Moderator: Redaktörer
mats skrev:Herregud jag tyckte det lät bättre och vare sig det är inbilling eller äkta så är väl det som räknas.Herregud i hans dal
mats skrev:Herregud jag tyckte det lät bättre och vare sig det är inbilling eller äkta så är väl det som räknas.Herregud i hans dal
Johan_Lindroos skrev:mats skrev:Herregud jag tyckte det lät bättre och vare sig det är inbilling eller äkta så är väl det som räknas.Herregud i hans dal
Håller med.
matså: Gratulationer!
Jag har sedan länge sett din kärlek till Supra och nu har du ju
snart flaggskeppet i din ägo! Är det inte sann kärlek så säg?
Det finns folk som spenderar de pengarna på grogg på ett par
månader och grogg dunstar. Det kommer inte dina Sword göra...
Very Happy
Martin skrev:Mats, jag håller också med. Var det oklart?
Inget konstigt, det viktiga är ju att du är övertygad, jag trodde att du köpte kablarna på prov. Jag kan iofs inte fatta att du kan vara övertygad om att de låter bättre, om jag ska vara ärlig, men det är en helt annan sak.
Men nu till en fråga, hur dyr anläggning kan man ha Sworden i?
mats skrev:Men nu till en fråga, hur dyr anläggning kan man ha Sworden i. Det brukar ju heta 10 % av sin anläggning,. Kan man bara ha Sworden upp till 50 000 kr anläggning då eller kan man ha dom högre upp. Och tio procent gäller det ny pris? Jag tänkte om en kille från Uppsala har en anläggning som kostade 50 000 kr för tio år sedan. Hur mycket skall kabeln kosta om han köper den idag??
Personligen (om jag startade från scratch) skulle jag lägga mest krut på "front-end"
Bill50x skrev:mats skrev:Men nu till en fråga, hur dyr anläggning kan man ha Sworden i. Det brukar ju heta 10 % av sin anläggning,. Kan man bara ha Sworden upp till 50 000 kr anläggning då eller kan man ha dom högre upp. Och tio procent gäller det ny pris? Jag tänkte om en kille från Uppsala har en anläggning som kostade 50 000 kr för tio år sedan. Hur mycket skall kabeln kosta om han köper den idag??
Resonerar man fortfarande i sådana här termer? Det trodde jag hörde 70-talet till![]()
Jag menar, en ganska vanlig uppfattning här är att priset inte nödvändigtvis speglar den upplevda ljudkvaliteten. Om så vore fallet behövde vi ju inte provlyssna och testa, eller hur?
Att då bestämma sig för att apparat A ska ta X procent av totalpriset, medan apparat B ska ta Y procent - det kan väl knappast vara ett bra styrmedel? Eller är det något jag inte fattat här?
Personligen (om jag startade från scratch) skulle jag lägga mest krut på "front-end", inte för att jag är Linn-Freak utan för att sedan kunna sortera ut efterföljande led utan att riskera att spelaren är flaskhalsen.
Har jag redan en anläggning som jag vill uppgradera, kollar jag först upp budgeten och därefter lägger jag kronorna där de gör mest nytta. Kanske också med en liten blick framåt, så jag inte låser in mig i något hörn och nästa uppgradering kostar skjortan ....
/ B
Om det är så tragiskt att de skriver så så börjar jag förstå vartifrån du fått iden att köpa nya kablar.Euphonia att många reagerade som bara den i Timbres tråd om de där högtalarna från iTALIEN Sonus Faber eller nåt. Där var det folk som tyckte det var konstigt att den fina italienska fabriken hade billiga Supra till så fina högtalare. Jag kanske har missförstått dom, men det kändes som att de tyckte det var skandal att ha en så billig kabel till så dyra och fina högtalare.
Martin skrev:Om det är så tragiskt att de skriver så så börjar jag förstå vartifrån du fått iden att köpa nya kablar.Euphonia att många reagerade som bara den i Timbres tråd om de där högtalarna från iTALIEN Sonus Faber eller nåt. Där var det folk som tyckte det var konstigt att den fina italienska fabriken hade billiga Supra till så fina högtalare. Jag kanske har missförstått dom, men det kändes som att de tyckte det var skandal att ha en så billig kabel till så dyra och fina högtalare.![]()
Mats, det är ytterst få som tror att en anläggning måste låta sämre om den har billiga kablar. (eller snarare inte dyra kablar, Supra ply är ju inte så hemskt billiga).
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], brebakker och 35 gäster