Moderator: Redaktörer
steveo1234 skrev:Min laptop dör vid 8khz och neråt så börjar det falla vid 40hz ungefär.
housemicke skrev:steveo1234 skrev:Min laptop dör vid 8khz och neråt så börjar det falla vid 40hz ungefär.
vilken skit!
steveo1234 skrev:housemicke skrev:steveo1234 skrev:Min laptop dör vid 8khz och neråt så börjar det falla vid 40hz ungefär.
vilken skit!
Jao. Den lär ju inte räcka till för att genomföra några mätningar iaf...
Ska man använda laptop för mätning så bör man nog köpa ett externt ljudkort med USB samt en vettig mätmic.
Piotr skrev:Nog brukar väl interna "on board" ljudkort gå att loopbacka?
Piotr skrev:Vad är billigt? Med eller utan fantommatade mickingångar?
/Peter
Naqref™ skrev:... sedan kan vi ju starta en tråd om bara mätprylar kanske där vi kan se loopbacktester av ljudkort bl a.
paa skrev:Naqref™ skrev:... sedan kan vi ju starta en tråd om bara mätprylar kanske där vi kan se loopbacktester av ljudkort bl a.
Br ide!
Den här tråden kan ju avslutas med att konstatera att de inbyggda ljudkorten i portabla datorer suger rejält!
celef skrev:m-audio transit är väldigt populärt, kan tydligen även användas ihop med clio
paa skrev:Naqref™ skrev:... sedan kan vi ju starta en tråd om bara mätprylar kanske där vi kan se loopbacktester av ljudkort bl a.
Br ide!
Den här tråden kan ju avslutas med att konstatera att de inbyggda ljudkorten i portabla datorer suger rejält!
celef skrev:m-audio transit är väldigt populärt, kan tydligen även användas ihop med clio
Magnuz skrev:
Det är billigt också, men instabilt. Jag hade problem med att det hängde sig titt som tätt. Dessutom var frekvensgången hörbart annorlunda (svagare bas) än den från mitt M-Audio Audiophile 24/96.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster