Moderator: Redaktörer
pga ett extra AD steg mm?Ok, den brusar en aning då man kör den anaolgt in...
Vad gäller patentintrång så finns det ingen myndighet som kan göra något. Det är en civilrättslig tvist som måste drivas av den part som anser att ett intrång skett.
Antonic skrev:Lyssnat på deras monitorer nyligen och det var bland det sämsta jag hört ingen botten alls och bara grumligt ljud
Isidor skrev:Ingo,Vad gäller patentintrång så finns det ingen myndighet som kan göra något. Det är en civilrättslig tvist som måste drivas av den part som anser att ett intrång skett.
Mja, i slutänden är det ändå en domstol ("myndighet") som avgör frågan, även om patentinnehavaren självklart måste se till att driva frågan. Om Behringer verkligen gjort patentintrång på Aphex patent så bör det ha blivit dyrt och därmed en läxa för Behringer. Marknaden är väl reglerad på detta område och så länge som man håller sig till "reverse engineering" så bryter man inga lagar.
Ja och? Förstår inte riktigt poängen tror jag. Förklara är du snäll!
Massor av beskyllningar om plagiering och patentöverträdelser dök upp, men försvinnande få fall ledde till åtgärder från myndigheternas sida.
Antonic skrev:Visst Behringer är det ända alternativet om man ska ha så avancerad proc för det
priset men och säger att dom hör skilnad på allt inte tycker att behringer är skit
//
Lyssnat på deras monitorer nyligen och det var bland det sämsta jag hört
Antonic skrev:Phonics monitorer blev lovordade i senaste "monitor" endast 4000kr paret... //
Det var just den monitorn som jag lyssnade på liksom när det spelar så dåligt så
man inte ens kan använda dom då är ju något fel eller hur ??
Audiomanikern skrev:Antonic skrev:Visst Behringer är det ända alternativet om man ska ha så avancerad proc för det
priset men och säger att dom hör skilnad på allt inte tycker att behringer är skit
//
Lyssnat på deras monitorer nyligen och det var bland det sämsta jag hörtAntonic skrev:Phonics monitorer blev lovordade i senaste "monitor" endast 4000kr paret... //
Det var just den monitorn som jag lyssnade på liksom när det spelar så dåligt så
man inte ens kan använda dom då är ju något fel eller hur ??
-NjA*? Ngt är i.a.f. fel när du först säger att Behringers monitor var bland det sämsta
du hört för att därefter påstå att Phonic´s monitor var just den som du lyssnade på
för att slutligen hävda att "de"(?) spelar så dåligt så man inte ens kan använda dom
- vilket bara är nys samt snobberi men... visst 5-25ggr dyrare monitorer är mkt bättre
ingen som säger emot dig där! Vad du dock vill få sagt på detta forum hajaA* inte?
Mvh A*
Antonic skrev:behringer monitor det var den jag testat inte Phonicen som kostar endast 400kr
mera paret dvs ingen större skilnad
Harryup skrev:Ingo:
"Då sa jag att det är inte så konstigt att myndigheterna inte gör något, det finns ingen "myndighet" som ex officio ska hålla koll på sådant. Det är upp till den som anser att en kränkning av dennes rättighet har skett att driva en tvistemålsprocess om detta."
Både ja och nej.
Finns faktiskt en undersökningsplikt som i princip aldrig används av myndigheter. Piratkopiering är inte tillåten, men myndigheterna prioriterar annat.
Morello skrev:Bäste Ingo,
Eftersom du ställer sådana extrema krav på kvalitet utgår jag från du ALDRIG använt en Shure SM57 eller 58.Rätta mig om jag har fel
Ingo skrev: Ett företag som flera gånger lyckats med att kopiera så till den milda grad att till och med felen i den kopierade produkten finns med på kopian och namnet på orginalet finns med på kopians kretskort är för mig ett företag som jag inte gärna stödjer.
Det finns dock ett exempel med ett Behringer kretskort där man t.o.m. kopierat en "blintarm"...
... som då även fanns på kopierade konkurrentens kretskort !
Morello skrev::lol:Aha, så du har en avancerad apparat som korrigerar för alla brister hos den extremsunkiga mikrofonen Shure SM57?
Du tror inte att SM57:an är ett avsevärt större problem än lite dist elelr brus från en Behringer-apparat?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 38 gäster