Moderator: Redaktörer
Det handlar nämligen om smak och känslor, något många verkar lida brist på här.
Hotspur skrev:Okej, då kan man ju summera åsikterna som att forumet tycker att 218 är tämligen kass, i alla fall jämfört med den omåttligt hypade 208:an.
Tilläggas kan oxå att någon påstår att jorden är platt, trots att motsatsen är bevisad. Förmodligen har man retat sig på att jag tycker 668 är kass, trots att somliga tycker att motsatsen är bevisad. Jag anser dock att det inte går att bevisa huruvida något låter dåligt, bra eller bäst. Undrar hur många gånger - och på hur många olika sätt - jag måste förklara detta för att slippa trådsabotörer?
Hotspur skrev:Det finns inget definitivt välljud, ingen absolut referens och heller inga sätt att mäta fram detta. Det handlar nämligen om smak och känslor, något många verkar lida brist på här. Jämför t.ex. med kärlek (till en annan människa eller till viss musik).
Hotspur skrev:10: Det finns inget definitivt välljud, ingen absolut referens och heller inga sätt att mäta fram detta. Det handlar nämligen om smak och känslor, något många verkar lida brist på här. Jämför t.ex. med kärlek (till en annan människa eller till viss musik).
Hotspur skrev:10: Det finns inget definitivt välljud, ingen absolut referens och heller inga sätt att mäta fram detta. Det handlar nämligen om smak och känslor, något många verkar lida brist på här. Jämför t.ex. med kärlek (till en annan människa eller till viss musik).
dawen skrev:Hotspur skrev:Okej, då kan man ju summera åsikterna som att forumet tycker att 218 är tämligen kass, i alla fall jämfört med den omåttligt hypade 208:an.
Tilläggas kan oxå att någon påstår att jorden är platt, trots att motsatsen är bevisad. Förmodligen har man retat sig på att jag tycker 668 är kass, trots att somliga tycker att motsatsen är bevisad. Jag anser dock att det inte går att bevisa huruvida något låter dåligt, bra eller bäst. Undrar hur många gånger - och på hur många olika sätt - jag måste förklara detta för att slippa trådsabotörer?
Jag anser att man inte kan bevisa att jorden är rund.
dawen skrev:Okej mats, vi tar färjan och kollar så får du bevisa för mig.
Låter en aning bökigt va? Att behöva provtitta liksom.
Bill50x skrev:[quote="matsJo det går, genom att ta en rymdfärja och kolla på jorden från rymden.
mats skrev:dawen skrev:Okej mats, vi tar färjan och kollar så får du bevisa för mig.
Låter en aning bökigt va? Att behöva provtitta liksom.
Vem har sagt att det skall vara lätt (och billigt)![]()
Bill50x skrev:Det är distorsion i linsen på grund av det långa avståndet som gör att jorden ser ut som en boll när den i själva verket är platt som en pannkaka. På sätt och vis är det samma distorsion som gör att rörförstärkare låter mer naturliga![]()
/ B
Varför ska jag behöva bevisa att Jorden är platt. Det är min åsikt och min känsla att det är så.Jo det går, genom att ta en rymdfärja och kolla på jorden från rymden.
Pipes_vinylgud skrev:Varför i helvete måste ni alltid göra inlägg som är avsedda att reta upp varandra? Det är klart att man kan tycka att ett inlägg är dumt eller felaktigt men man måste inte i ett sådant fall kontra med ett inlägg som medför att ännu en tråd förstörs av meningslöst tjabb.
Meningen med detta forum var väl, om jag inte missminner mig, till stor del att slippa de ändlösa bråk som fanns på andra forum. Som det är nu är detta Sveriges bråkigaste hifi-forum. Alla gruperingar förefaller vara lika goda kålsupare.
Citat:
Jo det går, genom att ta en rymdfärja och kolla på jorden från rymden.
Varför ska jag behöva bevisa att Jorden är platt. Det är min åsikt och min känsla att det är så.
Och jag kräver att min åsikt och känsla respekteras.
Det är ju typiskt att fascisterna i EIS*-sekten och deras svans tror att allt, inklusive känslor, kan mätas.
Dimitri
*EIS = Earth Is Spherical"
Bill50x skrev:Rydberg skrev:Jag lyssnade vid ett tillfälle på Nad 218 och Electrocompaniet AW100. Jag tyckte 218 lät grått och trisst, typiskt NAD.
Jag har aldrig hört 218 eller 208, men de billigare 3020 0ch 3040 har då aldrig låtit grått och trist. Och inte heller skulle jag låta det epitetet gälla för ljudet. Mitt intryck av NAD är snarare "mustigt/köttigt" och kanske en brist på detaljer. Lite osofistikerat men trevligt.
/ B
Användare som besöker denna kategori: dewpo och 31 gäster