http://www.netgear.com/products/details/MP101.php
Är det någon som har testat den eller någon liknande produkt och har några kommentarer om dem?
Själv har jag inte testat den men saknar ändå digitalutgång och kanske ett lite snyggare utseende.

Moderator: Redaktörer
Style skrev:varför digitalutgång om du ändå ska spela snålkodade grejer?
Svante skrev:Naqref skrev:Återkommer kanske om några dagar om det.
Fortfarande nöjd? (Går i samma tankar)
henrik skrev:Måste man ha något speciellt serverprogram för att kunna använda en sån där spelare? Det bästa skulle ju vara om dom kunde spela filer direkt från min filserver via nfs, smb, http eller något annat standard protokoll. Men så bra kan det väl inte vara?
Naqref skrev:Nej så bra är det tyvärr inte. Man måste köra en serverprogramvara. Win-only dessutom
Svante skrev:Köpte en sån här:
[Dock är det problem med att vissa högupplösande filmer hackar, men det beror nog på att min serverPC bara är en 2x400MHz PII.
mike34 skrev:Svante skrev:Köpte en sån här:
[Dock är det problem med att vissa högupplösande filmer hackar, men det beror nog på att min serverPC bara är en 2x400MHz PII.
Hmmm Ett 10 Mbit nätverkskort ska klara DVD bitströmmar, kan in te va bandbredd, måste va accesstiden som är för sunkig. Finns det nånn buffer modifierande parameter i endera spelaren eller servermjukisen ?.
Har du hubbat nät eller switchat ? Kör du full duplex eller halv ?.
Vill du ha hjälp/tips i huvudtaget ?jag bara pladdrar på i vanlig ordning ...
Svante skrev:mike34 skrev:Svante skrev:Köpte en sån här:
Hmmm Ett 10 Mbit nätverkskort ska klara DVD bitströmmar, kan in te va bandbredd, måste va accesstiden som är för sunkig. Finns det nånn buffer modifierande parameter i endera spelaren eller servermjukisen ?.
Har du hubbat nät eller switchat ? Kör du full duplex eller halv ?.
Vill du ha hjälp/tips i huvudtaget ?jag bara pladdrar på i vanlig ordning ...
Mja, nuskavise, servern har ett 100MBit nätverkskort, full duplex tror jag, sen går det till en switch, sen till en D-link DWL-2000AP (trådlös accesspunkt 54MBit) och så till pinnacleburken. Såg just att jag hade ställt ner hastigheten till 11 MBit, ska se om det gör nån skillnad.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster