IngOehman skrev:Bill50x skrev:IngOehman skrev:Bill50x skrev:subjektivisten skrev:Bill50x skrev:Nejdå, det är inte påhittad. Jag och H kanske har fattat fel. Men jag, JAG ifall du börjar undra över vem..., har uppfattat det så att spelare och tonarm av många anses vara av mindre betydelse. Har jag uppfattat detta rätt eller fel?
/ B
Det är påhittat. Du får gärna citera vart någon sagt att spelaren inte spelar någon som helst roll.
Om du läser innantill i raderna ovan så skriver jag "...anses vara av mindre betydelse". Anser du att detta betyder samma sak som "...inte spelar någon som helst roll"?
/ B
Nu får du snart ge dig med ditt sanningsvrängandet Bill50x. Det du kommenterar när du skrev "Nejdå, det är inte påhittat", var en text som Harryup skrev.
Sanningsvrängande? Jag skriver "anses vara av mindre betydelse", Subben kontrar med "inte spelar någon som helst roll". Anser du, IÖ, att detta är samma sak? JAG har inte påstått att någon skrivit att verk och arm "inte spelar någon som helst roll", däremot menar jag att många anser att verk och arm "anses vara av mindre betydelse".
Du, IÖ, som är så noga med exakta ordalydelser och går i taket direkt för en olämplig formulering, anser du att Subbens citatteknik i detta fallet är helt OK? Tycker du själv att de två citerade uttrycken säger exakt samma sak?
När jag påpekar att jag inte ser dessa två citat som likvärdiga beskyller du mig för sanningsvrängande. Hur menar du?
/ B
Du ger dig inte...
Såhär såg det ut i ett inlägg som DU lade (Och observera att det som Harryup skrev är kvar när du kommenterar det, så du kan låtsas som om du skrev om något annat hur mycket du vill...):Bill50x skrev:subjektivisten skrev:Harryup skrev:[Särskilt intressant i så fall då det i andra trådar påpekats att skivspelaren "inte" påverkar ljudet om den inte går i fel hastighet.
mvh/Harryup
Vilka påstår detta? Jag har inte sett det, känns på något påhittat från din sida.
Nejdå, det är inte påhittad. Jag och H kanske har fattat fel. Men jag, JAG ifall du börjar undra över vem..., har uppfattat det så att spelare och tonarm av många anses vara av mindre betydelse. Har jag uppfattat detta rätt eller fel?
/ B
Du kan vrida och vränga hur mycket du vill, men faktum kvarstår - när du skrev "Nejdå, det är inte påhittat", så kommenterade/försvarade du det harryup skrivt, och som Subjektivisten ifrågasatt.
Fortfarande (och så kommer det nog att vara för alltid) har varken du eller Harryup pekat på något enda ställe där det påstådda (det du påstår är "ickepåhittade" (Harryup gör det hedrande nog inte, man han borde även ta tillbaka det, tycker jag)) har skrivits, av någon annan än möjligen er själva.
Att bete sig på det viset - alltså att klaga på sina "motståndare" genom att ljuga ihop saker som de aldrig har sagt och klaga på dem, är MYCKET låg retorik.
Du borde sluta syssla med sådant.
Vh, iö
Nej, jag ger mig inte. Inte så länge du inte fattar vad jag skriver. Nu börjar jag snart bli sur på dig IÖ.
Jag skriver "att jag uppfattar det som att verk och arm anses mindre viktiga". Menar du att jag inte vet vilken uppfattning jag har?
Alltså, min synvinkel är att flera personers åsikt här i tråden är att verk och arm betyder mycket mindre än till exempel pickupen. Det är inte påhittat. Harryups kommentar är lite mer tillspetsad och är kanske inte ord för ord korrekt. Men jag har, återigen lite tillspetsat, uppfattat samma andemening som han har.
Denna kommentar bemöts av Subben med "Det är påhittat. Du får gärna citera vart någon sagt att spelaren inte spelar någon som helst roll." Alltså har vi här ett ordvrängeri av högsta klass. Från att jag anser mig ha uppfattad tidigare skriverier i frågan som "att verk och arm har mindre betydelse" - till Subbens skrivning att jag påstår att någon har sagt "att verk och arm inte spelar någon som helst roll"!
Vad säger då Harry som är upprörande? Det borde han svara på själv, men eftersom jag kommenterade ett av hans påståenden kanske jag får dryfta saken? Jag uppfattade det som att vissas allmänna mening är att så länge tallriken snurrar med rätt hastighet och verk/arm är korrekt utförda (vad nu detta är) så påverkar drivverket inte ljudet.
Men, detta är ju en skitsak i sammanhanget och jag fattar inte hur du bara orkar skriva dina långa inlägg. Dessutom med det ena invektivet efter det andra. Skäms du inte? Du beskyller mig för att ljuga, du drar dig inte för någonting när det gäller att misskreditera andra människor. Vad får dig att tro att du får bete dig hur som helst?
Alltså, jag har ingen som helst anledning att ljuga. Varför det? Jag har väl rätt att hysa vilken åsikt jag vill? Jag kan uppfatta saker rätt eller fel men om någon anser sig feluppfattad är det väl bara att korrigera saken?
Nu tänker jag inte diskutera denna sak längre, för mig är den avklarad.
/ B