Moderator: Redaktörer

peetwa skrev:Nu blir det spännande, den övre är harbeth HL-p3es som väl får sägas kunna användas som refferens. Den undre är min med 20 Ohm i baffelsteget. Frågor som man ställer sig är. Dags att skaffa ny mick? Vad är det man mäter under 1000 Hz egentligen?
peetwa skrev:Mäning med 5,6 , 10 ,15 0ch 20 Ohm över baffelsteget. 5,6 Ohm ävers och 20 Ohm underst.
paa skrev:Jag skulle inte basera några som helst avväganden på mätningarna, förrän du klargjort vad dom där kurvorna egentligen visar, för det är som sagt inte högtalarnas frekvensgång som du mäter!

Fjonkalicious skrev:En amatörfråga: hur är det med inspelning av element i samband med filterdesign/avlyssning? Om elementen behöver spelas in så kanske det är svårt ge filterlösningen rättvisa. Om man nu anser att inspelning av element är nödvändigt dvs.

peetwa skrev:Den övre kurvan kommer från harbeth
Nattlorden skrev:Hmm... frågan är om du inte lyft lite väl mycket... en liten svacka i det området är väl att rekommendera snarare än snörrätt?
Jag hade nog siktat på något mitt mellan dina två sista försök, om det är möjligt dvs...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster