Morello skrev:8O Jag har massor med specar, annars hade jag inte kunnat få ihop en konstruktion med W85
exakt vore dumt att sälja exvis en lägenhet, men man får inte veta hur stor den är? samt i vilket skick

Moderator: Redaktörer
matson skrev:Tycker att det är lite smått absurt detta med att ingen vågar redogöra för sina erfarenheter/mätningar av Ino-element(Morello undantagen). Vad tror ni skall hända? Skall Ingvar komma och ta er i örat och ta tillbaks elementen ni har köpt?
Haakan: Ingen annan har sagt det så jag kan ju lika gärna säga det.....att bygga om HFLS till en trevägare är ingen vidare idé.
Baselementet är valt för att kunna prestera en del bas ur en liten låda och priset för det är känslighet. Vill man bygga 3-vägare väljer man med fördel ett mellanregister istället som har högre känslighet, men ingen bas.
matson skrev:Morello använder ju sin bas inom det bafflade området och du hade väl tänkt att dela lägre?
Haakan_W skrev:vad ligger det på för ss 18w 8545 då?
Naqref skrev:Kan ju förtydliga att det blir extremfallet men så blir det när man delar så lågt (i förhållande till baffelstorleken). Ju högre man delar destu bättre kan man få det.
Haakan_W skrev:tycker det är väldigt onödigt att diskutera om vilken diskant 8":are som är bättre än den andra osv...
smaken är som baken....
AndersJ skrev:Vifas PL22WR-09-08 kanske kan vara något.
http://www.hifikit.se/show_prod.asp?id=275
http://www.d-s-t.com/vifa/data/pl22wr09-08a.htm
Går att stämma av rätt lågt.
Haakan_W skrev:eftersom mina filterkunskaper är lika med 0, så kommer nu en dum fråga... hur kommer
hfls-1 filtret funka när man byter låda till basen?
Audiomanikern skrev:Haakan_W skrev:eftersom mina filterkunskaper är lika med 0, så kommer nu en dum fråga... hur kommer
hfls-1 filtret funka när man byter låda till basen?
- UpptäckA* gjorde att ingen besvarat detta! Har du tänkt dig ett aktivtFilter till 8"basarna?
Då kan du ju välja om du vill köra hfls-1orna fullrange eller dela även dessa aktivt, fast uppåt!
Kan vara positivt för hfls-1ornas ljudåtergivning ifall dess 6.5" avlastas nedåt och man måste
heller inte dela hfls-1orna uppåt vid samma frekvens som 8"basarna delas nedåt, utifall någon
annan frekvens-kombination skulle ljuda bättre!
Mvh A*
Audiomanikern skrev:Hej!
Nog bästa ändå! UpptäckA* ej läst tillräckligt noggrannt: 8"orna delas aktivt nånstans kring 80-90hz...
Vet inte hur mkt bas hfls1 har men "känns" som hfls1 + 8"bas delat vid 80-90hz kan ge lite väl mkt bas
kring 70-100Hz(?) Eventuellt dela 8" lägre, säg vid 70-60Hz(,50, 40?) men andra mer än en A*nnan kan!
Användare som besöker denna kategori: Kurben och 19 gäster