någon startade denna tråd bara för att sätta igång en diskussion.
Skarpsynt, men varför skulle man annars starta en tråd?

Moderator: Redaktörer
någon startade denna tråd bara för att sätta igång en diskussion.
jonasp skrev:Oj oj oj....
Hifibranschen är ju långt efter. Titta på elkraftbranschen, de har ju använt upphängda kablar i åratal. För många av er räcker det nog att titta ut genom första bästa fönster så ser ni det.
sådanadär bjälkhållare (som förmodligen heter något på fackspråk)
Min erfarenhet utifrån att prata med kunder och "på gång kunder" säger att alla har skitkasst självförtroende map vad dom själva tror dom hör. Dom flesta verkar enligt mig vara av åsikten:markih skrev:Det kan du ju ha rätt i, Lindvall, men jag tänkte att 'Svensson' tänker ungefär så här....
...Antingen:
1: 'Oj, måste man ha så dyra kablar, hela anläggningen blir ju jättedyr om man skall försöka få bra ljud. Det får nog vara, - finns annat att lägga pengarna på...'
2: 'Men herregud, det går ju emot all sans och förnuft, hur kan en kabel, eller kabellyftare göra sån skillnad? Lägga många tusentals kronor på en enkel kabel, eller ett tillbehör, - HiFi-branschen verkar 'far out', jag struntar nog i den.'
3: 'Allting verkar göra skillnad enligt tidskrifter, var skall detta sluta? Jag orkar inte, har inte råd etc...'
-lindvall- skrev:Dom där kabellyftarna var ju hur bryniga* som helst! Skulle lätt passa under Sworden! Jag tycker dom är häftiga. Mer pondus än till exempel "Cradle of Silence" från SolidTech.
*Brynig = "Fet", "tung", "mycket muskler", alltså ett positivt omdöme på skånska, men också lite väl kraftig kanske. Jfr "brynare", en stark, grov man.
EngelholmAudio skrev:Reflektion:
Det målas upp en dyster värld av framtida hifiköpare. Finns det något belägg för att förstagångsköpare verkligen engagerar sig i alla tweaks runt om själva kärnan (signalkälla, kablar, förstärkare och högtalare)?
Ok. Jag får för mig att det är bekvämlighet som sätter käppar i hjulen. Man köper ett färdigt paket hellre än själv tar beslut utifrån egna åsikter och lyssningserfarenheter.Max_Headroom skrev:EngelholmAudio skrev:Reflektion:
Det målas upp en dyster värld av framtida hifiköpare. Finns det något belägg för att förstagångsköpare verkligen engagerar sig i alla tweaks runt om själva kärnan (signalkälla, kablar, förstärkare och högtalare)?
Mitt intryck är att just imagen av HiFi som något dyrt och suspekt skrämmer bort en massa folk från att bli ens förstagångsköpare.
Hotspur skrev:någon startade denna tråd bara för att sätta igång en diskussion.
StefanB skrev:Hotspur skrev:någon startade denna tråd bara för att sätta igång en diskussion.
Tycker det är helt underbart, kan inte sluta skratta. Varför skulle man annars starta en tråd på ett forum, om inte för att man vill diskutera något?![]()
![]()
Rydberg skrev:StefanB skrev:Hotspur skrev:någon startade denna tråd bara för att sätta igång en diskussion.
Tycker det är helt underbart, kan inte sluta skratta. Varför skulle man annars starta en tråd på ett forum, om inte för att man vill diskutera något?![]()
![]()
Jo för man kanske vill:
Berätta något
Sälja något
Köpa något
Byta något
Visa något
Etc
Det primära målet behöver ju inte vara att få igång en diskussion
celef skrev:hur orkar man förneka kabelhållarnas förmåga att förhindra div störningar
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 32 gäster