivt att skriva om någon Linn produkt idag, eller någon fin gammal konstruktion?

Nej.
MP skrev:Ivor var väl särdeles förträfflig på att urskilja kohjärnor oskadda medelst maskineri innan Linn grundades?

Var det inte hönshjärnor?

Linns födelse gick till så att Ivor jobbade på Ariston och han försökte flytta produktionen till sin farsas mekaniska verkstad, vilket misslyckades. Då snodde han helt sonika designen för en av skivspelarna och började tillverka den själv. Den kom att kallas LP12.

MP

Inläggav MP » 2008-10-17 22:58

Nu tror jag du fabulerar bästa Herr Banan
Det stämmer inte riktigt med min Hifi-Bibels berättelser

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi