Hammarstrand skrev:schmutziger skrev:Kul med denna Bremen explosion!
Nu är vi minst 3-4st i Malmö med Bremen!
1. Du måste ha slutsteg som driver basarna
2. Jag har inte märkt av någon försämring av bilden på min Samsung 28" CRT när jag kör alla bildsignaler via en Denon 2308 iaf.
Är det OA60 du ska dela?
Som jag nämnt tidigare i tråden så har jag ju mitt Vincent SP-331 slutsteg att driva basarna med. Japp det är mina OA 58.2/60 som jag skall dela av och det skulle vara bra om man kunde ställa delningsfrekvensen manuellt så man kan laborera lite även om 80Hz är rekommenderat.
Kaffekoppen:
Tv:n saknar komponent så det finns bara scart och coaxial tyvär.. Ny tv kommer väll komma lite längre fram i tiden, men inte inom det kommande kvartalet.
Ingen som har en reciver att rekommendera, gärna av nyare modell så den stårsig prestanda mässigt några år fram över. Ju fler HDMI ingångar desto bättre.
Ja jag köpte precis en h/k avr 255, och rent spontant är jag mycket nöjd med ljudet! Känns neutralt men ändå riktigt kraftfullt, nu driver jag ju bara 2 st piP å vid den impedansen så levererar den ca 140w så det är mer än tillräckligt, men ändå!
Har all avkodning som behövs idag, plus att den är uppgraderingsbar via seriell port (vilket behövs för att fixa ett par mjukvarubuggar den varit behäftad med), fullt inställningsbart delningsfilter(vet dock ej kvalitén på det), avancerad rums-eq etc. etc...
Och den känns även tämligen välbyggd.
Ja än så länge är jag nöjd i alla fall...
//Peder