Någon som kan ge tips?
Mvh
Mattias
Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev: För enligt vissa så är det sämre att ha för lång kabel som ligger ihoprullad.
Någon som kan ge tips?
Mvh
Mattias
mattepatte skrev:Hej Zubi
Du kan få köpa 5 Kg EKUA av mig för nån hundring.
Max_Headroom skrev:Jag skulle ha kört med lika långa kablar. Jag tror inte det spelar någon roll alls, för ljudet, men ändå...
Men jag skulle akta mig noga för att rulla ihop en högtalarkabel, i alla fall om jag skulle spela musik genom den. Bättre då att dra en slinga (out 'n' return).
Isidor skrev:subjektivisten,
Om du använder dig av kablar med låg resistans och induktans (kapacitansens inverkan är helt försumbar i 99.9 % av fallen) så kommer du avgjort inte att höra någon skillnad. Dubbelt av ingenting är fortfarande ingenting.
Vill du vara en petimeter så kan du ju alltid välja en kabel med dubbla resistansen och induktansen (per meter) till den kortare längden.
Som sagt har 5 kg high end kabel för en hundring
High end....? Betyder det att högtalarnas kontakter måste sitta hög upp på lådan???
![]()
Dr Tinnitus
kosmoskatten skrev:Hej "Subjektivisten"
Har själv beställt Marcus Cables kablarna och de kommer "när som helst".
(De är kraftigt försenade pga sen batch från deras leverantör... skulle haft dem för två veckor sedan.)
Om du har tålamod kan jag återkomma med tyck om dem. PM:a isåfall.
Använder idag QED silver anniversary (bra kabel) som snörar ihop ett par piP högtalare med en Amplifix förstärkare och en Pioneer 668.
Tycker M C kabeln verkar väl avvägd, fast lite dyrare än jag tänkt för kablage egentligen.
Henke
Dr_Tinnitus skrev:mattepatteSom sagt har 5 kg high end kabel för en hundring
High end....? Betyder det att högtalarnas kontakter måste sitta hög upp på lådan???
![]()
Dr Tinnitus
-lindvall- skrev:Kanske Marcus själv som tillverkar kablarna har svar på frågan? Han om någon borde ju veta hur hans kablar uppför sig i olika längder! Berätta gärna om hur kablarna funkar när dom anlänt, jag har också funderat på hur stor praktisk betydelse längden har*.
* På högtalarkablar alltså.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 36 gäster