Moderator: Redaktörer
IngOheman skrev:Det är inte utan att det är fascinerande att läsa dina inlägg.
meanmachine skrev:Det är mycket intressanta punkter som mycket väl belyser hur faktiskt uppfattas bland andra, vanliga dödliga hifiintresserade.
Nattlorden skrev:meanmachine skrev:Det är mycket intressanta punkter som mycket väl belyser hur faktiskt uppfattas bland andra, vanliga dödliga hifiintresserade.
Du menar "som mycket väl belyser hur indignerade de blir som inte vågar erkänna att de blivit lurade av branschen" ?
subjektivisten skrev:Problemet är ju att stort sett alla 23 punkterna har inget eller väldigt lite med verkligheten att göra. Det skapar ju även problem när man medvetet polariserar åsikter som ingen har. Det skapar ännu mer bråk och dålig stämning. Ingen vill skriva massa man anser för att sen få någon att skriva om det man skrivit till något helt annat.
meanmachine skrev: Man kan ju inte bara skaka av sig med att kalla alla andra för idioter och dumskallar. Eller?
subjektivisten skrev:Det handlar mer om att vissa har svårt att ta in information som är emot deras dogmatiska tro![]()
Det finns ju en anledning varför vissa sällan använder argument utan heller använder "så är det" och "ni kan aldrig få mig att ändra på mig".
emil_fh skrev:Har inte du varit så? Har inte du gjort en rejäl helomvändning i din syn på HIFI?
emil_fh skrev:Jag tycker det är starkt att göra det och erkänna att man tänkt fel, men att sedan låsa sig fullständigt "åt andra hållet", är inte det ogenomtänkt?
emil_fh skrev:Sen håller jag med om att uppfattar ett flertal det så att dessa punkter stämmer delvis överens med det som skrivs här på forumet så måste det vill ligga en del i det, inte sant? Vi tar inte det från luften, och vaf har ni för rätt att döma så här:
emil_fh skrev:CITAT från föregående inlägg av dig "Det skapar ju även problem när man medvetet polariserar åsikter som ingen har."
Så eftersom du och de med liknande åsikter inte har de åsikterna så har INGEN det?... intressant, jag har svårt att se de flesta på faktiskt har skrivit i denna tråd, och gett sin åsikt, då redan nu många ser sanning i påståendena kan väl inte allt vara påhitt......
ÄR du FAKTISKT.se?
emil_fh skrev:____________
Jag försökte argumentera för hurvida punkterna har en grund, jag tycker det. Jag tog inte punkterna som citat,
subjektivisten skrev:AVR7000, Anser du ditt inlägg gjorde debatten något gott?
Förklara mer.avr7000 skrev:subjektivisten skrev:AVR7000, Anser du ditt inlägg gjorde debatten något gott?
Absolut... Det finns ju en liten chans att det belyser en liten liten del av anledningen till att saker blir som de blir...
Grupptillhörighet och de mekanismer som finns i samband med detta.
Mvh
Stefan
avr7000 skrev:Något som är 99 %sant och 1% förvridet är att de som varit "arga"på AVR4000 efter det att han skrev sin lista i denna tråd är Ingvar och 5 st Ino-ägare
![]()
![]()
De 1% är att även Kaffekoppen var lite arg där i början (förmodligen "med rätta" då han i sin position förmodligen är trött på att LTS alltid får några skott åt sitt håll)
Å andra sidan har väl Kaffekoppen ett par PIM och är således Ino-ägare han med å då blir det 6 st![]()
![]()
(Allt med reservation för att ni kanske sålt era högtalare och att sanningshalten då minskat)
Polarisation......
Mvh
Stefan
subjektivisten skrev:Nja, tror jag inte så mycket på. Som jag sa innan, det är i argumenten som svaren finns, slutar vissa använda argument så blir det bråk och tjafs. Sen är det ju en fördel om man läser och begrundar istället för tolkar och ändrar.
meanmachine skrev:Jag tycker att avr4000 23 punkter är nästa lite Lutterobstinat med sina 99 teser på Vittenbergs kyrkport.![]()
IngOehman skrev:*Har hittills inte sett någon enda överhuvudtaget som ställt upp på att
"tycka" enligt hans lista - men flera som ställer upp på att backa upp
listan - "som något som representerar ANDRAS uppfattningar"!
Sorgligt är det, när människor inte respekterar andras rätt att definiera
sina egna uppfattningar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster