Hur som så skall det bli mycket spännande att pilla i lite ljud i dessa skapelser

Ola har ju oxå steg och blir det plats över i bilen så kanske det blir ett par Hypex UcD 180 med oxå...
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Naqref™ skrev:Kaffekoppen skrev:Tycker att vi skall kräva ett tillfälle till
Minst!
avr7000 skrev:Ola har ju oxå steg och blir det plats över i bilen så kanske det blir ett par Hypex UcD 180 med oxå...
En anledning är väl att magneten inte får plats bakom elementet om det monteras "rättvänt" när det sitter i en sådan sned baffel nära väggen.johan_e skrev: Varför elementet bak och fram öht?
paa skrev:En anledning är väl att magneten inte får plats bakom elementet om det monteras "rättvänt" när det sitter i en sådan sned baffel nära väggen.johan_e skrev: Varför elementet bak och fram öht?
petersteindl skrev:paa skrev:En anledning är väl att magneten inte får plats bakom elementet om det monteras "rättvänt" när det sitter i en sådan sned baffel nära väggen.johan_e skrev: Varför elementet bak och fram öht?
Det finns en anledning till förrutom den som paa skriver. Stig kom runt Peter Snells patent och riskerade inte patentintrång.
Erik_Johansson skrev:Nu gäller det att se upp i helgen! We´ve got company...![]()
![]()
![]()
Nattlorden skrev:Då ställer sig vän av ordning direkt frågan... vore det tekniskt bättre med en Snell-version än en patentruntgången?
OlA-68 skrev:basen som sådan är väl inte särskillt beroende av spridningsmönstret
paa skrev:Du kan väl inte ha en rund baffel på diskanten?
Densen skrev:Är det estetiska värt att offra fullständigt, för bästa ljudåtergivning?
Inte utan att elementet måste monteras längre ut på baffeln, vilket även betyder längre ut från vägg.Densen skrev:Går den snedställda basbaffeln inte att göra större om man breddar högtalaren, och därmed kunna "rättvända" basen?
Densen skrev:Är det estetiska värt att offra fullständigt, för bästa ljudåtergivning?
petersteindl skrev:
Det hade varit roligt att närvara, men jag gissar att det blir helgen därpå istället hos avr7000, då filtrena är satta. Jag pratade med Naq igår kväll och då var det uteslutet att han skulle kunna smita iväg från syrrorna. Men syrror i all ära, är man supernörd och dessutom bor i Nördarnas paradis då är valet givet. 3-vägarna hägrar och den Stig som jag en gång lärde känna skulle känna sig ganska nöjd om han visste vad som pågick![]()
AVR4000 skrev:Om jag tolkar saken rätt innebär denna helg det historiska ögonblick då Stigs 3-vägare premiärspelas.
Frodrak skrev:Vi (nå, okej då, jag) vill se mängder med bilder!
Snälla....
Naqref™ skrev:AVR4000 skrev:Om jag tolkar saken rätt innebär denna helg det historiska ögonblick då Stigs 3-vägare premiärspelas.
De har spelats tidigare i andra utföranden men inte så här offentligt. Så det är första gången ett par trevägare spelas efter Stickans frånfälle.
AVR4000 skrev:1. Har Stig C. själv lyssnat på trevägaren?
2. Jag skulle gärna lyssna på denna mycket intressanta konstruktion.
3. OT. Jag gratulerar förövrigt Naqref till ännu en mycket lyckad sak i form av Larsen 6. Jag har fått hem dessa och de låter bara bättre och bättre i takt med inspelningen. /OT
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst