Moderator: Redaktörer
dawen skrev:GalnA*?![]()
Vi är ju upplysta![]()
// A*ggressiva hifihuliganer, någon?
Blue skrev:
matson: Underbart att du än en gång för in priser i diskussionen. Slutsteg måste tydligen upp i ett visst pris för att vara bra. DVD-spelare likaså. Men vänta lite, var det inte så att pris inte hade något som helst samband med kvalitet? Om du inte ser att dessa två påståenden står i direkt motsatsförhållande till varann kan jag bara hoppas att dom har en plats kvar på Komvux grundskolekurs i ditt kvarter. Kanske en för Niklas också om vi har tur.
PS. matson, festligt att du å ena sidan tycker att subjektiv bedömning är ett bra sätt att utvärdera hifiprodukter, men samtidigt hävdar att det handlar om "korrekt återgivning" eller icke-korrekt återgivning. Berätta gärna mer om hur du går tillväga för att hitta dina "korrekta återgivare"!
Blue skrev:Niklas: Okej, jag försökte vara lite trevlig och ge dig stöd i ett litet fåtal saker du sa som äntligen hade verklighetsförankring. Men jag börjar inse att du inte bara har märkliga uppfattningar om saker och ting utan dessutom är direkt ointelligent. Efter att jag gång på gång förklarat att det visat sig att jag EFTER EGNA JÄMFÖRELSER ofta tycker att en dyrare produktlåter bättre än en billigare påstår du något i still med att "jag låter prislappen avgöra vad jag tycker låter bäst".
Jag har dessutom gett dig en handfull konkreta exempel på mina jämförelser! Dessa har du av någon anledning inte ifrågasatt. Du har själv gett ett enda exempel (Pioneer-dvd) för att visa vad du menar med din teori. Ganska klent "bevismaterial" får man nog säga.
Wejrons klassiker "Skärp daj nu e du konsult eller?" känns som ett passande motargument på rätt nivå.
Blue skrev:Hehe... Faktum är att jag ÄR konsult, skulle man kunna säga, dock inte inom hifibranschen.
Ditt senaste inlägg känns åter igen lite mer okej, så jag föreslår att vi lägger ner här.
Jag ger dig poängen att jag tillhör dom som framförallt utgår från subjektiva intryck och vad jag subjektivt avser som "bra ljud" när jag utvärderar produkter. Det är ett tillvägagångssätt som jag står för, och som jag lyckligtvis inte är ensam om på det här forumet. Men visst går det att ifrågasätta och att ni i neutralitetsmaffian har en helt annan filosofi är verkligen helt okej för min del.
(1-0 till Niklas).
Sedan har både du och matson i diskussionen nu flera gånger visat att ni i praktiken inte fullt ut kan ställa er bakom det fortfarande lika vansinniga påståendet att pris inte har NÅGOT SOM HELST samband med välljud. Ni dödar själva påståendet genom att säga att det finns prismässiga mininivåer för vad som kan förväntas ge bra ljud. Och DÄR, mina vänner, är jag helt med er.
(1-1 mellan Niklas och Blue).
Alltså: Kan vi nöja oss med oavgjort, eller känner du att du måste "vinna" (då tar nämligen diskussionen aldrig slut)? Detta är ett vänligt medlingsförsök. Så snälla, peace?
Naqref skrev:Ett litet tips till de som debatterar: Om man anser att någon drar ner nivån på debatten så är det kanske
inte det mest konstruktiva att lägga sig i närheten eller under detDet gäller ingen och det gäller alla.
Nattlorden skrev:Hörru Mats, bort med kleptomanbananerna från min samling!
Användare som besöker denna kategori: Hjalmar_Branting och 12 gäster