Moderator: Redaktörer
ollebolle skrev:Det finns lödöar på båda sidor av kretskortet. Ska man trycka ner komponenten på ovansidan, och löda på undersidan som vanligt?
Man ska inte löda på båda sidor va?
Bullit skrev: Saknar LM3886, effektmotstånden, 205K-motstånden samt kontakter, men i övrigt gick det bra.
Bullit skrev:Jag matchar mina motstånd med en vanlig multimeter med 2 decimaler, så jag tar t.ex 3st 204.98K. Den precisionen räcker gott och väl.
Hoppas att ni förstod
ollebolle skrev:Kortet är gjort så att man ansluta matningsspänning, högtalare, ingång osv från höger eller vänster sida av kortet beroende vad som passar bäst i respektive chassie.
De kondingarna som du skriver om kan monteras antingen på höger eller vänster sida!
Bullitt verkar ha monterat på båda sidor
Kolla upp komponenterna i schemat så fattar du dierkt!
Bullit skrev:Tjo!
Uppdaterade schemat lite:
R17, R20 och R23 är nu ändrade till 200K 0,1%. Jag hade räknat på dom efter ett gammalt värde på Rf. Skillnaden är inte stor och det funkar att köra med 205K eller till och med 215K som ni kan läsa några inlägg upp.
R26 och R27 är nu ändrade till 2K7. Det ändrar ut-spänningen ifrån stabbarna ifrån 14.65V till 14.8V. Ingen viktig skillnad men jag tänkte att det är lättare att komma över 2K7-motstånd.
Detta är inga viktiga uppdateringar men jag tänkte ändå informera er.
Schemat hittar ni som vanligt här: http://www.leetmaa.se/misc/PA150DC-R2.pdf
Användare som besöker denna kategori: Fredrik_b och 9 gäster