Finns det någon information som indikerar att apparaten fungerar?
Moderator: Redaktörer
Tror att den springande punkten är "inga seriekomponenter i signalvägen".Morello skrev:Längst upp till höger dyker det ibland upp en något lustig reklam. Reklamen gör gällande att apparaten ifråga plockar bort övertonerna från elnätet. Vidare påstås att den inte har några komponenter i "signalvägen". Någon som vet vad dosan innehåller? För att reklamen skalla vara vederhäftig krävs att dosan innehåller ett mycket brant lågpassfilter(med övergångsbandet mellan 50 och 100 Hz). Hur har man lyckats realisera detta utan komponenter?![]()
Finns det någon information som indikerar att apparaten fungerar?
Parallellkopplad konding och spole? Belastningn på dom lär väl bli rätt liten och därmed vara, i ögonen av en marknadsförare, obegränsad?Morello skrev:Jupp och det är lustigt.
Ja jag är ute på grumlig is med svag ko och lånad cyckel här...Morello skrev:Frågan är: Fungerar apparaten?![]()
Hur menar du att parallellresonanskretsen ska implementeras?
Drivs lågohmigt ja. Det gör väl högtalare också? Drivs lågohmigt från en förstärkare. Eller tänker jag fel?Morello skrev:Men detta är ju ett nätfilter, som drivs lågohmigt från elnätet. Det räcker alltså inte bara med shuntelement för att få filter verkan.
I mina ögon ett märkligt uttalande. Går det att få "ett par tusen ampere" från vägguttaget?jonasp skrev:Roligt också att de skriver inga begränsningar i last. Jag tror nämligen inte den tål ett par tusen ampere kontinuerligt.![]()
Beror ju på vem man riktar sig till. Personer som kan elektronik/eldimensionering eller en normal hifikille?zvenzzon skrev:Då skriver man lämpligen att den klarar 16A.
jonasp skrev:Låt mig säga så här: jag har aldrig sett en produkt med ambition att
vara det minsta seriös där man inte anger hur mycket ström den tål.
EngelholmAudio skrev:Beror ju på vem man riktar sig till. Personer som kan elektronik/eldimensionering eller en normal hifikille?zvenzzon skrev:Då skriver man lämpligen att den klarar 16A.
Så svårt är det väl inte att greppa, eller?
Dom uttrcyker sig måhända fel. Men å andra sidan har inte Elfa katalogen slagit som nån vidare "roman" för "Svensson" heller. Obegränat är nog fel ord. Vad man menar (men kanske inte säger uttryckligen) är att den inte har begränsningar för det allra största flertalet av hifisystem.
Nu skall du inte vara sån, M. Här står det vad burken klarar vilket ju är bra!Morello skrev:"This proprietary system shunts AC mains borne noise to Earth without compressing the dynamics of the music"
Inte en susning. Intressant fråga! "Bättre" last iom andra kablar?Nattlorden skrev:"The Nordost Thor is an upgradeable solution to AC mains power distribution. By systematically improving the quality of the input and output power cords the performance of the unit increases dramatically."
Hur blir apparaten i sig själv bättre av att man bytar sladdarna till och från den?
Få som gjort i Sverige då den är mycket ny!Matix skrev:Är det någon här som har provat apparaten ifråga i sin egen anläggning?
/Mattias
Användare som besöker denna kategori: lemmts och 30 gäster