Moderator: Redaktörer
Ja jo, i viss mån. Men jag håller med Morello i detta fallet att detta är nog det område (cable lifters) som behöver minst mediatid alla kategorier. Men för bövelen - låt folk diskutera det och andra kan ju ägna sig åt ex Flints små finurliga wavfiler.dimitri skrev:Morello
Du skrev att det finns en massa intressanta (hifi) spörsmål att ägna sig åt. Jag undrar vilka de kan vara. Uppenbarligen är det så att kabel, kabellyftare och liknande är det som intresserar medlemmarna. Det vore förmätet, förkastligt, förhånande att göra sig lustigt över det.
dimitri skrev:Morello
Du skrev att det finns en massa intressanta (hifi) spörsmål att ägna sig åt.
Jag undrar vilka de kan vara.
Uppenbarligen är det så att kabel, kabellyftare och liknande är det som intresserar medlemmarna. Det vore förmätet, förkastligt, förhånande att göra sig lustigt över det.
dimitri skrev:Morello
Du skrev att det finns en massa intressanta (hifi) spörsmål att ägna sig åt.
Jag undrar vilka de kan vara.
Uppenbarligen är det så att kabel, kabellyftare och liknande är det som intresserar medlemmarna. Det vore förmätet, förkastligt, förhånande att göra sig lustig över det.
-lindvall- skrev:Nån som vet om dessa tingestar går att få tag på i Sverige?
Morello skrev:
Kolla om du har några dricksglas hemma :wink:
-lindvall- skrev:Dricksglas, hmmm, jag vet om några Ittala som står och skräpar i skåpet... Kanske kan testa med dem!
lazyworm skrev:Lindvall!
Vaditusan, inte får du gå å köpa sådana tingestar...
Jag gillade verkligen Morellos exempel med motstånd, skåp och en
slägga :D
Kollar man på rummet så påverkar väl det ljudet ungefär 100 000 gånger mer än vad skillnaden mellan vettiga förstärkare påverkar ljudet, hur många gånger mer förstärkaren sen påverkar rummet jämfört med kablar vågar jag knappt tänka på, nu är det alltså påverkning för att kabeln lyfts upp från golvet en liten bit. 8O
Vem vet, the truth is out there..............
-lindvall- skrev:Jojo, men som jag påpekade i en annan tråd så är det ju lättare för hjärnan att
sålla bort de grova "felen" i återgivningen, men svårare att lyssna förbi de subtilare.
Wires are microphonic, and in order to achieve your system's peak performance, it is essential to isolate them from large resonance prone structures - such as the floor / By isolating the cables from vibrations, static electricity and moisture, the enhancement is a considerably lower noise floor and increased dynamics. The Cradle of Silence also eliminates the risk of static discharge.[/quoteThe cable holder effectivly isolates cables from electrical interference and vibration
Morello skrev:Jag menar med emfas att kabellyftate inte har med hifi att göra. Jag kallar sådant för voodoo.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster