Moderator: Redaktörer
tvett skrev:Se till att komma iväg till Täby nu så att du kan lämna pluttarna ute i Lugnvik, far söker högtalare som matchar mors krav.
boom skrev:Nefilim skrev:Kan någon förklar hur lilla piP kan prestera så mycket djupbas med full nivå med blott 4" baselement?
Tror att lite av hemligheten ligger i lådkonstruktionen
tvett skrev:QM10 ger en bra aning om vad de skulle kostat isf.
Är otroligt sugen på ett par piP. Skulle nog köpt dem i rå-mdf och fräst extra faser upptill och nedtill, sedan lackat dem halvblankt svarta..
Basförmågan hos piP är inte på något sätt naturlagsvidrig, men jag försöker
ta dem så långt det går. Det försöker jag alltid göra. Varför slänga bort de
möjligheter som naturlagarna erbjuder?
Jag vet inte om jag vant mig vid det fina "Ino-ljudet" men jag tycker nog att diskanten var ett strå vassare i piP jämfört med pi60. Men jag kan naturligtvis ha fel......
Jag har så vansinnigt svårt att förstå att man inte nöjjer sig med pi60 utan hela tiden suktar efter signaturmodellen..
sprudel skrev:andershelin skrev:Jag vet inte om jag vant mig vid det fina "Ino-ljudet" men jag tycker nog att diskanten var ett strå vassare i piP jämfört med pi60. Men jag kan naturligtvis ha fel......
Vill du utveckla? Har själv ett par piP och suktar efter pi60s nu när jag börjar få ordning på rummet. har lite kvar dock. Mina nuvarande intryck av piP är att anläggningen presterar det bästa och ärligaste ljud jag upplevt. Efter alla dessa år av testande så är jag bländad av ljuset i tunneln. Frågan uppstår då: kan det bli bättre?
Mina piP startar tydligt vid 27-28 Hz men hörs ännu längre ner!!!!!![]()
Det finns andra karaktärer än denna osannolika bas som imponerar ännu mer.
Enligt Ingvar är pi60s en bättre högtalare på allt och det är klart att man är nyfiken på vad en sådan utsaga skulle generera hemma hos mig. Är det enbart kvantitativa egenskaper(vilket jag inte tror, eller hoppas) så är det ett tungt argument i sig.
Antagligen blir jag tvungen att skaffa ett par pi60s, när jag väl kommer över utseendet, och insett att skönheten kommer inifrån. För tyvärr har ingenjören hittils haft alla rätt när det gäller högtalarkonstruktion och då är alltså pi 60s bättre
MagnusÖstberg skrev:Jag har så vansinnigt svårt att förstå att man inte nöjjer sig med pi60 utan hela tiden suktar efter signaturmodellen..
Eller för att man tror det är milsvidd skillnad...Max_Headroom skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag har så vansinnigt svårt att förstå att man inte nöjjer sig med pi60 utan hela tiden suktar efter signaturmodellen..
Man köper signaturmodellen för att man kan göra det.
shifts skrev:Jag tycker det är intressant att Sverige snart har (haft) fyra olika tillverkare
som verkligen ser till att samarbeta med rummet till max, istället för att som
många andra verkar göra – tvärtom: Carlsson, Ino Audio, Larsen och
Bremen.
shifts skrev:Jag tycker det är intressant att Sverige snart har (haft) fyra olika tillverkare
som verkligen ser till att samarbeta med rummet till max, istället för att som
många andra verkar göra – tvärtom: Carlsson, Ino Audio, Larsen och
Bremen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster