Moderator: Redaktörer
Naqref™ skrev:subjektivisten skrev:Till skillnad mot andra idioter så står jag för mina fel. Annat än man kan säga om dig.
Om du säger det så stämmer det säkert. Du har ju haft rätt alltsedan du registrerade dig här som Subjektivisten. Så statistken talar klart för dig.

subjektivisten skrev:Naqref™ skrev:Då tycker jag högaktningsfullt att du ska ge FAN i att berätta för andra hur de ska bete sig om du inte klarar av det själv. Miffo.
Not. Det kan verka som om detta inlägg skrivs i affekt men alla ord inklusive personangreppet var välplanerade.
Till skillnad mot andra idioter så står jag för mina fel. Annat än man kan säga om dig.
meanmachine skrev:Idiot = Gr. Okunnig eller olärd alltså Dum som inte kan förstå!
Martin skrev:Peter S: du får mig att skratta högt men inte nödvändigtvis på bekostnad av någon.
Naqref™ skrev:subjektivisten skrev:Till skillnad mot andra idioter så står jag för mina fel. Annat än man kan säga om dig.
Om du säger det så stämmer det säkert. Du har ju haft rätt alltsedan du registrerade dig här som Subjektivisten. Så statistken talar klart för dig.
JanBanan skrev:Naqref™ skrev:subjektivisten skrev:Till skillnad mot andra idioter så står jag för mina fel. Annat än man kan säga om dig.
Humor!![]()
Tycker faktiskt att Subben är i särklass bland idioterna. Skulle vilja upphöja honom till Jubelidiot om ingen misstycker.
Laila skrev:meanmachine skrev:Idiot = Gr. Okunnig eller olärd alltså Dum som inte kan förstå!
Hmm, vad menar du?
paa skrev:meanmachine skrev:En dogm (min notering) som här på faktiskt sprider sig som digerdöden ute på olika forum...
Skulle vilja ha en förklaring till meningsbyggnaden här, kanske jag misstog mig inför mitt tidigare inlägg?
Så, vad är orsak och verkan, enligt trådskaparen? Sprids digerdöden från faktiskt, eller kommer digerdöden från andra forum?
paa skrev:paa skrev:meanmachine skrev:En dogm (min notering) som här på faktiskt sprider sig som digerdöden ute på olika forum...
Skulle vilja ha en förklaring till meningsbyggnaden här, kanske jag misstog mig inför mitt tidigare inlägg?
Så, vad är orsak och verkan, enligt trådskaparen? Sprids digerdöden från faktiskt, eller kommer digerdöden från andra forum?
Det rullar ju på fort här, men jag tror inte jag sett något svar på ovanstående fråga?
meanmachine skrev:Det har du säkert rätt i ! Jag säger heller inte att det är fel utan fokus skulle vara på sättet som missionen går fram på. Inte helt olikt inkvisisionen som inte skydde för att döda i lärans namn. Nu är det inte pionjärerna (dvs "the origin" som är grundfolket) som är problemen utan 2 och 3 generationens anhängare som militanta går fram med spadar och hackor för att slå folket i bojor.
paa skrev:paa skrev:meanmachine skrev:En dogm (min notering) som här på faktiskt sprider sig som digerdöden ute på olika forum...
Det rullar ju på fort här, men jag tror inte jag sett något svar på ovanstående fråga?
petersteindl skrev:Hej Subjektivisten![]()
Jag läser ditt svar till Naqref. Jag ser dina ord och jag försöker förstå hur du tänker och således förstå vad du menar.
Jag har noterat att du anser att du står för dina fel.
Jag har även noterat att du anser att du gör det till skillnad mot andra idioter.
Jag har observerat att du använder dig av ordet "andra". Nu finns det som jag anser det två alternativa versioner som satisfierar det du skriver.
subjektivisten skrev:petersteindl skrev:Hej Subjektivisten![]()
Jag läser ditt svar till Naqref. Jag ser dina ord och jag försöker förstå hur du tänker och således förstå vad du menar.
Jag har noterat att du anser att du står för dina fel.
Jag har även noterat att du anser att du gör det till skillnad mot andra idioter.
Jag har observerat att du använder dig av ordet "andra". Nu finns det som jag anser det två alternativa versioner som satisfierar det du skriver.
Svaret blev till fel person. Därför det ser konstigt ut. Jag har, tvärtemot vad vissa påstår, erkännt massa fel jag sagt och trott. Något som jag inte sett vissa andra erkännt fast dom är på cykeltur runt vättern flera gånger om.
IngOehman skrev:Floyd skrev:IngOehman skrev:meanmachine skrev:Tja vad säger man avr4000... WORD!![]()
Ett suveränt inlägg...Man önskade att faktisktfolket skulle våga sig på att vara lite mer självkritiskt och sluta blända sig själva av sin egen strålglans så kanske möjligen de kunde se och förstå andras behov och hur man faktiskt med hjälp av ödmjukhet kan hjälpa dem till insikter.
Vissa efterlyser med jämna mellanrum att andra skall vara själv-
kritiska. Klagar på att andras ödmjukhet brister gör de också.
Andra ägnar sig aldrig åt sådant.
Tycker det liksom talar för sig själv...
Vh, iö
Kan du ge exempel?
Var det inte just det jag gjorde?
(Det jag citerade alltså.)
Vh, iö
meanmachine skrev:IngOehman skrev:meanmachine skrev:Tja vad säger man avr4000... WORD!![]()
Ett suveränt inlägg...Man önskade att faktisktfolket skulle våga sig på att vara lite mer självkritiskt och sluta blända sig själva av sin egen strålglans så kanske möjligen de kunde se och förstå andras behov och hur man faktiskt med hjälp av ödmjukhet kan hjälpa dem till insikter.
Vissa efterlyser med jämna mellanrum att andra skall vara själv-
kritiska. Klagar på att andras ödmjukhet brister gör de också.
Andra ägnar sig aldrig åt sådant.
Tycker det liksom talar för sig själv...
Vh, iö
Japp ett perfekt svar.Då var vi tillbaka i sandlådan då? Du började..nej det var du...Nej titta på dig själv...Nej det är ditt fel...Blääääää mamma han är dum!
Ärligen tycker jag att var person får stå sin egen självransakan. Du är duktig på vissa saker med inte komplett på andra och en av dessa verkar tyvärr vara att se objektivt på hur vissa beteendemönster ger konsekvenser och ringar på vattnet så att säga. Ett pussel med ett ganska trist motiv öppenbarar sig när man ser bitarna börjar hamna på plats.
Jag är självvald finne i arslet och vet mycket väl om mina fel och brister.
En sak dock är att när man inte omgående känner i hjärtat en tagg när man hör en annan människa berättar hur saker och ting uppfattas, hur fel det än må vara, tycker jag att det är fara å färde. Detta tycker jag är en trist attityd. I ställer vänder man omgående tillbaka skärselden på sin motståndare och säger men du då! Jag kan inte finna respekt för sådana inlägg. Tyvärr IÖ du må vara hur trevlig som helst som person men det du ibland visar upp i trådar är nog inte helt representativt för den privata IÖ men jag kan inte tycka att det är ett bra inlägg du gör.
Svante skrev:meanmachine skrev:Det har du säkert rätt i ! Jag säger heller inte att det är fel utan fokus skulle vara på sättet som missionen går fram på. Inte helt olikt inkvisisionen som inte skydde för att döda i lärans namn. Nu är det inte pionjärerna (dvs "the origin" som är grundfolket) som är problemen utan 2 och 3 generationens anhängare som militanta går fram med spadar och hackor för att slå folket i bojor.
Mm. Jag förstår faktiskt vad du menar.
Det betyder ju två saker. Det ena är att det kanske är så att högtalarna är viktigast.
Det andra är att den här tråden handlar om något helt annat. Att den är ett socialt experiment.
IngOehman skrev:[...]Kan dock denna gång se att det finns i varje fall ett fragment av en poäng i den sista meningen han skriver. [...]
Koffe skrev:Och vi kan väl alla försöka tänka på att försöka skilja på ursprungsmannen, budskapet, budbäraren och vår uttolkning?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 24 gäster