..Tjoo..
Upptackten till anledningen är enormt lång så jag ska berätta den korta versionen.
Har precis avslutat högtalar bygge no: 1 som blev ett par LTS 2v-v1 (ungefär 5 timmar sen). Behövde ett par surround högtalare som komplement till mina Audio Vector K3 Signature och KC Signature men hade samtidigt en rörförstärkare som jag inte hade något behov av. Ett byte föreslogs och genomfördes. Bygget tog vid och effektiv byggtid beräknas 2 helger till dagens datum.
Har spelat dessa pärlor nu i runt 5 timmar på en stooor rörförstärkare och kan inte annat än rekommendera dessa till dom som är ute efter ett fin-ljud till sin hemmabio. Mina är som sagt långt ifrån inspelade men testade lite film och koncerter med frugan vid min sida och upptäckte snart att frugan bara flinade. Gav henne då en frågande blick och svaret blev: ...det låter så förbaskat bra....Du har lyckats gubben min..
Kan nog själv inte säga emot, det låter oförskämt bra trots att surroundarna inte är klara på långt när vad gäller inspelning.
Så vad mer att säga, joo..ska nog bygga några par till för att supporta upp systemet ytterligare....

..dock så vet jag inte vad det kommer att bli för något så det får bli en senare historia..
Detta var mitt första försök till DIY men garanterat inte sista.........
...MVH:// Harry S, Arboga.
**What goes up must come down**