Aerob skrev:petersteindl skrev:JanBanan skrev:shifts skrev: Det är många nykomlingar som visat sig här i och med denna tråd. Det
tycker jag är mycket trevligt och vill därför passa på att säga välkommen till
Proppen, Aerob och någon till jag nu glömt namnet på. Jag hoppas ni
stannar och kanske tar er tid till att presentera er med en medlems-
presentation i den delen av forumet.
Kul med nytillskott! De flesta som dyker upp här som nya ställer ofta en
fråga om köpråd, sen ser vi aldrig till dem mer.
Instämmer! Välkomna alla nya
Linnioter!
Jannebanan, det heter
Linnoider

Välkomna alla Linnoider

Va roligt det skall bli
Väl mött
Peter Steindl
Då mitt nick står omnämnt i ovanstående citat så får jag inta en viss försvarställning här:
Jag kallas varken Linniot eller Linnoid eller Linn-något annat heller.
Jag kallas människa, en individ.
Jag är ingen Linn-fantast, jag tror inte på source-first, jag avgudar inte deras produkter och ledare, och jag ser inte dom som det enda tänkbara alternativet för musikförmedlare. Jag har försökt att klargöra i varenda inlägg jag gjort i denna tråd att jag inte har en ståndpunkt i dom frågor som diskuterats, jag vill bara lägga fram den information som finns tillgänglig och få den bemött, vilket jag gjort och fått.
Att detta gör mig till en "linnoid" eller "linniot" tycker jag är skrattretande. Jag äger en linn-produkt, men flera nad-produkter. Gör det mig då till en "nadiot" också? Då IngOehman äger en LP12, gör det också han till "linnoid"? Vad är det man behöver göra eller äga för att bli kallad "linniot"?
Vad är ni? Trångsynta? Fördomsfulla?
Kan jag få epitet som "musikintresserad med smak för god återgivning" så känns det mer passande för den person jag är.
Ursäkta dålig ton, men jag tycker inte om att bli satt i fack, framförallt inte i ett fack som jag inte anser mig tillhöra. Ursäkta även OT.
Men Aerob, du är välkommen du också, även fast du bevisligen inte är Linnoid
Du ställer frågor och jag skall försöka svara genom att citera någon annan

Vem kan det vara?
Din specifika fråga lyder: Vad är det man behöver göra eller äga för att bli kallad "linniot"? Jag vet inte är mitt svar.
Jag har omformulerat linniot till i mitt tycke ett bättre ord, ett ord med en naturligt bättre associering, nämligen "Linnoid". Vissa tycker att det är ok och andra inte. Men så är det med ord.
”Linnoid” är bara ett ord och än så länge utan en definierad association. Och möjligen har du redan uppfattat ordet negativt, men det behöver inte vara så. Det är vad jag förstår på så sätt att du i ditt inre redan vet att du inte är en Linnoid. Hur kan du själv veta det? Det är ju ett nytt ord. Eftersom du är medveten om att du inte är en Linnoid så betyder det att du redan undermedvetet har associationer på vad en Linnoid är, annars så skulle du inte kunna veta att du inte är en Linnoid.
Ok, låt oss gå vidare. Du säger följande:
Aerob skrev:Jag är ingen Linn-fantast
Jag tror inte på source-first
Jag avgudar inte deras produkter och ledare
Jag ser inte dom som det enda tänkbara alternativet för musikförmedlare.
Jättebra

Nu har du definierat upp vad en Linnoid inte är. Då kan vi ju vända på steken och skriva så här:
Enligt Aerob
skulle i så fall definitionen kunna bli:En Linnoid,
Är en Linnfantast;
Tror på source-first;
Avgudar deras produkter och ledare;
Ser Linns produkter som det enda tänkbara alternativet för musikförmedlare.
Jag tycker att Aerob har utformat en väldigt bra beskrivning och klarlagt begreppen

Vad tycker ni?
Ok, låt oss fortsätta. Vad får Aerobs definition för konsekvenser? Låt oss titta på Aerobs följande frågor eftersom dessa blir slutsatsen av hans definition.
Aerob skrev:Jag äger en Linn-produkt, men flera Nad-produkter. Gör det mig då till en "nadiot" också?
Då IngOehman äger en LP12, gör det också han till "Linnoid"?
På din första fråga är mitt svar. Vet ej, vi har ju ännu inte definierat associationen på ordet nadiot.

Du verkar inte satisfiera dina egna villkor för att kallas för en Linnoid
På din andra fråga är mitt svar: Nej. Enligt din definition räcker det inte med att äga en LP12 för att benämnas Linnoid.
Sedan frågar du:
Aerob skrev:Vad är ni? Trångsynta? Fördomsfulla?
Jag svarar för mig själv i omvänd ordnig. Jag känner mig inte fördomsfull. Jag känner mig inte trångsynt. Vem jag är? Välkommen att läsa Peter Steindl?-tråden
Min slutsats angående Aerob blir denna; "Musikintresserad med smak för god återgivning" och med en stor portion av nyfikenhet. Han har inte någon ståndpunkt i de frågor som diskuterats, utan han vill bara lägga fram den information som finns tillgänglig och få den bemött. Han vill använda sitt eget förnuft och har ett sinne för integritet.

Kort sagt, han kallas människa. Han är en individ.
Jag håller i detta fall med kk: Det var ett synnerligen bra inlägg att sätta tänderna i
Väl mött
Peter Steindl